Game-pc 800,-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet eens gezien, had de link van Stormbreaker overgenomen en wat aangepast, maar ging iets fout.
Heb de voeding veranderd naar een Gold certificate voeding van seasonic, die vele malen zuiniger is. Ook is hij modulair, zodat je niet loopt te sjoemelen met de vele kabels en tyripjes.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B452330%5D=1&product%5B568296%5D=1&product%5B568285%5D=1&product%5B528615%5D=1&product%5B501011%5D=1&product%5B518473%5D=1&product%5B550165%5D=1&product%5B561075%5D=1

Het beste zou zijn om een 550 XFX voeding te nemen en een iets betere videokaart. Bijv: http://tweakers.net/pricewatch/310792/evga-geforce-gtx-670/specificaties/ of http://tweakers.net/pricewatch/310804/asus-gtx670-dc2-2gd5.html
Jammer dat de XFX voeding slecht leverbaar is, of je moet het op de site van tweakers gaan samenstellen.

Laatst bewerkt:
Echt te duur, €93 voor een 550W, zoveel kostte mijn Cooler Master 720W.
Houdt het lekker bij de Corsair CX500M, prima ding, stabiel en genoeg wattage.

M'n beginmandje is goed zo te zien, neem die videokaart van jou en het is goed.
Oja, een Artic PWM 92mm fan voor outtake er ook nog bij.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...501011]=1&product[558955]=1&product[394090]=1

ik heb nu dit,

ik zit nu ruim onder mijn budget, zou er nog iets gedaan kunnen worden met de 55 euro die ik over heb om hem beter te maken?
Wat is trouwens het verschil tussen de asrock b75 pro3 en de asrock b75 pro3 m?

Ziet er goed uit:
Heb een betere gamers kaart erin gedaan van Nvidea, heb wel wat bespaard op je behuizing.
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B452330%5D=1&product%5B568296%5D=1&product%5B568285%5D=1&product%5B582388%5D=1&product%5B552887%5D=1&product%5B501011%5D=1&product%5B558955%5D=1&product%5B543820%5D=1&product%5B561075%5D=1

Trouwens het verschil is de sata aansluitingen. Wat ik al aangaf.

M = micro ATX, het kleine broertje van de non-M
als je kast ATX aankan, dan kan je gewoon dat non-M bordje nemen.

Perfect mandje, 600M niet echt nodig maar altijd handig voor evt latere upgrades.
Voeg dit erbij en je zit goed!

Je hebt nog €260 te vullen, een 660TI is een prima kaart, heb 'm zelf.

Neem die, BF3 ultra 60FPS, zit je wel even goed.
Ik heb de 660TI van asus, goed ding.

Dit is je uiteindelijke lijstje, inclusief een extra outtake fan (let op: alleen kopen mits je case geen fan aan de achterkant heeft, of eentje aan de zijkant wilt).
Nog vragen of iets onduidelijks? Help je graag.

Succes met het bouwen, lukt iets niet neem de tijd om de handleiding door te lezen of vraag het even, ga zeker niet duwen of trekken als iets niet lukt, dan beschadig je nog wat.
Voor bij het bouwen hier is mijn bouwvolgorde:

1 - HDD/SDD/Optische schijf/voeding plaatsen
2 - Front panel cabels even 'los' halen (van elkaar, even ergens neerleggen, gewoon laten zitten waa ze vandaan kwamen, maar even wegduwen)
3 - Standoffs plaatsen (bij de meeste kasten staat al welke gaten voor welk formaat gevuld moeten worden
4 - Processor, koeler en RAM plaatsen op het moederbord buiten de case
5 - Moederbord plaatsen, alles aansluiten (goed lezen, verwar USB 2.0 niet met firewire, en bekijk even goed de pinnetjes voor frontpanel)
6 - Videokaart erin en aansluiten (vergeet je power aansluiting niet
7 - Werkt ie? Dan kabels wegwerken, daarom doen we dit als laatst, want als er iets niet werkt zit je met die al vaste kabels.

Succes! En pas op met statische electriciteit, ontlaadt jezelf even, en zeker geen wollen kleding dragen!

Dat is een non-modulaire voeding, de 600M is modulair.
Heb je benchmarks waarom de 7950 beter is? Het is natuurlijk zo, maar het is wel duidelijk als je er dan een benchmark erbij hebt.

Dat is een non-modulaire voeding, de 600M is modulair.
Heb je benchmarks waarom de 7950 beter is? Het is natuurlijk zo, maar het is wel duidelijk als je er dan een benchmark erbij hebt.
De HD 7950 is beter, punt. Hij heeft een 3 maal zo grote geheugenbus en 1,5 keer zoveel geheugen. Dat de kloksnelheid van de chip lager is is niet verwonderlijk, er zit immers een veel betere chip in. En een modulaire voeding is voor een budget game pc onbelangrijk, ik heb ook een niet-modulaire voeding en heb geen enkele aantoonbare problemen daardoor. Aan een modulaire voeding moet je pas gaan denken als je een veel ruim budget hebt, de samenstelling van bfortbattle geeft gewoon de meeste FPS.

Geheugen zegt niets over presatie, met 2GB of 6GB, je FPS gata niet omhoog.
Ik raad een modulaire voeding aan, het is veel beter voor je airflow, want als je al die onnodige kabels laat liggen, "verstoor" je de airflow, het is echt beter om een modulaire te nemen.
Voor €3 meer heb je een modulaire, dat gaat prima met dit budget, want jij doet namelijk ook voor een paar euro meer een grotere voeding.

zit weinig verschil tussen modulair en half modulair volgensmij, en het geheugen heeft zeker invloed op je FPS vooral als je op hoge resolutie's gamed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan