game pc 700euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

100tibor

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2010
hallo

ik wil binnenkort een game pc kopen hier wat uitleg:

Budget:+-700euro
doel: vooral internetten en online browser spellen en gamen
omgeving: stilte is niet heel erg belangijk voor me als het maar niet overdreven hard is
assemblage: ik ebn van plan om hem zelf in elkaar te gaan zetten met als het nodig mocht zijn hulp van hier
besturingssysteem: ik heb windows xp home hier al liggen
opties / randapparatuur: ik heb alle randapparatuur al in huis en hoef dus niks extras meer
graag zou ik een systeem van intel hebben met een i5 processor en ik wil hem graag overklokken

voor de rest hoef ik geen brander of dergelijken en meer dan 4gb ram geheugen is overbodig

nog een klein belangrijk dingetje:
ik heb nu nog niet genoeg geld om alles tegelijk te kopen dus vroeg ik me af of het mogelijk was om niet alles tegelijk te kopen
ik heb hier nog een hoop oudere computers liggen die wat onderdelen zouden kunnen doneren

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Tibor

Kun je dan vermelden wat de onderdelen zijn van je oude pc? Dat is voor ons wat makkelijker kijken wat er hergebruikt kan worden.
Is die 700 euro wat je wel in 1 keer kan betalen?

Je hebt ongeveer 700 euro maar niet genoeg geld om gelijk alles te kopen? En als je een paar oude pc's hebt liggen, precies welke onderdelen kunnen zij doneren?
Welk geld heb je nu echt liggen en kan je dus nu uitgeven?

Edit: refreshen helpt af en toe wel :p

Edit 2: als je nu 700 euro hebt liggen: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[90497]=1&product[245679]=1&product[71510]=1
Dit kan je evt. uitbreiden met Windows 7, of een betere videokaart. Ben er van uit gegaan dat je de dvd brander overneemt van je oude pc.

Laatst bewerkt:
alvast bedanktXD
maar ik ehb op het moment "maar" 500 euro liggen...
ik heb 2x oude hp compaq d530 en ook 2x oude hp compaq d500...
dus de dvd/cd speler enzo kan al hergebruikt worden en ik ga zometeen kijken wat voor voeding er in zit

edit: standaard voeding (rare vorm trouwens) 185w kan dat?

Laatst bewerkt:
Kan wel kloppen, maar met 185 watt ga je het niet redden. En als je nu geen 700 euro hebt kun je ook geen complete pc neerzetten. Zou je toch aan willen raden nog even verder te sparen en dan een nieuw topic te openen.

oke
ik bedacht me net welke dingen ik dan tijdelijk achterwegen kon laten en dat is de harde schijf en cd/dvd speler
of zie ik iets over het hoofd?

Dat zou inderdaad kunnen, maar dan kom je nog steeds geld tekort. Een harde schijf en dvd speler zijn maar 70 euro totaal.

oke kunnen jullie dan iets voor me samenstellen van 700 euro dat ik dan kan kopen als ik het geld wel heb?

Hoe lang gaat het nog duren voor je die 700 euro hebt? Het is sowieso makkelijker om dan een nieuw topic te openen, er is geen touw vast te knopen aan prijswijzigingen bij hardware.

Als je persé bij Intel wil blijven, en dan buget gebonden bent, dan heb je een systeem dat net niet net wel is. Intel moe je beetje dieper investeren om iets degelijks qua prestaties te hebben. Waarom, als je bij de lagere Intel componenten blijft is er AMD dat in de zelfde prijsklasse qua prestatie VET pak beter presteerd.

Als je dan toch op snelheid, prestatie etc wil gaan, vind ik het gek om dan met een laag buget naar Intel te gaan. Ik vind als je naar Intel systemen gaat, dat je ook net dat ietsje meer moet neerleggen. Troost, ik heb dat geld ook niet, maar ik ben bij AMD en mijn systeem doet sommige Intels in het stof bijten voor het geen wa ik 'maar' betaald heb.

Nu, dit is maar raad hé, uiteindelijk doe je r mee wa je wil ;) maar denk goed na!

oke ik weet nog niet wanneer ik het geld heb... ik ben momenteel werk aan het zoeken...
(ik ben pas 14 dus valt niet altijd meeXD)

maar vsd als ik voor 700 euro een pc laat samenstellen van amd dat overklokbaar is is het prestatie verschil dan zo veel vergeleken met intel?
want ik wist wel dat het wat verschilde maar niet dat het zoveel was...

en ik wou graag bij intel blijven omdat het een beetje vertrouwd is en omdat ik daar het meeste van weet

ik zal me dan even moeten voorlichten over amd:D
iemand tips waar ik dan kan beginnen?

Tibor

Waarom zou je je voor moeten laten lichten over AMD ? Het is dezelfde techniek in een ander jasje, maar als je echt de basics wil weten moet je gewoon even op www.tweakers.net, www.hardware.info en www.amd.com rondneuzen.

AMD is qua bang for the bucks veel beter dan Intel. Natuurlijk, de rauwe prestaties van Intel zijn veel beter, maar daar betaal je ook voor. Heb je geen hoog budget, vergeet Intel dan maar. AMD is net zo betrouwbaar, alleen die richten zich gewoon op een heel ander type gebruiker. Voor gamers maakt het ook echt niet uit of je nou voor AMD of Intel kiest, als je maar weet wat je minimaal nodig hebt.

Wat ik je nu kan vertellen is dat AMD waarschijnlijk voor dit budget betere prestaties biedt dan Intel. Bij Intel koop je voor 100 euro een goede dualcore of een instap-quadcore zonder mogelijkheid tot overclocken, bij AMD koop je voor 100 euro een quadcore die bewezen goed is, en overgeklokt kan worden.

Maar als ik jou was zou ik het even uitstellen tot je het geld bij elkaar hebt. Of je vraagt aan je ouders of ze het je voor kunnen schieten, verzin wat. Dan kun je tenminste in 1 keer een nieuwe pc kopen. Alle essentiële onderdelen red je gewoon niet met 500 euro..

Laatst bewerkt:
oke ik zal eens op die sites kijken
en ik was inderdaad ook van plan om het voor,lopig uit te stellen tot ik mijn echte budged bij elkaar heb

hartelijk bedankt
Tibor:d

Paar maand geleden ben ik begonnen informatie in te winnen voor mijn upgrade of al dan niet nieuwe pc. Zowel van AMD als Intel maakte ik verschillende setups. Uiteindelijk heb ik van beide giganten een definitieve setup op papier. Aangezien ik een AMD systeem had en in de 'overclock' fase zat wou ik echter bij AMD blijven om niet op nieuw informatie in te winnen over het bios gedeelte. En qua buget viel AMD heel goed mee prijs/prestaties.

De Intel setup vind ik prijzig. Kijk maar naar de setup dat ik gemaakt heb. Waarom wachte ik ook met Intel. Dit jaar komt een nieuw gamma aan chipsets, cpu's en mobo's op de markt. (Zie andere topics waar ze verder op ingegaan zijn) Dus de prijzen zullen dan algemeen dalen. En dan gaan we deze setup nog eens maken met de prijzen die er dan zijn. Dan schat ik van de 1500 naar de +/-1100 mss 1000 euro. (Laten we het hopen) :D

picture.php

NB: Deze prijzen zijn Belgisch, in Nederland is dit wss wat goedkoper.

Laatst bewerkt:
maar vsd als ik voor 700 euro een pc laat samenstellen van amd dat overklokbaar is is het prestatie verschil dan zo veel vergeleken met intel?

Mijn AMD 1055T kost 150 euro, nu is ie zelfs gedaald. En de i7 960 kost 250 euro, en daalt ook niet zo frequent. Intel prijzen blijven algemeen rond een zelfde punt.
AMD cpu's dalen veel frequenter op een jaar.

Mijn CPU is standart 2.8GHz

OC @ 3.7GHz presteerd ie hoger als de i7 960.

Nu heb ik hem 'eindelijk' op 4.0GHz gekregen, heeft goeie week geduurd. Maar hij is stabiel met zeer aangename temps.

oke dus ijgenlijk is je tip:
ga met een laag budged en overklokken naar amdXD
ik denk dat ik dat wel ga doen:d
bedankt in ieder geval

Of gewoon je geld nog even 'freezen' en wachten tot eindjaar, dan kan je wel een gunstig Intel oc bakje maken ... en het wachten word meestal goed beloond ;)

ja maar nu heb ik vakantie en dan niet meer dus dat is het nadeel...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan