Game PC 600-700 (liefst zoveel mogelijk naar 600)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kazzard91

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 aug 2012
Budget -600 tot 700 euro, het liefst heb ik het zoveel mogelijk naar 600 euro toe (met randapparatuur mag het natuurlijk wel 700 euro worden)
Doel - Ik wil hier voornamelijk mee gamen, mijn doel is om skyrim modded zo goed mogelijk te laten draaien, om vervolgen genoeg pc kracht te hebben dat ik de komende jaren mee kan met de pc
Omgeving - Het geluid maakt me niet veel uit, het moet natuurlijk niet lijken op een bulldozer die door mijn kamer heen rijdt :D. hij hoeft niet heel stil te zijn, maar er zijn natuurlijk grenzen :D
Assemblage - Nou, ik wil zowiezo dat de assemblage van de processor en de koeler op het moederbord. Waarschijnlijk ook de rest, ligt eraan hoeveel budget erover is en hoe moeilijk het is / wat de risico op schade is.

Besturingssysteem - Windows 7 64-bit ik heb mischien nog een disc met windows 7 erop, dus die hoeft er niet bij :)
Opties / randapparatuur - uhm, hoe makkelijk is het om draadloos internet/ disc driver over te zetten? Als het altijd kan, dan is het goed zo :)

zelf had ik al een paar redelijke (denk ik) builds:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[538002]=1&product[90496]=1&product[340428]=1

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...477517]=1&product[340428]=1&product[90496]=1&

het verschil is de i5 of de i3, ik wil het zo goedkoop mogelijk, maar als de i3 zulke grote beperkingen oplegt en de i5 een betere prestering levert (en de graphic card bij de i3 niet de bottleneck is)

Alvast bedankt, en ik hoop dat ik jullie niet tot last ben ^^

P.S. ohja, ik wil NIET overklokken misschien is dat wel handig om te weten :3 sorry links zijn blijkbaar ****ed up

Laatst bewerkt:
dit soort vragen zijn altijd erg 'vervelend' vind ik zelf... waarom? mensen willen een game pc, oftewel een pc die redelijk high end is, om games mee te spelen en lange tijd mee te gaan...

...en dan geven ze een budget aan van 600 euro.

geloof me, voor 600 euro kan je een leuke pc samenstellen waarvan het doel wellicht is om spelletjes te spelen. maar de specificaties zullen absoluut niet high end zijn. je zult voor 600 euro niks anders dan een standaard pc kunnen aanschaffen met misschien een wat leukere videokaart erin, maar een echte game pc koop je simpelweg niet voor 600 euro.

wat je hebt samengesteld is leuk, maar nieuwe games zal je met mazzel hooguit op medium kunnen draaien. dat kan een gemiddelde nieuwe pc uit de winkel ook. je hebt nu dus een leuke basispc voor jezelf opgesteld waarmee je wat lichte games kunt draaien, maar het is geen game pc en die zal je ook niet kunnen kopen voor 600 euro.

dus:
- neem de pc die je samengesteld hebt. is op zich niet slecht, (voor die prijs zon beetje het meest redelijke wat je kan krijgen, ook al zou ik er persoonlijk een i5 2500k processor inzetten) maar je zal er geen nieuwe games op hoge kwaliteit mee kunnen draaien
of
- spaar door, en koop een 'echte' game pc.

dan begrijp je me verkeerd, ik eis niet dat m'n computer de beste nieuwste spellen up maximale graphic settings moet zetten,
maar dit is gewoon het geld wat ik er voor over heb, ik wil er niet meer aan uit geven. Ik wil gewoon het maximale eruit halen.
Zo'n standaard pc uit de winkel is veel te duur voor de prestaties die ze leveren, ik wil gewoon geen bottleneck hebben wat die pcs wel hebben, maar ik heb er geen verstand van om dat te voorkomen.

dan zou ik het als ik jou was ook geen game-pc noemen want die term veroorzaakt dan nogal verwarring aangezien ik bij de term game-pc uitga van een high-end pc en niet van een standaard huis-tuin en keuken pctje die ietsje opgeleukt is voor zo nu een dan een spelletje.

maar om even on topic te blijven, ik zou als ik jou was eens kijken of je niet een i5 2500k in de pc kan zetten zonder dat deze je pc buiten je budget tilt. deze zijn net even wat krachtiger voor games en iets toekomstgerichter.

ik kom uiteindelijk op dit terecht.
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/51746
Ik heb de i5 2500 genomen in plaats van de i5 2500k omdat de k serie voor overklokken is (Correct me if I'm wrong) en mijn moederbord dat niet toelaat (again, correct me if I'm wrong :) ).
Moet ik iets doen met de cooler, een extra fan voor 5 euro, of een betere CPU koeler?
Is de voeding zo ok, of toch maar een 550W (Kan ik dat zelf ergens opzoeken, hoef ik dat ook niet de heletijd te vragen?) ?

i5 2500 en een niet overklokbaar moederbord zijn inderdaad prima als je niet wilt gaan overklokken. in dat geval heb je ook geen extra fan nodig, dus dat spaar je uit. voeding is een twijfelaartje, hij zal vermoedelijk wel werken maar ik zou persoonlijk voor de zekerheid gewoon een 600W nemen, weet je zeker dat je voor de toekomst (als je ooit nog eens een andere/extra videokaart wilt) ook nog voldoende hebt.

verder is het dus prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan