Game PC 650 euro samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nietie

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Hallo!

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik op dit forum een game pc laten samenstellen waar ik erg tevreden mee ben. Nu wilt een vriend van mij ook een game PC maar hij wilt er niet al te veel voor uitgeven (rond de 650 euro). Ik heb het toen bij Azerty besteld.

Het belangrijkste is dat nieuwere spelen zonder problemen kunnen worden gespeeld zoals Borderlands 2, Dishonered, Sleeping Dogs en natuurlijk Farming Simulator 2013.

Het hoeft geen kast te zijn met allemaal toeters en bellen. Als het kan keuze uit onderdelen die niet te veel herrie maken. En oh ja, het liefst een SSD schrijf met ongeveer 100GB.

Ik hoop dat iemand al een lijstje heeft hiervoor of mij kan helpen er een nieuwe pc samen te stellen.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Geen voorkeur, gewoon beste prijs/kwaliteit. Hij heeft wel altijd NVIDIA en Intel gehad

oke ik had me bericht aangepast :)
verder heb ik nu een amd en een radeon waar ik kwa performance en prijs erg tevreden over ben

oke ik had me bericht aangepast :)
verder heb ik nu een amd en een radeon waar ik kwa performance en prijs erg tevreden over ben

Ziet er goed uit bedankt! Is het aan te raden om een extra fan daar bij te doen? In de behuizing zit 1 fan.

Zelf had ik dit samengesteld, maar ik kwam al iets boven het budget uit:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...500516]=1&product[225954]=1&product[398419]=1

Maar ik heb er niet veel verstand van dus zal ik jouw samenstelling eerst voorleggen. Bedankt!

Is die koeling eigenlijk wel genoeg? Want toen ik mn pc had, en er ook zo'n videokaart in zette, toen werkte niet alles helemaal perfect, en viel het soms zelfs uit :/
Verder heb ik ook nog wel een pc samengesteld die ook wel aan te raden is.

http://gamepc.nl/amd-game-pc?tab=configuratie#samenstellen (PS: Je moet het zelf even samenstellen, hoe ik het heb gedaan staat hieronderin)

- AMD Game PC
Cooler Master K-350 Adva...
700 watt Cooler Master v...
AMD Zambezi FX-6100, Six...
Standaard koeling
Asus M5A78L-M/USB3
7.1 Geluidskaart
8GB DDR3 Werkgeheugen Co...
SSD Crucial m4 64GB
500 GB SataIII Hardeschi...
DVD Brander Optical Disc...
AMD Radeon 7770 1GB
51-in-1 Cardreader
1Gbit netwerkkaart
Nee laat mijn pc standaa...
2 jaar carry-in (gratis ...

Een Hd 7850 kan bf3 niet op max aan, mijn 7950 kan het zelfs niet eens. De fx 4170 is vele malen slechter dan een i5.

Een Hd 7850 kan bf3 niet op max aan, mijn 7950 kan het zelfs niet eens. De fx 4170 is vele malen slechter dan een i5.

Die videokaart kan het best wel aan hoor, de mijne is een 6970 en die kan hem zelfs makkenlijk aan....
En kijk jij eigenlijk wel naar de configuratie die ik gaf, ik had de 'AMD Zambezi FX-6100, Six...' gekozen, omdat die sneller is.
En bij deze pc heb je HDD 500GB + SSD 64GB, dus dan kun je windows en (belangrijke zwaare) games op die zetten, en de rest op die HDD (;

En ik heb trouwens een A4 3,40 GHZ en die werkt als een trein, en word door windows beter gezien dan een I5 xD

GPU Benchmarks
Dit is met een i7 3960X, een FX 4170/6100 zal deze 1-2 fps naar beneden halen, en onder 40 fps speel je toch geen online first person shooter.
Als je op 64 player Karkand speelt zal je misschien 25-30 fps hebben op ultra op Full HD.
CPU Benchmarks
De I3 3225 staat verschillende rijen hoger.

Mijn voorstel

EDIT:
Die videokaart kan het best wel aan hoor, de mijne is een 6970 en die kan hem zelfs makkenlijk aan....
En kijk jij eigenlijk wel naar de configuratie die ik gaf, ik had de 'AMD Zambezi FX-6100, Six...' gekozen, omdat die sneller is.
En bij deze pc heb je HDD 500GB + SSD 64GB, dus dan kun je windows en (belangrijke zwaare) games op die zetten, en de rest op die HDD (;

En ik heb trouwens een A4 3,40 GHZ en die werkt als een trein, en word door windows beter gezien dan een I5 xD

Een HD 6970 is beter dan een HD 7850, en trouwens een i3 is om te gamen gewoon beter dan de Bulldozer serie.
Ik weet dat je allemaal AMD wat probeert te steunen zodat Intel geen vrij spel krijgt, en ja Intel heeft vroeger vals gespeeld, maar het is gewoon een feit dat je om te gamen geen bulldozer serie cpu moet nemen. Ze verbruiken veel meer en hebben een veel slechtere core per core performance wat een grote rol in games speelt.

Laatst bewerkt:
@subplayer52 Ik probeer idd AMD een beetje te steunen XD, maar ik geloof wel wat je zegt.
Maar denk jij dat je met een I3 fatsoenlijk kunt gamen, een vriend van me heeft ook een I3 (in een gaming laptop), en dat is eigenlijk zn enige probleem wrm games niet op de volle FPS draaien.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?verwijder=538002 <-- ik dacht als je nou bezuinigt op de kast (3 euro xD), en op de videokaart, dan heb je voor 50 euro meer een I5, een een betere voeding.
''Is die koeling (<-- ik bedoelde daar voeding xD) eigenlijk wel genoeg? Want toen ik mn pc had, en er ook zo'n videokaart in zette, toen werkte niet alles helemaal perfect, en viel het soms zelfs uit :/'' <-- want ik had eerder ook al gezecht dat dat dan niet genoeg is

Je link werkt niet...
Maar met een budget van 650 eou je beter voor mee gpu dan cpu gaan om te gamen, maar een i3 is bijna even goed als een i5 om te gamen.

Laatst bewerkt:
Moet alle randapparatuur er nog bij?
En als je er een ssd bij wilt dan gaat dat eigenlijk ten kosten van de rest van je systeem want het helpt niet bij het gamen,
Ik heb zelf een systeem van 850 euro zonder ssd

Is dit niet iets? Dit is een iets duurder systeem:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...555977]=1&product[455749]=1&product[447434]=1

En dit het wat goedkopere systeem:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...563539]=1&product[450100]=1&product[423154]=1

Er hoeft verder niks bij. Dingen zoals DVD schrijf en extra fans kan ik uit oude pc halen.

Bedankt voor de suggesties!

Er hoeft verder niks bij. Dingen zoals DVD schrijf en extra fans kan ik uit oude pc halen.

Bedankt voor de suggesties!

als ik je vriend was was ik echt voor het iets duurdere systeem gegaan wat ik voorstelde want daar heb je heel veel meer profeit uit en het licht nog geen 50 euro boven je budget,

Als je een beetje geld kan missen kan je misschien beter voor een HD 7870 gaan.

Intel systeem
(cpu iets sneller)

AMD systeem (goede gaming cpu, waarschijnlijk alles wat je nodig zal hebben, het is zeker geen bottleneck om te gamen, als je wat geld over hebt kan je voor een HD 7950 gaan, die kan praktisch elk spel op ultra aan)

Bij beiden kan je het als je het te duur vindt een HD 7870/7850 nemen.

Edit: Persoonlijk zou ik het Intel systeem nemen en dan zou ik een klein beetje geld vrijmaken zodat ik er toch nog een HD 7950 in kan krijgen. Maar dat is natuurlijk wel wat overkill als hij gewoon casual gamet.

Laatst bewerkt:
Als je een beetje geld kan missen kan je misschien beter voor een HD 7870 gaan.

Intel systeem
(cpu iets sneller)

AMD systeem (goede gaming cpu, waarschijnlijk alles wat je nodig zal hebben, het is zeker geen bottleneck om te gamen, als je wat geld over hebt kan je voor een HD 7950 gaan, die kan praktisch elk spel op ultra aan)

Bij beiden kan je het als je het te duur vindt een HD 7870/7850 nemen.

Edit: Persoonlijk zou ik het Intel systeem nemen en dan zou ik een klein beetje geld vrijmaken zodat ik er toch nog een HD 7950 in kan krijgen. Maar dat is natuurlijk wel wat overkill als hij gewoon casual gamet.

Als je naar het wat duurdere systeem van.mij kijkt haal.je daar veel meer voordeel uit, de GTX 660 Superclocked is beter en goedkoper als de hd7870.
En voor als hij niet veel gamed heb ik er ook nog de intro core i5 3570 in,
Dus een betere processor, en een betere videokaart,dus het gamed fijner en voor als je ook snel andere dingen wilt doen, is dat sneller,
Alleen zit er dan geen ssd in maar die kun je goed missen, alleen je computer start wat minder snel op en dat is het, ook is mijn kast beter, en ziet er ook nog wat leuker uit( vind ik ook niet onbelangrijk bij een game systeem)

Als je naar het wat duurdere systeem van.mij kijkt haal.je daar veel meer voordeel uit, de GTX 660 Superclocked is beter en goedkoper als de hd7870.
En voor als hij niet veel gamed heb ik er ook nog de intro core i5 3570 in,
Dus een betere processor, en een betere videokaart,dus het gamed fijner en voor als je ook snel andere dingen wilt doen, is dat sneller,
Alleen zit er dan geen ssd in maar die kun je goed missen, alleen je computer start wat minder snel op en dat is het, ook is mijn kast beter, en ziet er ook nog wat leuker uit( vind ik ook niet onbelangrijk bij een game systeem)

Die SSD kun je idd beter opofferen voor iets anders, want in de toekomst word een SSD denk ik wel goedkoper (;
En met een 500W voeding overleeft je pc het nauwelijks, dat probleem had ik toen ik ook een zwaardere videokaart kocht, dus ik zou net als mij gewoon een OCZ 650 WATT voeding kiezen, die is voordelig en doet zn werk toppie :D

Die SSD kun je idd beter opofferen voor iets anders, want in de toekomst word een SSD denk ik wel goedkoper (;
En met een 500W voeding overleeft je pc het nauwelijks, dat probleem had ik toen ik ook een zwaardere videokaart kocht, dus ik zou net als mij gewoon een OCZ 650 WATT voeding kiezen, die is voordelig en doet zn werk toppie :D

Deze videokaart is maar 450 watt nodig, dus dat red je zat toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan