Game PC 800-900 €

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rodneystr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2011
Hallo,

Al een paar weken lang ben ik aan het nadenken over de aankoop van een nieuwe pc. Ik wil daarbij zo'n 800 - 900 euro uitgeven, maar ik ben niet echt technisch en ik weet niet zo goed welke onderdelen goed bij elkaar passen.

Ik wil graag een stille pc met een goede hoeveelheid power en goede grafische mogelijkheden.

Zoals ik al zei ben ik niet echt technisch dus ik zou hem graag kant en klaar afgeleverd willen hebben.

Windows 7 erbij.

Qua randapparatuur: Graag een netwerkkaart voor een stabiele wireless connectie.
Wireless keyboard + muis

Ik heb zelf iets in elkaar gezet op Azerty. Wat vinden jullie ervan en wat kan er eventueel anders om wat euro's te besparen?

Winkelmand: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...232977]=1&product[362480]=1&product[218973]=1

Grtz Rodney

Veel uitsparing ga je niet kunnen doen hoor.. en de voeding zou wel wat meer watt mogen. Want de videokaart dat je genomen hebt is een hele goede videokaart, maar is wel een OC(overclocked) versie. die wel wat watt nodig heeft. Ik vind zo direct niet hoeveel die nodig heeft, maar ik heb zo wel een vermoeden dat je toch wel naar een 650 watt voeding moet gaan met deze videokaart.

Je kunt op je moederbord besparen en op de grafische kaart - zo'n overclocked editie geeft niet zoveel extra , maar kost wel meer
De draadloze pci adapter snap ik ook niet ?
Extra fan ? en de koeler kan ook iets goedkoper ; koop bv een arctic silencer -ook goed en stil

Dat geld wat je dan uitspaart kun je ook in een ssd ipv een hdd stoppen - dan heb je echt een snel systeem
Over een aantal maanden zijn die harde schijven weer een stuk goedkoper en koop je die er nog eens bij voor extra opslag

die voeding is sterk zat voor deze setup echter is de GX versie van coolermaster niet echt zo 100%
de Corsair builder series zijn volgens mij goedkoper en tog sterker

en voor 900 euro koop je gerust een Sandy bridge systeem van intel kos max 40 euro meer
maar dat kun je terug krijgen als je de juiste componenten kiest die goedkoper zijn en tog goed

Met de videokaart die hij wou wat die voeding echt niet goed genoeg hoor. Het is wel een 550 watt voeding maar die 550 is niet het effectieve he. Pakt dat hij 80% van zijn vermogen benuttigd dan kom je nog op 440 watt. En dit dan als ze op 80% van zijn vermogen werkt, wat al bij vele voedingen zelf niet het geval is. en die twin frozer oc vraagt echt wel wat, ik heb die kaart ook en dacht mijn oude voeding te gebruiken van 600 watt en die trok het zelfs niet eens. En zoveel steekt er nu niet in mijn systeem dat echt nog veel kan trekken.

Wat dacht je van een OCZ ModXStream Pro 600W, Modulair /of als je toch liever minder sterke voeding wil de OCZ ModXStream Pro 500W, Modulair.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank jullie wel voor de reacties, dit helpt mij om wat duidelijkheid te krijgen! Ik heb wat aanpassingen gedaan, komt dit een beetje in de buurt van een goed systeem?

De netwerkkaart die had ik erbij gedaan omdat ik graag een goede connectie wil, misschien een beetje overbodig? De moederbord heb ik ook veranderd naar een goedkopere versie.

Winkelmand: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...243016]=1&product[361602]=1&product[447320]=1

Grtz Rodney

Met de videokaart die hij wou wat die voeding echt niet goed genoeg hoor. Het is wel een 550 watt voeding maar die 550 is niet het effectieve he. Pakt dat hij 80% van zijn vermogen benuttigd dan kom je nog op 440 watt. En dit dan als ze op 80% van zijn vermogen werkt, wat al bij vele voedingen zelf niet het geval is. en die twin frozer oc vraagt echt wel wat, ik heb die kaart ook en dacht mijn oude voeding te gebruiken van 600 watt en die trok het zelfs niet eens. En zoveel steekt er nu niet in mijn systeem dat echt nog veel kan trekken.

Wat dacht je van een OCZ ModXStream Pro 600W, Modulair /of als je toch liever minder sterke voeding wil de OCZ ModXStream Pro 500W, Modulair.

de GX 550watts kan deze kaart zonder probleem hebben
lets do the math
528watts op de 12V lijn
haal daar 150watts af voor het systeem zelf en 222watts voor de videokaart gtx560 ti twin frozr (wat btw bijna nooit voorkomt)
dat is 372watts totaal
de voeding werkt het best op 85% van 528 dat is dan 448watts totaal
ik hou dus nog ruim 76watts over voordat ik de voeding echt warm laat lopen
eind conclusie de voeding kan het gewoon hebben

een goede 600watts voeding zou 2 van deze kaarten moeten kunnen trekken
ik zit hier ook met een vergelijkbare kaart in sli de GTX460 (verbruikt ongeveer 240watts in full load)
en werkt ook prima op een 600watts voeding

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan