Game PC (800 euro)

• Onderwerp starter Onderwerp starter l2boy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

l2boy

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Hallo,

Ik was van plan om een nieuwe pc te kopen en in plaats van een kant en klare te kopen deze keer besloten om het zelf te samenstellen. Ik heb een beetje rondgekeken op dit forum en op tweakers maar ben er nog steeds niet zeker van of ik het zo goed heb.

Toetsenbord/muis/monitor/windows vista 64 bits heb ik al.

Mijn vragen:
1. mis ik nog iets?
2. Kan ik beter sommige onderdelen vervangen voor andere onderdelen?
3. heb ik genoeg koelers zo?
4. ik was o.a niet zeker over het geheugen er zijn erg veel verschillende types?
5. Met de video-kaart heb je Club3D Radeon, gainward etc als merk maakt het veel verschil welke je hiervan kiest aangezien de specificaties gelijk zijn?

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

budget is rond de 800 euro

Hoi,
1 je mist niets
2 Ik persoonlijk zou een moederbordje nemen die crossfire ondersteund dit omdat je een 4850 wil kan je altijd nog een tweede in crossfire bij zetten tenminste als het een game pc wordt
3 je hebt 3x 12 cm fans moet genoeg wezen
4 Op de asus site bij het het type moederbord Kan je kijken of het geheugen wordt ondersteund
5 Maakt niets uit zit alleen niks extra's bij een spel ofzo

Modag

Bijlagen

• pc 800 euro.jpg
    pc 800 euro.jpg
    68,1 KB · Weergaven: 138
Ik zou de Cpu Cooler weglaten en voordat geld een betere processor kopen.

Volgens mij heb ik toch nog wel een cpu cooler nodig?

Hoi,
2 Ik persoonlijk zou een moederbordje nemen die crossfire ondersteund dit omdat je een 4850 wil kan je altijd nog een tweede in crossfire bij zetten tenminste als het een game pc wordt
Modag

Bedankt voor je antwoorden, ik dacht dat het moederbord wat ik had gekozen crossfire had waar kan ik dit eigenlijk zien? Het systeem wat Bluray laat zien ziet er ook wel goed uit.

Bedankt dit systeem ziet er erg goed uit zo had niet verwacht dat ik op deze manier nog naar een betere videokaart zou kunnen gaan. Ik las wel dat die 80-85 graden kon worden tijdens intensief gebruik is dit niet erg hoog? Is 520 watt genoeg voor dit systeem?

Ik weet nog niet zeker of ik crossfire echt nodig heb, ik hoop een systeem te samenstellen die een paar jaar mee kan en dan weer een nieuwe samen te stellen met de techniek van die tijd. Over de behuizing was ik ook nog niet zeker maar heb gezien dat deze een aantal keer is aangeraden en de reviews waren er ook positief over.

Laatst bewerkt:
nou ik heb de behuizing gekozen omdat jij hem ook koos ik dacht dat het een personelijke keus was omdat iedereen een andere smaak heeft.....
520 is genoeg voor het systeem maar zodra je nog 1 erbij wil zetten (HD4870) dan kom je watts te kort en zul je een zwaardere voeding moeten nemen!
en over die temp van de videokaart ja de Hd4870 zijn heethoofden, je kunt de fan snelheid wel regelen dus als je hem op 40% zet zal die al een stuk koeler worden maar je zult de fan niet horen ....

Vraagje: is er ook een reden waarom je voor de Antec p182 gaat? Anders kan je ook voor een iets goedkopere kast gaan. (CM690 bv.) Zo spaar je ook weer 40 euro uit waardoor je die E8400 kan vervangen door de E8500, en zelfs dan nog geld overhoudt.

Hoi,

Kom net tot de conclusie dat de asus P5 e van jouw ook crossfire ondersteund.

Maar dat system van blueray dat heeft zeker wel wat .

Modag

Wat vinden jullie hiervan? Nu hou ik zelfs nog geld over voor de E8500 o.i.d. tenzij ik het beter aan iets anders kan uitgeven? Ik ben naar de normale versie van Asus P5Q gegaan omdat ik volgens mij hier nog steeds alles mee kan.

De behuizing maakt mij opzich niet uit zolang ik alles binnenin maar een beetje goed kan wegwerken.

Laatst bewerkt:
sorry, maar even tussendoor. Welke shop is dit?

Verder stoer systeem, ziet er lekker uit!

Bij Azerty besteld, ik heb nog 2 vragen voor als iemand ze kan beantwoorden:

1. Is die Jetway kaard kwalitatief wel goed of kan ik beter van een ander merk kopen zoals sapphire?
2. Ik hoorde ook van een vriend van me dat ik met dit systeem ook een 380 watt voeding kon gebruiken maar is dat niet een beetje laag?

Bedankt!

Wat vinden jullie hiervan? Nu hou ik zelfs nog geld over voor de E8500 o.i.d. tenzij ik het beter aan iets anders kan uitgeven? Ik ben naar de normale versie van Asus P5Q gegaan omdat ik volgens mij hier nog steeds alles mee kan.

De behuizing maakt mij opzich niet uit zolang ik alles binnenin maar een beetje goed kan wegwerken.

let op: de behuizing is micro atx, en niet voor atx borden, je zou toch voor een andere behuizing moeten kiezen.
en over de voeding kan niet, de hd4870 raad iets vaan 450 watt ofzo aan

Laatst bewerkt:
let op: de behuizing is micro atx, en niet voor atx borden, je zou toch voor een andere behuizing moeten kiezen.
en over de voeding kan niet, de hd4870 raad iets vaan 400 watt ofzo aan

400 watt is te weinig minimaal 450 watt

Denk dat ik hem toch maar zo doe, iets slechtere videokaart:

Heb voor deze videokaart gekozen omdat de jetway een wachttijd had van 14 dagen. Ik moet zon 4 jaar met dit systeem doen dus toch maar een iets beter moederbord gekozen voor uitbreidingen.

deze samenstelling is perfect, je kan er als het nodig is later nog een 4850 of 4970 in doen voor meer game performance, maar 4 jaar de nieuwste games spelen op een redelijke resolutie gaat niet lukken hoor. je zou wel een (paar) keer moeten upgraden.

ga je trouwens overklokken? zo nee dan kan je die cooler weglaten en de stock cooler gebruiken

Laatst bewerkt:
deze samenstelling is perfect, je kan er als het nodig is later nog een 4850 of 4970 in doen voor meer game performance, maar 4 jaar de nieuwste games spelen op een redelijke resolutie gaat niet lukken hoor. je zou wel een (paar) keer moeten upgraden.

ga je trouwens overklokken? zo nee dan kan je die cooler weglaten en de stock cooler gebruiken

Bedankt voor de bevestiging en een paar keer upgraden vind ik niet zo erg zolang ik maar niet honderden euro's tegelijk moet uitgeven zoals nu.

Ik was van plan om in de toekomst nog wel te gaan overklokken maar dan ga ik het eerst op een oudere pc proberen aangezien ik dat nog nooit gedaan heb ;)

Hij is besteld nu.

Voor 800 kan je echt wel wat leukers kopen dan wat jij heb besteld..

Voor 800 kan je echt wel wat leukers kopen dan wat jij heb besteld..

sorry maar wat is er beter
die CM 690 is groter
Samsung HDD is snel genoeg
en videokaart en moederbord van TS is ook een goede keuze ....

sorry maar wat is er beter
die CM 690 is groter
Samsung HDD is snel genoeg
en videokaart en moederbord van TS is ook een goede keuze ....

Sorry hoor maar lees de benchmarks er maar op na.

HD642JJ vs WD6400AAKS.

CM 690 vs Antec 300.

HD4850 vs GTX 260.

Je opmerking gaat weer totaal nergens over. De WD is een stuk sneller/stiller/koeler als de Samsung.

De 300 is een goede kast en net ff wat goedkoper als de 690.

De GTX 260 is veeel beter als de HD4850.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan