Game PC 700/800 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

cChriSs2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 okt 2011
Hallo,
Mijn computer is al aardig verouderd (gekocht rond 2005) dus het is hoog tijd voor een nieuwe pc. Helaas ben ik niet heel erg handig met computers en heb dus ook niet veel verstand van de hardware, op de basis begrippen na.

Op deze nieuwe pc wil ik in ieder geval Battlefield 3 en Skyrim netjes kunnen spelen, met het liefst de settings op high (ik neem aan dat ultra te hoog gegrepen is met dit budget).

Op deze pc moet ook windows 7 staan, de overige rand apparatuur heb ik al. mijn budget ligt rond de 700 euro, mogelijk 800 euro als dit voor echte verbeteringen zorgt. Zaken als overclocken hoe ik me (nog niet) mee bezig.

Nu hoopte ik of jullie mij misschien een handje kunnen helpen bij het in mekaar zetten van een mooie build.

Budget - Maximaal 800 euro, minder mag natuurlijk.
Doel - Zware games en internet.
Omgeving - Geluid maakt niks uit, hou wel van een beetje gezoem.
Assemblage - Aangezien ik niet handig met met hardware lijkt het mij verstandig een in mekaar gezette computer te halen.

Besturingssysteem - Windows 7 Home Premium.
Opties / randapparatuur - Randapparatuur heb ik hier staan, ik zou liever geen hardware uit mijn oude pc halen.

Laatst bewerkt:
ik heb even wat in elkaar gezet:
Het enige probleem wat ik tegen kwam is dat ik geen fatsoenlijke dvd speler kon vinden.
Als je de pc daar ook nog in elkaar wilt bouwen kost dat je 50 euro extra.
Deze pc is bijna identiek met mijn pc ( videokaart , processor ) en deze draait BF3 op high zonder problemen

Link naar winkelmandje :
http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=273205341

Ook heeft deze processor een mogelijkheid om in de toekomst nog te gaan overclocken.
Stel je koopt er 1 die niet over kan clocken scheelt het je maar 10 euro.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dankjewel!
Het enige probleem is nu dat als ik ook een dvd speler erbij moet kopen en de pc in mekaar moet laten zetten, ik misschien wel 100 euro (?) boven mijn budget uitkom.
Ik zou mogelijk mijn oude dvd speler kunnen recyclen, en misschien zelfs mijn oude hdd kunnen hergebruiken om kosten te besparen vanwege de overstroming in Thailand.
Maar dan kom ik alsnog 50 euro boven mij budget uit.
Ik ben bang dat als ik mijn oude hd ga recyclen, dat ik mijn pc onnodig trager maak vanwege alle rommel die zich heeft opgestapelt de afgelopen 5 jaar.
meer dan 800 euro is helaas niet mogelijk op het moment.

Laatst bewerkt:
Je kunt ook een SSD aanschaffen en je ouwe hdd hergebruiken. Op je SSD komen dan je OS, programma's die je vaak gebruikt en je spellen. De laadtijden zullen dan een stuk sneller zijn, terwijl je je hergebruikte hdd dan kunt gebruiken voor de rest van de applicaties en programma's.

Aangezien de prijzen van een hdd zijn verdrievoudigd in amper 3 dagen, schelen de prijzen van een SSD en hdd niet zoveel meer. Het enige nadeel is dat een SDD nog niet zoveel geheugen bevat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan