game PC budget €430

Status
Niet open voor verdere reacties.

itsjustme

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2012
Een vriend (alweer :P) zoekt een PC voor €430. Ik kan het zelf bouwen dus alleen de onderdelen zijn nodig. Ik zag al iets op tweakers staan bij best buy guide maar ik twijfel een beetje omdat dat maar 4GB ram was en 430 watt voeding. Iemand nog suggesties? En dan zou ik ook nog willen vragen hoe jullie dat uitzoeken. Hoe weten jullie nu welke processor en videokaart geschikt is om goed te gamen of juist goed is voor alleen wat internetten? Ik weet dat er vaak bij games en programma's minimum eisen staan maar ik zou dan nooit weten wat er tussen aanbevolen zit en minimum eisen. Want ik heb bijvoorbeeld gehoord dat ghz niet alles zegt bij een processor en bij een videokaart zou ik het helemaal niet weten.

Ik heb even zelf wat geprobeerd en heb nu dit:
Moederbord: Asus A85XM-A,sFM2
CPU: AMD A10-6800K Black Edition,sFM2
Ram: Kingston HyperX 4 GB DDR3-1600
HDD: Western Digital Green WD10EARS, 1TB, 3.5", SATA-300
Behuizing: Cooler Master K-280
Voeding: XFX Core Edition PRO550W
DVD drive: Samsung SH-118AB

Zou hij hiermee games met gemak op medium kunnen spelen met een programma (webbrowser of download client) op de achtergrond?
Het hoeft trouwens helemaal geen game PC te zijn, het gaat er vooral om dat hij af en toe wel eens een spelletje kan spelen en dat de PC een paar dagen aan kan blijven vanwege downloads.

Alvast heel erg bedankt :)

Laatst bewerkt:
Tenzij je de voeding later wil kunnen hergebruiken is zelfs 430 overkill. 4GB is ook nog steeds ruim voldoende. Niets mis mee dus

De setup die jij daar hebt heeft een maximum verbruik van zo'n 180W dus dat komt echt wel goed. Gamen vind ik altijd moeilijk in te schatten. alle moderne games gaan in ieder geval wel draaien. of dat vloeiend genoeg is is erg persoonlijk en welke games

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan