Zowel de processor als de videokaart van sander zijn beter. Maar zijn build heeft een slechte case en een minder goed moederbord.
Ook heeft hij geen processor koeler wat wel handig kan zijn want AMD's kunnen best heet worden tijdens intensief gebruik.
Terug naar de case, als je kijkt naar foto's kijkt zie je dat de kabelmanagement opties niet erg goed zijn. Ook word hij geleverd met 2 casefans in tegenstelling tot de 5 van de Zalman (waarvan 2 voor de HDD's).
Het moederbord van sander kan max 2 videokaarten aan, tegenover 3 in de azerty build. Wel heeft dat moederbord USB 3.0 headers.
Ook heeft hij een 970 chipset tegenover een 990FX. Waarin een 990FX beter is voor overklokken. Als je niet hoeft te overklokken, dan kan je beter voor
dit moederbord gaan. Deze heeft ook 3 PCI-e sloten, maar heeft wél USB 3.0. Maar dan weer geen 990FX.
Over die H80i, die krijg je zonder enige moeite in de Zalman maar over de N300 durf ik niks te zeggen alhoewel ik wel plaatjes heb gezien met een waterkoeling set in de N300.
Om af te sluiten:
Als je 730-750 wil uitgeven (Tweaker's build bij azerty), raad ik je aan om
dit te bestellen.
De GTX760 is een beetje beter dan de HD7950 in BF3 op ultra (69 FPS tegenover 62 FPS) in 1920x1080. Maar dat zegt niet veel over BF4, want de HD7950 heeft 3GB VRAM (aanbevolen) tegenover 2GB van de GTX760.
De build van Tweaker's is waarschijnlijk beter (qua gaming performance), maar je hebt dan minder uibreidmogelijkheden en waarschijnlijk hogere temperaturen dan bovenstaande build.