Game PC bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noput

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2012
Hallo,

Ik wil graag een game PC bouwen ik heb al een samenstelling gemaakt.
mijn budget ligt rond de 1100 euro.

ik zou graag feedback willen op deze samenstelling.
-Wat kan er nog beter
-Werkt deze samenstelling
-Etc.

Groeten,
Noput

Hallo,
welkom op helpmij!
een paar dingen zie ik wel die je het best kan aanpassen
De voeding is van een slecht merk en bij voedingen geld de regel goedkoop is duurkoop een slechte kwaliteit voeding kan je pc hardware letterlijk omzeep helpen.
Verder heb je een H series moederbord gekocht is opzich prima maar je kan er niet mee overclocken dus adviseer ik een Z series moederbord... als je niet van plan bent te gaan overclocken kun je gerust een standaard (non K) i7 4790 nemen.
het enige verschil tussen deze twee processoren is dat de een is gemaakt voor overclocking en de ander niet.

ook zul je een redelijke aftermarket koeler moeten aanschaffen als je wilt gaan overclocken de standaard mee geleverde koeler voldoet hier niet aan.

als je je huidige systeem aan past kom je 100 euro duurder uit klikerdeklik
zonder overklock mogelijkheden kom je goedkoper verder zou je eventueel ook voor een I5 4690 kunnen gaan deze zal niet veel onder doen ten opzichte van de i7 cpu maar is wel goedkoper

Laatst bewerkt:
Om te gamen is een i7 "K" cpu onzin, een i5 "K" doet het ook meer dan goed en is een stuk goedkoper.

Bedankt voor de reactie's

Even een vraag over de i7 vs i5.
Is een i7 niet wat meer future bestendigd, want ik wil niet dat ik nu een i5 haal en later alsnog een i7 moet kopen.

Alvast bedankt,

Groeten,
Noput

nee het enige grote verschil tussen een i5 en een i7 is Hyperthreading dat is handig voor grafische toepassingen en Virtuele omgevingen maar niet voor games
die maken daar vrijwel geen gebruik van.
deze cpu zal zeker 5 tot 7 jaar mee gaan en zodra je dan weer wilt upgraden zul je toch moeten overstappen op een andere architectuur inclusief nieuw moederbord

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan