game pc aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pippin2007

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2012
Hallo,

Mijn zoon mag een nieuwe game computer uitzoeken, hij de helft, wij de helft. Nu kunnen we daar wel wat hulp bij gebruiken. Vandaar dit bericht. Ben heel benieuwd naar jullie advies!

Wat willen we en wat kunnen we betalen?

Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?

tussen de € 750 en € 950

- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)

muis, toetsenbord, speakers kunnen hergebruikt worden. Wel een nieuw beeldscherm nodig

- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren, games, mediacenter, muziekbewerking,...)

hoofddoel: gamen

- Welke software/games ga je erop gebruiken? (vermeld indien mogelijk hardware requirements)

League of Legends, Guildwars 2

- Ben je van plan te gaan overklokken?

Dat doet hij nu niet. Wat houdt dit in?

- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc {bv: Draadloos internet, SSD, geheugenkaartlezer, (optie voor) CrossFireX/SLI, een specifieke kast, waterkoeling,...}?

speciale wensen: draadloos internet, SSD ? Skypen, filmpjes kijken

Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, speakers ...)

een beeldscherm

- Heb je hiervoor ook een apart budget?

nee

- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
we hebben hier nog wel het eea, maar doe maar incl. besturingssysteem en antivirusprogramma

- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke resolutie heeft dit?
nvt

De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop?

graag geassembleerd

-Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt geïnstalleerd?

denk het wel

- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken?
geen voorkeur. vind het wel handig als er zo'n winkelwagenlijstje van bv Azerty uitkomt!

Het is de bedoeling dat hij hier een paar jaar mee vooruit kan. Nog twee dingen: koel en stil !
Ben heel benieuwd naar de reacties!

Groeten , Lies

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...396801]=1&product[405776]=1&product[230587]=1
hier een mooi systeem voor gaming.
Er zit een 500 gb hdd , 128 gb SSD - windows 7 64 bits en 8gb ram in.
De cpu is een Intel core i5 2500 quad core op een intel 1155 socket moederbord.
ook een game kaart , de HD6870 kun je al die games op hoge settings spelen.
Ik heb er ook 2 fans en een andere cpu koeler in gezet , cpu koeler omdat de originele cpu koeler teveel geluid maakt en de cpu niet goed koelt maar deze wel.

In de mandje heb ik ook asamblage , dus hij wordt gemonteerd afgeleverd.

Laatst bewerkt:
voor het geval die mandje het niet doet :

OCZ Solid State Drive 3.5" Adaptor Bracket 2 artnr. 230587 : stukprijs a € 8,50

Corsair Builder Series CX600 V2 artnr. 405776 : stukprijs a € 63,90

ASRock H61iCafe artnr. 396801 : stukprijs a € 53,59

XFX Radeon HD 6870 artnr. 388654 : stukprijs a € 154,80

Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie artnr. 7517 : stukprijs a € 59,00

Crucial m4 artnr. 433238 : stukprijs a € 108,98

Intel Core i5 2500 / 3.3 GHz artnr. 364212 : stukprijs a € 192,68

Noiseblocker XL-2 artnr. 287184 : stukprijs a € 6,78

Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100 artnr. 245679 : stukprijs a € 39,00

WD Caviar Blue WD5000AAKX artnr. 340428 : stukprijs a € 68,40

Corsair Value Select artnr. 425857 : stukprijs a € 45,02

Sony Optiarc AD-5280S artnr. 441437 : stukprijs a € 16,42

Cooler Master Elite 430 artnr. 321431 : stukprijs a € 40,00

Microsoft Windows 7 Home Premium w/SP1 artnr. 394013 : stukprijs a € 91,17

TOTAAL -----------> 955 euro

Dank voor je snelle reactie! Heb je nog een suggestie voor een beeldscherm?

Ik heb zo geen sugesties , wel tips :
Een van de beste merken die je kan nemen is een Samsung.
Controleer of deze LED is en 1920x1080 ( FULL HD ) is.
Ook moet je kijken of hij een HDMI of Mini HDMI ingang heeft + rgb ( of hoe heet dat blauw monitor kabel nou .. hmm :P )
De inch is hellemaal naar uw eigen wens , ik zelf raad een 22 inch aan voor gaming . Groter is te groot en kleiner is te klein ( vindt ik ) -> het zijn dan ook mijn tips :D |

zal wel boven de 21Inch moeten zitten anders is het geen full HD scherm meer

graag nog wat meer advies

Gisteravond de reacties bekeken, 2 systemen, maar allebei iets aan de hoge kant. Budget is € 950, maar dan incl. beeldscherm. dus een pc van rond de € 800 .

Vind het wel ongelofelijk dat jullie übrhaupt nog tot een advies komen, we hebben wat zitten lezen op het forum, word er helemaal gestoord van, zoveel keus als er is.

Maar goed, voorstel van Ihjlu: http://azerty.nl/winkelmandje/winkel...[496950]=1

en 1 van MSI
http://azerty.nl/winkelmandje/winkel...[230587]=1. Hartstikke bedankt beiden. Wat vragen:

Jullie gaan allebei voor IC i5 2500, niet voor 3e generatie. Is dat bewust???

Grafische kaart: XFX Radeon HD 6870 (MSI) en Sapphire Radeon HD7850 OC (Ihjlu): neigen naar Sapphire. Maar is dit nodig?

En tot slot, wat zouden jullie adviseren als we richting €800 gaan? (zonder W7 en beeldscherm)

Oh ja, durf het bijna niet te vragen, maarzag bij Azerty ook een game PC, de Tacitus. Waarin zit nou het verschil met jullie voorstel??
Kenmerken / Specificatiestop

Kenmerken
Sku's
AzGameSystem TacitusBehuizing
MS-Tech CA-0300 Hornet NG - midtowermodel - ATX
Voeding
Corsair Builder Series CX430 V2 - voeding - 430 Watt
Moederbord
MSI H77MA-G43 - moederbord - micro ATX - LGA1155 Socket - H77
Processor
Intel Core i5 3450 / 3.1 GHz processor
Processor koeler
Intel Boxed koeler
Videokaart
XFX Radeon HD 6870 - grafische kaart - Radeon HD 6870 - 1 GB
Geheugen
Kingston ValueRAM geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pins - DDR3
Primaire Schijf
WD Caviar Blue WD10EALX - vaste schijf - 1 TB - SATA-600
Geluidskaart
Onboard - 7.1 kanaals
DVD brander
Samsung SH-222BB - DVD±RW (±R DL)/DVD-RAM-station - Serial ATA
Besturingssysteem
Microsoft Windows 7 Home Premium 64Bit
Assemblage en garantie
2 jaar garantie

Ben weer benieuwd naar jullie reactie!

nu back ontopic

als ik zo kijk naar je budget en de genoemde systemen dan heb je geen geld voor een SSD
ik heb hier wat voor je samengesteld klikerdeklik

Laatst bewerkt door een moderator:
@Nk020
Off topic berichten opgeschoond, beledigende bericht van jou verwijderd.
Laat dit alvast een voorbode zijn op een Officiële Waarschuwing bij de volgende keer.

@pippin2007: Welkom nog op Helpmij..:thumb:

Mocht je zoiets als vanmiddag overkomen dan zou je een ''meld misbruik'' kunnen doen.(linksonder in berichten venster)
Dit is dan een bericht naar de sectie-moderators,hoofdmoderator en supermoderators. Die beoordelen je melding dan en indien nodig(zoals vanmiddag) grijpen wij in.

Succes met je vraag

gr,
Frankwannet
Supermoderator Helpmij.nl

@Frankwannet: Mocht het ooit weer gebeuren, dan zal ik dit melden. Ben de schrik alweer te boven hoor!:D
Groeten, Lies

je winkelmandje ziet er goed uit
de scythe mugen 2 koeler is wel overdreven je kan toch niet overklokken en dan voldoet een iets goedkopere koeler ook.
dat overgebleven geld kun je dan in een beter gekoelde videokaart stoppen

klikerdeklik

@Firestorm Neem je laatste advies over en ga deze bestellen! Bedankt voor het advies. We hebben een hoop geleerd deze afgelopen dagen op het gebied van game pc's , mede door alle info op dit forum. Goed initiatief. Nogmaals bedankt en we melden ons weer tegen de tijd dat we moeten upgraden! ;).
Groet Lies

aanschaf pc vervolg

@ firestorm

Kreeg van iemand van een ander forum het volgende advies. Ben erg benieuwd naar je reactie! Hij trouwens ook..

Ik kan de bestelling nog wijzigen bij Azerty, heb net geinformeerd. Dus als je tijd hebt om te reageren, dan graag.
Groet, Lies

" Als het niet te veel moeite is kun je nog wel wat verbetering aan brengen.

De gekozen XFX kaart is duurder en minder sterker dan de Sapphire overclocked kaart(in de mand). De niet OC versie is een tientje goedkoper nog.

Directe confrontatie met gekozen CPU koeler van de Gelid Tranquillo:
http://nl.hardware.info/reviews/2360...-koeler-review
http://nl.hardware.info/vergelijking.../124545-129860

Behuizing met maar 1 fan aan de voorkant zonder USB3 aansluiting terwijl dat op het moederbord dat wel kan, raar.
Sharkoon T5(zie mandje) en Aerocool Strike-X-one Advance en PGS VS3 Advance hebben allen USB3 front aansluitingen en 2 fans.

Moederbord, waarom geen ATX bord, dus meer uitbreidingsmogelijkheden en een paar Euro goedkoper.

Geheugen is 1333 MHz , maar Ivy Bridge Architectuur ondersteunt 1600 MHz.

Voeding kan een modulaire voeding zijn, maar hoef niet aangezien assemblage voor jou wordt geregeld. Een modulaire voeding heeft het voordeel dat de kabels afgekoppeld en weggelaten worden die je niet nodig heeft. Minder kabels in de kast heeft als voordeel een betere airflow. In de toekomst kan het wel nuttig zijn.

Voor een tientje meer een snelle 1 Tb HDD. vergelijk:http://nl.hardware.info/vergelijking...4-149620-59376

Winkelmand:http://azerty.nl/winkelmandje/winkel...t[90496]=1

Je mag mij Quoten voor de andere forum, kijk wat ze van mijn commentaar vinden.

@pippin al je links doen het niet ik krijg een omgekeerde turtle te zien...

de XFX kaart mag wellicht niet overklockt zijn hij koelt wel een stuk beter
daarmee kun je de kaart zelf ook overklocken dus waarom betalen voor een overklock als je dat zelf ook kan?
de XFX kaart kan een stuk hoger geklockt worden

Het gekozen moederbord heeft helemaal geen USB 3.0 front headers alleen 2 USB 3.0 poorten aan de achterkant
Het klopt wel dat een ATX moederbord meer uitbreidingen aan bied
echter heeft dit moederbord ook 2 x PCi-e 3.0 dus een een extra kaart plaatsen is mogelijk

het verschil tussen 1333mhz geheugen en 1600mhz geheugen ga je niet merken
het kost hoogstens een euro meer dus het is wel mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan