Game PC budget €680

Status
Niet open voor verdere reacties.

itsjustme

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2012
Een vriend van me wilt een goede game PC hebben die de nieuwste battlefield bijvoorbeeld op high kan spelen. Gaat het lukken met dit budget? En welke samenstelling raden jullie dan aan? Wij hebben er allebei niet echt veel verstand van. Monitor en windows hoeven er niet bij. De HDD het liefst 2tb maar 1 is ook goed.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Was er net niet nog een 2e reactie? Ziet er iig goed uit. De pc kan ik zelf wel bouwen. Maar moet ram echt zo duur zijn? Want heb het geloof ik wel eens goedkoper gezien.

kan goedkoper idd klikerdeklik

prijzen verschillen per winkel en daar houd pricewatch dus geen rekening mee die pakt alles wat goedkoop is bij verschillende winkels
kies 1 winkel uit en koop daar de goedkope producten Azerty hoort vaak bij de 5 goedkoopste winkels als je tweakers prijzen aan houd...

Is dit misschien wat?

Uitleg:
Er wordt een 6-core CPU aangeraden door DICE.
De HD7870 is de aanbevolen videokaart voor BF4
8GB Ram is ook aangeraden
BF4.png (Origin screenshot)

Als ze een 6 core aanraden is een 8 core die ik van sander kreeg toch juist beter? En de videokaart die sander gaf was duurder dan die van jou diderik. Betekent dat ook dat die beter is of moet ik echt een voor een HD7870 gaan. En tnx firest0rm, dat scheelt alweer een beetje.
Zijn de kasten die jullie erbij hebben gezet ook een beetje ruim? Want met mijn vorige PC ondervond ik problemen toen ik mijn H80i erin wilde zetten vanwege de dikke slangen.
Het is vervelend als ik van meerdere mensen een samenstelling krijg want dan weet ik nooit wat nou het best is :P

Zowel de processor als de videokaart van sander zijn beter. Maar zijn build heeft een slechte case en een minder goed moederbord.
Ook heeft hij geen processor koeler wat wel handig kan zijn want AMD's kunnen best heet worden tijdens intensief gebruik.
Terug naar de case, als je kijkt naar foto's kijkt zie je dat de kabelmanagement opties niet erg goed zijn. Ook word hij geleverd met 2 casefans in tegenstelling tot de 5 van de Zalman (waarvan 2 voor de HDD's).
Het moederbord van sander kan max 2 videokaarten aan, tegenover 3 in de azerty build. Wel heeft dat moederbord USB 3.0 headers.
Ook heeft hij een 970 chipset tegenover een 990FX. Waarin een 990FX beter is voor overklokken. Als je niet hoeft te overklokken, dan kan je beter voor dit moederbord gaan. Deze heeft ook 3 PCI-e sloten, maar heeft wél USB 3.0. Maar dan weer geen 990FX.
Over die H80i, die krijg je zonder enige moeite in de Zalman maar over de N300 durf ik niks te zeggen alhoewel ik wel plaatjes heb gezien met een waterkoeling set in de N300.
N300.jpg

Om af te sluiten:
Als je 730-750 wil uitgeven (Tweaker's build bij azerty), raad ik je aan om dit te bestellen.
De GTX760 is een beetje beter dan de HD7950 in BF3 op ultra (69 FPS tegenover 62 FPS) in 1920x1080. Maar dat zegt niet veel over BF4, want de HD7950 heeft 3GB VRAM (aanbevolen) tegenover 2GB van de GTX760.
De build van Tweaker's is waarschijnlijk beter (qua gaming performance), maar je hebt dan minder uibreidmogelijkheden en waarschijnlijk hogere temperaturen dan bovenstaande build.

Laatst bewerkt:
Bedankt. Ik denk dat ik er uit ben. Hij kan helaas geen 730 uitgeven dus ik heb nu dit:

Processor: AMD FX-8320 Black Edition
HDD: WD Green WD20EZRX 2TB
Moederbord: ASRock 970 Extreme4
Behuizing: Zalman 11 plus
Voeding: XFX Core edition PRO550W
Videokaart: Sapphire RADEON HD7870 Dual-X
Ram: Kingston HyperX 8 GB DDR3-1600 Kit

Zou hij hiermee BF3 op ultra en BF4 op high kunnen spelen?

Ik weet niet of je videokaart dat trekt. Op ultra, bij de GTX 760 Kan het zoiezo:

http://www.youtube.com/watch?v=KvDD8ehEVvw
Zo te zien moet je dan de XT varriant nemen. Die zal ook bijna even goed presteren als de GTX 760 en overall voor computer gebruik veel sneller zijn.

Nividea is puur een gaming kaart. De I5 op dat filmpje, is niet veel beter dan de FX-8320. Alleen zuiniger in zijn wattage. Maar dan praat je over 15 euro extra wat je moet betalen bij je stroomrekening, (Per jaar)
http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-3450-vs-AMD-FX-8320

Kwa performance is de FX-8230 zelfs sneller.

Laatst bewerkt:
BF3 op ultra kan wel: Benchmark (1), Benchmark (2).
1680x1050= (1) 62 FPS gemiddeld*
1920x1080= (2) 53 FPS gemiddeld, 43 minimum
2560x1600= (1) 32 FPS gemiddeld* / (2) 31 FPS gemiddeld, 26 gemiddeld

Dus als je vriend op een gewoon Full HD beelscherm speelt (1920x1080)**, is er niks aan de hand.

*Bij deze benchmarks zouden er misschien momenten van weinig FPS kunnen voorkomen en momenten van heel veel FPS. Hierdoor kan je kleine lag momenten krijgen.
**Als je vriend een 2560x1600 beeldscherm heeft, dan kan hij via de BF3 instellingen het beeld 1920x1080 maken om een goede FPS te krijgen.

Laatst bewerkt:
Processor: AMD FX-8320 Black Edition
HDD: WD Green WD20EZRX 2TB
Moederbord: ASRock 970 Extreme4
Behuizing: Zalman 11 plus
Voeding: XFX Core edition PRO550W
Videokaart: Sapphire RADEON HD7870 Dual-X
Ram: Kingston HyperX 8 GB DDR3-1600 Kit

ik heb even dat systeem ingevoerd bij Game-Debate.com, en dit zijn de resultaten (1920x1080):
GD-BF4.png

Dan ga ik wel voor die samenstelling. Tenzij iemand er nog fel op tegen is natuurlijk. Allemaal hartstikke bedankt voor jullie hulp.

Dit had ik net ook al geplaatst en die is opeens verdwenen. Net als een andere reactie die iemand gister geplaatst had. Wat is hier aan de hand? :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan