Game PC 600 euro (al samengesteld)

Status
Niet open voor verdere reacties.

bart112

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2007
Berichten
50
Hallo allemaal,

Ik heb een PC samen laten stellen met de volgende onderdelen maar ik betwijfel of de voeding zwaar genoeg is. Ik heb zo al zitten zoeken naar de verschillende wattage`s maar er blijft info ontbreken.

Dit is de systeem configuratie:

1 Behuizing Asus Black/Silver ATX 420Watt
1 Moederbord Asus M4A78 Pro
1 Kingston Geheugen 4GB DDR2
1 AMD Phenom X4 Quad-Core 9600 2.3Ghz 95 watt
1 HDD WD 500GB Sata

Zoeken 1,5 Watt
Lezen/Schrijven 9,5 Watt
Rust 8,75 Watt
Standby 1,6 Watt
Sleep 0,97 Watt

1 Videokaart ATI Radeon HD4830 512MB 106 watt
1 DVD-Writer NEC Sata

Als ik het zo zie denk ik het wel dat ik het haal maar ik hoor graag van iemand anders of er iets niet klopt.
Randapparatuur heb ik allemaal al het gaat mijn alleen maar om de PC zelf.

Groetjes,

Bart
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Ik denk dat het wel gaat zal krap worden omdat de videokaart 450 watt voeding adviseert.

Modag
 
Ik denk dat je systeem max 300W gaat verbruiken.(en dan houd ik nog wat marge aan -> waarschijnlijk is het minder dan 300W) Dit moet alleen wel door de +12V-lijn getrokken kunnen worden.
Dus is het belangrijk om de specs van de voeding op te zoeken.

Minimaal 25A op de gecombineerder 12V-lijnen.
Liefst wat meer. Een goede 420W moet dat wel kunnen.
De asus voeding waarschijnlijk ook wel. Ligt een beetje aan de specs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi marsmannetje,

De gegevens van ati zijn die niet helemaal van toepassing of nemen die geen risico.

Modag
 
Ik heb verzocht om meer info over de voeding. Als ik deze krijg zal ik die in dit topic erbij posten.
 
Hoi marsmannetje,

De gegevens van ati zijn die niet helemaal van toepassing of nemen die geen risico.

Modag
Die nemen zo mn mogelijk risico. Ze willen geen gezeur van mensen bij wie de kaart niet werkt, omdat ze een te zwakke voeding hebben.
 
Ik denk dat hij wel goed draait op 430 watts aangezien stressed max 350watt gaat gebruiken. Maar ik had wel een opmerking over jouw processorkeuze. Een quadcore in een gamesysteem van 600 euro vind ik niet echt verstandig, aangezien je lagere kloksnelheden hebt en quads verbruikenveel meer dan intels C2D.
Ik denk dat je verstandiger kiest als je bijvoorbeeld een core2duo 8400 neemt (3.00ghz) en je zou zelfs nog makkelijk kunnen overklocken naar 3,6 ghz als je dat zou willen natuurlijk.

maar dit zou goed moeten draaien:thumb:, maar ik zou tog echt ff afwege of je niet beter een core2duo neemt.

grtz blue
 
Dit is systeem is zo goedkoop omdat ik alles met de inkoop prijs kan kopen.
 
Er zit een bestwel luxe kast asus bij. Iedereen zoveer bedankt voor de reacties dit heeft een hoop geholpen.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan hem niet vinden op de asus website maar het is wel een mooie kast.
 
nee jo :eek:

Ik kijk ook wel verder hoor wees maar niet bang
Ben al druk aan het zoeken naar iets beters
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan