Game-pc 900 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dikzak

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Hallo!

Ik heb zelf even opzetje gemaakt, maar ben niet meer echt op de hoogte van alle producten, dus hoop dat ik het goed heb gedaan :p

Even het lijstje:
Budget - tussen 800-900 euro
Doel - Vooral Gamen/Videobewerken/
Hoe belangrijk is stilte? - Enigszins belangrijk
Assemblage - zelf
Besturingssysteem - Windows 7, heb ik al!
Overclocken - ja (niet tot het uiterste, maar wel stukje)

Verder heb ik nog geen DDR3 uitgekozen, ik weet niet wat goed is en niet. Had namelijk eerst DDR2:)

M'n opzetje bij Azerty:
Klikken

Iemand ideeën, aanvullingen?:thumb:

Alvast bedankt!

Ik heb hem een beetje gewijzigd:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...232945]=1&product[226356]=1&product[245679]=1

Overigens kun je ook er voor kiezen de ATI Radeon HD5850 te nemen. Deze is zowel beter als de HD4890, maar biedt ook DirectX 11 ondersteuning. Bij Azerty is ie alleen niet op voorraad, Alternate heeft hem wel, dus kun je alles m.u.v. de grafische kaart bij Azerty bestellen en de graka bij Alternate:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...232945]=1&product[226356]=1&product[245679]=1
http://www.alternate.nl/html/produc...+kaarten&l2=PCIe+kaarten+ATI&l3=Radeon+HD5000

Edit: in het algemeen de aanpassingen die ik gedaan heb:
Harde schijf vervangen voor een goedkoper + sneller exemplaar (zelfde grootte, 1 tb)
Geheugen toegevoegd
Voeding vervangen, was absurd duur voor het wattage dat geleverd werd. Nu een modulaire voeding van een net zo goed merk.

Laatst bewerkt:
Dankje voor je reactie!

Ik zat ook te twijfelen tussen de HD5850 en HD4890. Maar had naar benchmarks gekeken, en daar is de HD5850 maar 5% sneller. En aangezien deze 47% duurder is dan de HD4890, heb ik voor de laatst genoemde gekozen ;)

De HDD die ik had gekozen was 1,5TB;) maar ga mss toch voor 'jouw' 1TB, die komt toch niet snel vol bij mij. Ik heb ook nog externe van 1TB, dus heb ruimte zat:thumb:

En verder nog bedankt voor het geheugen ziet er goed uit:)

Maar die voeding die je stuurde is 620W. Is dat wel genoeg?

Nog keer bedankt!:rolleyes:

Oh, dacht dat ie 1 TB was :P
Maar aan 1 heb je inderdaad ook al genoeg.. En je keuze voor de 4890 is begrijpelijk.
DirectX 11 is voorlopig nog meer woorden dan daden in mijn opzicht, en een kaart die dezelfde prestaties neerzet als de 4890 is inderdaad minimaal 40% duurder.

En die voeding is voldoende hoor. Als je het niet vertrouwt of liever wat ruimer wilt zitten kun je nog een OCZ voeding van 700 watt overwegen, bijvoorbeeld de OCZ StealthXstream 700. Die zijn ongeveer even duur dacht ik.
Die van Corsair was alleen overdreven duur. Probeer het ongeveer op een gemiddelde van € 1 per 10 watt te houden.

Laatst bewerkt:
Thanks voor je reactie!
Ik ga 'm denk over een paar weken bestellen, dit gaat 'm worden:
Klikkie

Nog aanvullingen+reacties zijn altijd welkom natuurlijk:thumb:

Ik wil 'm ook :love:
Haha even serieus, goede samenstelling, en graag gedaan :thumb:

Mooi dingetje! 700 Watt is beetje overkill maar dat maakt in principe niks uit :D

Sorry voor m'n late reactie :o
700W is heel ruim genomen idd;) maar als ik 'm later wil uitbreiden met iets, dan kan het wel handig zijn. Beter te veel dan te weinig:thumb:

EDIT:

Azerty heeft de HD4890 Superclocked Edition uit het assortiment gehaald en de andere HD4890's hebben een levertijd van meer dan 10 dagen. En de Scythe Mugen 2 ook. Dit kan dus ook 2 maanden worden.
Ik ga dus groot deel bij Azerty bestellen en de rest bij Salland.

Azerty: Klik
Salland: Klik

Nog keer thanks!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan