Game PC Budget 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.

stentehman

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2011
Beste leden, volgende week ga ik m'n computer aanschaffen. Wachten ga ik niet totdat de HDD's gedaald zijn in prijs. Hoop dat jullie misschien nog aanvullingen hebben op deze aanschaf.

Budget: Maximaal €1000

Doel: De meest recente games High/Ultra Settings ( 35-55 Average FPS )
( Crysis 2, Battlefield 3, Modern Warfare 3 ).

Omgeving: Een beetje geluid mag er wel uitkomen sinds ik op bepaalde moment hard wil presteren op games. (% Fanspeed).

Assemblage: Met een maat van ICT, niet nodig.

Besturingssysteem: Al eigenaar van Windows 7 Software

Opties / randapparatuur: Al eigenaar van mooi randapperatuur

Mijn videokaart wil ik overclocken, crossfire komt in de toekomst nog. Processor zodra ik me er meer op georiënteerd heb. Verder ben ik van plan nog in de toekomst een SSD kaart aan te schaffen. Heb zelf een 1TB HDD extern dus op de intern heb ik maar 500gb geselecteerd. Voornamelijk heb ik belichting van m'n case op rood geselecteerd zoals jullie zien.

Thuis heb ik een kapotte AMD processor met een daarbij inbegrepen en prima in staat recente koeler, is het dan verstandig om een AMD processor te kopen sinds de koeler niet op de intel past? Hebben jullie misschien nog wat inbreng op het winkelmandje voor dingen die overbodig zijn of eventuele alternatieven?
( Goedkoper moederbord of andere processor, extra koeling enzovoort? )

Thanks voor je tijd,

Sten

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B216531%5D=1&product%5B232977%5D=1&product%5B441437%5D=1&product%5B386933%5D=1&product%5B245679%5D=1&product%5B364821%5D=1&product%5B349249%5D=1&product%5B359461%5D=1&product%5B302411%5D=1

Zover is het werkgeheugen gewijzigd. De voeding heb ik gewijzigd en heb ipv de intel 2500k toch maar een amd processor gekocht. De videokaart gaat een 570 worden maar het model is nog niet zeker.

Laatst bewerkt:
De GX RS serie van Coolermaster zijn heel beroerde voedingen, die zou ik niet nemen. Kijk even naar OCZ, Corsair, Silverstone modellen etc.

Geheugencontroller in de processor gaat niet hoger dan 1333Mhz, dus ik zou dat 1600Mhz geheugen niet nemen.

Dat power adapter kabeltje is trouwens niet nodig, daar zitten er al genoeg van aan iedere moderne voeding.

2500'K' heb je niet nodig als je niet gaat overclocken. Wil je dat later wel, lekker zou houden :)

Verder een prima systeem

Bedankt voor je invulling, nu gewijzigd in een ander merk voeding en het geheugen gewijzigd in 1333MHz.
Zodra ik me genoeg georiënteerd heb ga ik hem overclocken.

Heeft er iemand nog verdere inbreng? Op de achterkant van de verpakking van de XFX videokaart stond recommended 650watt (Zag ik in een unboxing video). Is dit aan te bevelen? Heb vaak meegekregen dat 550 watt voldoende is voor een vergelijkbare set-up.

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit. De levertijd van de voeding is beroerd, maar modulaire voedingen in dezelfde prijsklasse (van een goed merk dan) zijn er nauwelijks, dus houden zo. Anders kun je voor een OCZ StealthXstream 2 600 Watt of Corsair CX600 gaan; kosten hetzelfde maar zijn niet modulair.

Die voedingswaardes van videokaarten zijn een beetje overdreven, 600 watt is voldoende.

Ik zou die 6970 vervangen voor een 570, de 6970 zou in theorie beter moeten zijn maar de 570 is altijd net ietsje beter en is goedkoper.

Op basis van welke reviews/benchmarks?
Een 6950 kun je ook overclocken totdat het bijna exact als een 6970 draait.
Waarom zou ik voor de 570 moeten gaan naast dat die goedkoper is en volgens jou beter?

Laatst bewerkt door een moderator:
Er zal altijd wel een game zijn waar de 570 wordt verslagen door den 6970 en andersom, maar over het algemeen presteert de 570 net wat beter en hier is waarom:

Toen AMD de 6970 uitbracht voor ~330 euro, had nVidia nog niet een ongeveer even sterke kaart in die prijsklasse uitgebracht. Dus nVidia pakte hun 580 en disabled'en een paar dingen op de kaart zodat ze er een prijskaartje aan konden hangen van ~330 euro. Zo ontstond de 570.

nVidia was slim en zorgde er natuurlijk voor dat de 570 wat beter werd dan de 6970 omdat ze dat natuurlijk gewoon zelf in de hand hadden hoe sterk de 570 werd. (Daarom is de 6950 sterker dan de 560 Ti omdat de 6950 een 6970 is met minder shaders.)

Overigens heeft de 570 een lager verbruik, ondanks dat het een nVidia is. En heeft dingen zoals 3D vision en Physx terwijl je met één AMD kaart meer monitoren kan aansluiten met behulp van eyefinity.

De keus is aan jou of je eyefinity echt waard vindt, zoja dan moet je vooral de 6970 pakken. Maar ik raad persoonlijk een 570 aan met een goede aftermarket koeler erop van bijvoorbeeld MSI of Asus.

Laatst bewerkt:
Er zal altijd wel een game zijn waar de 570 wordt verslagen door den 6970 en andersom, maar over het algemeen presteert de 570 net wat beter en hier is waarom:

Toen AMD de 6970 uitbracht voor ~330 euro, had nVidia nog niet een ongeveer even sterke kaart in die prijsklasse uitgebracht. Dus nVidia pakte hun 580 en disabled'en een paar dingen op de kaart zodat ze er een prijskaartje aan konden hangen van ~330 euro. Zo ontstond de 570.

nVidia was slim en zorgde er natuurlijk voor dat de 570 wat beter werd dan de 6970 omdat ze dat natuurlijk gewoon zelf in de hand hadden hoe sterk de 570 werd. (Daarom is de 6950 sterker dan de 560 Ti omdat de 6950 een 6970 is met minder shaders.)

Overigens heeft de 570 een lager verbruik, ondanks dat het een nVidia is. En heeft dingen zoals 3D vision en Physx terwijl je met één AMD kaart meer monitoren kan aansluiten met behulp van eyefinity.

De keus is aan jou of je eyefinity echt waard vindt, zoja dan moet je vooral de 6970 pakken. Maar ik raad persoonlijk een 570 aan met een goede aftermarket koeler erop van bijvoorbeeld MSI of Asus.

Ik heb m'n research even gedaan over de 570 vanaf je reply en ik denk dat ik voor de MSI N570GTX Twin Frozr III Power Edition/OC of de ASUS ENGTX570 ga sinds ik eyefinity niet nodig heb omdat ik maar 1 beeldscherm heb met 1920x1080 als resolutie.
Bedankt voor je tip :D !

Weet jij nog een goede aftermarket koeler? Misschien een voorbeeld als het geen moeite kost?

Laatst bewerkt:
Onnodige quote's verwijderd. Gebruik knop: Reageer op vraag of Snel reageren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan