Game PC Advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrmarcel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 nov 2010
Hallo allemaal ,

Ik ben toe aan een nieuwe game pc , wil er +/- 1500,- aan uitgeven.
Nu heb ik hier en daar gekeken maar kon niets vinden wat ik zocht ,dus ga ik er zelf een
bouwen .
heb al wat samengesteld :
[smallIMG]http://members.chello.nl/m.haasdijk/alternate.jpg[/smallIMG]

Heeft iemand nog wat advies ?
Is het misschien beter om 2 goedkoper videokaarten (bv.gtx460) er in te doen
ipv 1 zwaardere ?

Alvast bedankt voor de hulp .
Gr,
Marcel

Laatst bewerkt door een moderator:
De sata kabels heb je niet nodig. Deze zitten gewoon bij je moederboard. Dat scheelt je weer wat geld.

Voor de cpu koeler zou ik eerder voor een scythe mugen 2 gaan. Die is een stuk goedkoper en koelt ongeveer hetzelfde. Vervolgens, kan je beter 6 gb snel geheugen nemen dan 12 gb 1066 mhz. Aangezien ik vermoed dat je wil gaan overklokken (cpu koeler), dan is iets sneller geheugen toch wel praktisch. Bovendien gebruik je 12 gb nooit helemaal bij normaal gebruik. Twee keer een GTX460 is sneller dan een GTX480. In de meeste gevallen. Maar het grootste voordeel is dat deze veel en veel stiller zijn. Wat ook het overwegen waard is, zijn twee HD5850. Deze zijn nog sneller, en dalen waarschijnlijk snel in prijs omdat de nieuwe serie van ati er weer aankomt. In dit geval is een sterkere voeding wel vereist.

@swallav
idd
andere koeler en 6GB
en ik zou denk ik met deze samenstelling al voor een zwaardere voeding gaan.
is een zware processor en de graka zuipt ook.
Dus minimaal 600Watt voor de zekerheid en 700watt als je er later nog een kaart bij wil zetten

Beste Marcel,

U heeft een pc gekozen die ik enigzins aangepast heb:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...242662]=1&product[212478]=1&product[224713]=1

Hierbij komt u nog niet uit op 1350 euro.

Wat zijn de verschillen:
Moederbord van asrock is een prima bord vergeleken met de prijs/kwaliteit
U had gtx 480 nu 2 x 6850 deze zijn sneller zuiniger en stiller.
U had 12gb intern geheugen 1066mhz nu 6gb 1600mhz
U had 600 wattt voeding nu 700 watt
Andere proccesor koeler even goed, maar goedkoper.

Ik weet alleen niet waarom u geen normale hardeschijf bij uw eigen opstelling heeft gedaan is 120 gb genoeg?

Wanneer u 1500 als budget heeft raad ik u aan inplaats van de videokaart 2x6850 de 6870 er 2x in te steken.

Groetjes,

Yannick

Laatst bewerkt:
swallav;3687505]
Bedankt voor de reactie ,
Dan ga ik inderdaad voor een zwaardere koeler en snellere geheugen 6 gig .
Die HD5850 kaart zie ik ook bij alternate , er zijn er iets van 11 soorten in .
maakt het nog uit welk merk ? Ze gaan van 199, tot 299,- .
Wat voor snelheid gegeugen kan ik dan het beste nemen 1333 / 1600 ?

Alvast bedankt , Marcel

meer40;3688621]Beste Marcel,
Bedankt voor het uitzoeken :thumb:
Heb een Asus board gekozen omdat ik er nooit problemen met mijn oude heb gehad , heb ook een asrock gehad daar had alleen maar ellende mee gehad.
En de Asus is alvast voorbereidvoor usb 3 , hexcore dus klaar voor de toekomst:cool:.
Ik geef liever iets meer uit zodat ik er ook wat langer mee kan doen .
Ik denk dat ik dan in ieder geval voor 2 video kaarten ga .
Deze hdd heb ik gekozen omdat ik op meerde plaatsen heb gelezen dat een SSD veel sneller is dan een normale HD .Die 120 Gig is net aan . Maar ik heb eb nog een mediaspeler computer in het netwerk hangen met 1.5Tb daar zet ik alle muziek en films op .
Als ik toch ik toch bezig ben met een computer te bouwen , dan wil ik het gelijk goed doen zodat het ff meekan . Dus 100,- min of meer kan ik overheen komen .

Laatst bewerkt door een moderator:
doe er dan ook nog een samsung spinpoint f3 bij. Kost niet zo heel veel. €51 = 1TB
500GB= €37

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan