game pc 900 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

muis198

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2012
Hallo,
Mijn oude laptop heeft het gisteren begeven, en aangezien ik toch niet heel mobiel meer hoef te zijn met mijn computer wil ik nu gewoon weer een desktop. Ik zit al een tijdje te denken aan een nieuw systeem, maar nu moet ik wel... :/

Budget - 900 euro
Doel - Gamen, beeldbewerking, internet enz.
Omgeving - Maakt niet uit of de pc wat meer geluid maakt
Assemblage - Ik wil best een keer zelf een pc in elkaar zetten, maar heb het nooit eerder gedaan. Als er mensen zijn die hier persoonlijk bij kunnen helpen, heel graag!

Besturingssysteem - Er moet Windows 7 op komen

De pc moet in ieder geval games als skyrim lekker strak draaien, dan ben ik al blij

Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Groet Michiel

Laatst bewerkt door een moderator:
Topic opgeschoond. Alleen maar melden van websites is niet de hulp die wij willen zien op Helpmij. Dringend verzoek aan de beide members om topic dan aan je voorbij te laten gaan.

@muis198: Welkom op Helpmij;)

Succes met je vraag

Ik heb hier wat voor je samengesteld.
Ik heb er een overclockbare i5 processor bijgedaan, die je door de h60 (waterkoeling, makkelijk te monteren) goed gekoeld wordt.
Voor de rest zit er 8GB 1600 Mhz werkgeheugen bij, en een van de beste videokaarten van dit moment.

Het is heel makkelijk om zelf een pc in elkaar te zetten, en iedereen hier bij helpmij zal je graag helpen. Je kan in principe alles wat je moet weten in de handleiding van je moederbord lezen.

Veel Geluk!

Harstikke bedankt! Toch nog een vraag... Wat is het verschil tussen verschillende cases? die prijsverschillen zijn namelijk enorm (o.O)

Hoi Muis,
Welkom!

Het verschil in de prijzen met cases kunnen een aantal dingen zijn:
- Het is een miditower (een kleinere uitvoering van een normale kast)
- De kwaliteit is vele malen beter (net zoals Euroshopper met A-merken vergelijken)
- Het kan zo zijn dat er cases zijn waar veel meer hardware in zou kunnen.
- Als laatste punt zou een case er veel mooier (maar dat is mening) er uit kunnen zien. Denk aan gaming cases en reguliere cases voor thuisgebruik.

Wat betreft je vraag over een gaming pc,

Heb je zelf een Windows 7 die je er op kunt zetten? Dit scheelt namelijk wel in prijs.

Met vriendelijke groeten,

d0mzy

Hoi dD0mzy,

Nee ik heb helaas geen licentie van windows 7 meer liggen. Deze moet er dus nog bij opkomen. Zijn er bij de voorgestelde configuratie dan nog puntjes waarop eventueel bezuinigd kan worden? Want daar zit nog geen windows bij als ik t zo snel had gezien.

mvg,

Michiel

Dag muis,

Je kunt altijd wel iets bezuinigen.

Op de voorgestelde pc van stratoer het volgt:
- Dure videokaart. Mogelijk zet je er een iets goedkopere in - 3GB heb je echt niet nodig voor Skyrim en videobewerking.
- Mogelijk kun je nog een paar eurootjes sparen door geen SSD maar een HDD te pakken.

Ik verwacht dat je met een goedkopere videokaart een Windows 7 versie kunt meenemen in je winkelwagen voor €900,-.

Je kan inderdaad makkelijk op de videokaart besparen, ik wist niet dat je er ook nog windows 7 bij moest hebben, ik pas hem wel even aan.
Je kan ook op de ssd besparen, maar ik kan je garanderen dat je een groot verschil merkt tussen een ssd en een hdd. Ik heb zelf een OCZ Agility 3 en ik wil er zo snel mogelijk een in mijn laptop hebben.
Once you've got an SSD, you never want an HDD again!

Inderdaad, ik ben het met stratoer eens, dat een SSD veel sneller werkt dan een HDD.
Let wel op dat huidige SSD maar 120GB aan kan. Deze aankomende desktop mag wel geschikt zijn voor bewerking en games, niet voor opslag.

Ik zit er nu wel een beetje overheen, maar je kan ook nog de 7850 nemen, die kan Skyrim ook aan.

Dat maakt niet uit. Voor opslag heb ik nog 2 externe schijven van 1 tb en 500gb dus opslagruimte heb ik te over

Als je hem gaat bestellen, kan je onderaan mijn wenslijstje op "bestelkosten berekenen" klikken, en dan berekent hij bij verschillende winkels hoeveel je kwijt bent. Je kan aan de rechter kant ook nog de maximale levertijd van de onderdelen selecteren, en bij 3 dagen maximale levertijd kost het dan totaal 949 euro. De goedkoopste is 940 euro, maar misschien moet je de case ergens anders bestellen, omdat die niet snel verkrijgbaar is bij die winkel. Hier is hij morgen in huis en kost maar 5 euro meer.

Laatst bewerkt:
ja super, dank je... ik ga hem van de week ff bestellen, dan zal ik m volgende week waarschijnlijk gaan bouwen :)

Gaat je vast en zeker lukken. Ik wens je veel succes, en als je een probleem hebt kan je hier altijd terecht.

Fijn om te horen dat de pc je toch aanstaat. Geen dank voor het advies en inderdaad, voor vragen staan we altijd open.

Succes!

Met vriendelijke groeten,

yay hij doet t!! Harstikke bedankt voor iedereen die mij heeft geholpen!!

groetjes, Muis

Laatst bewerkt:
Heb nu alleen het probleem dat me internet het niet doet. Kunnen jullie me hierbij nog helpen? Ethernet kabel achterin herkent me computer niet.

Alvast vreselijk bedankt

Even drivers installeren die je bij je moederbord heb gekregen, zo'n cd'tje dat er bij zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan