Game-pc budget 1300-1500 Euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

KJDrum

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2012
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe pc waar ik de komende jaren (denk aan een jaar of vijf) zonder problemen weer mee verder kan. Ik gebruik de pc (of wil hem gaan gebruiken) voor uiteraard internet, Office 2010, zware games als BF3 en fotobewerking (Photoshop e.d.). Daarnaast zet ik af en toe wel een filmpje van de camcorder op de pc, maar dat is geen hoofdtaak.

Ik wil graag rust aan mijn hoofd, dus een stille pc is niet verkeerd. Vanwege mijn fotohobby is een grote harde schijf (of liever meerdere in RAID-configuratie) een vereiste. En ik denk voor Windows, games, Office, etc. dat er een SSD-schijf in komt van 120 Gb.

Aangezien mijn huidige pc al oud is (volgens de meeste denk ik hier bejaard of vooroorlogs) ben ik ook toe aan een nieuw scherm, toetsenbord en muis. Die laatste twee ergonomisch. Voor het toetsenbord waarschijnlijk een Microsoft Ergonomisch toetsenbord. Qua grootte van het scherm denk ik aan 23 inch, maar ik sta open voor een alternatief.

Qua videokaarten zijn er volgens mij twee keuzes: ATI of NVIDIA. Gezien mijn eigen ervaring ga ik voor NVIDIA.

Mijn budget ligt tussen de 1300 en 1500 Euro. Eventueel er nog een klein beetje boven.

Ik loop te kijken om een pc te laten bouwen bij een bedrijf (ik woon in Amersfoort). Voor de levensduur is het namelijk niet goed als ik dit zelf doe… ;)

Groet,

Kees-Jan

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Misschien ook nog even vermelden of je monitor en/of randapparatuur nodig hebt;)
Anders hier een voorzet. gekozen voor een I7 aangezien je ook wil gaan video bewerken;)

Laatst bewerkt:
@modag die heeft hij nodig heeft hij ook vermeld
ben ik ook toe aan een nieuw scherm, toetsenbord en muis. Die laatste twee ergonomisch. Voor het toetsenbord waarschijnlijk een Microsoft Ergonomisch toetsenbord. Qua grootte van het scherm denk ik aan 23 inch, maar ik sta open voor een alternatief.

ziet er goed uit echter is een aftermarket koeler wel aan te raden

Probleem is wel dat er geen videokaarten zijn die 5 jaar lang de zwaarste games kunnen draaien, dus die zal je na 3 jaar ongv. moeten vervangen. Voor de rest is de opzet van Modag goed.

Oeps even niet opgelet:o:o en ja de koeler ook vergeten:thumb::thumb:

@Dmar
en de 8800GTX dan?
die komt uit 2006 bestaat al 6 jaar en kan gewoon BF3 degenlijk aan...
kan er zo nog een hele reeks opnoemen...

Laatst bewerkt:
Dank jullie wel tot nu toe.

Ik heb de site van de sponsor bekeken..., mooie site, maar helaas niets voor mij bij.

Dan een reactie op de configuratie, met een paar vragen erbij om het voor mij ook wat helderder te krijgen (misschien ga ik het dan zelfs snappen...).
De behuizing ziet er wel heel stoer uit. In een configuratie ergens anders op dit forum werd voor een stille kast juist een "Sileo" aanbevolen. Die kast ziet er meteen minder stoer uit, maar als die nou wel stiller is... Hoe denken jullie daar over?

Dat de videokaart geen vijf jaar mee zal gaan voor de zwaarste games. Ik geloof het. Aan de andere kant, dan maar iets mindere resolutie of fps. BF3 draait volgens mij al goed op een 560 dus een 570 zal nog beter zijn denk ik zo. Op mijn huidige pc draait BF2 en BF2142 nog redelijk goed (naar mijn maatstaven) en die kaart is nog veel ouder dan vijf jaar.

Voor die koeler van de processor, wat is er aan te raden?

En is het gek om te kiezen voor twee schijven voor de bestanden (foto's e.d.) en die te laten synchroniseren (RAID heet dat volgens mij)?

Groet,
Kees-Jan

Goedemorgen,

Ik zelf heb ook een silverstone kast vandaar , en de sileo mag wel stil zijn maar de temperatuur wordt hier ook negatief door beïnvloed.En voor de proces koeler is dit nog steeds de beste optie.
Zou een optie zijn raid maar is een keuze ik doe meestal de belangrijke bestranden gewoon back-uppen.

Kijk, dat van die warmte wist ik niet... Goed idee om dan een andere kast te nemen...

Heeft iemand nog een suggestie voor een goede monitor?
Om nog het gebruik aan te geven: Gaming en fotobewerking. 23 inch, maar alternatief mag...

Groet,

Kees-Jan

Hoi,

Hoor over het algemeen wel goede berichten over Samsung dus misschien deze .
Je zou ook nog even bv bij media markt kunnen kijken is vaak persoonlijk een scherm keuze dan kan je altijd nog ergens anders kijken of dat type dat je mooi vind goedkoper is te verkrijgen;);)

Laatst bewerkt:
Antec Solo II heeft geen last van warmte problemen omdat deze aan de voorzijde een intake heeft die genoeg lucht stroom aanbied voor het systeem
maar is ook gebouwd om stil te zijn

@thebopemmonkey de videokaart die daar inzit is een GT530 dat is geen game videokaart
en maakt het dus ook geen game pc...

Opzicht wil ik je best mijn systeem verkopen?
Het is zowat gloednieuw alleen de videokaart is de garantie van net verlopen.
En de systeemkast is niet meer nieuw, maar uiteraard ziet ie er gewoon als nieuw uit en geen problemen met fan controller en dergelijke.

-Thermaltake Xaser V Damier V5000A ( 5 fans 1 achter , 1 boven , 1 voor , 2 zijkanten )
-Antec TruePower Quattro 1200W 80 plus silver ( nieuw )
-Rampage 2 Gene moederbord ( zo goed als nieuw )
-12 GB corsair 1600 mhz ( nieuw )
-i7 990x processor ( nieuw, heb hem nu ingebouwt )
-Sapphire Radeon HD 5970 OC Edition 2GB
-Gelid Tranquillo Rev.2 ( nieuw )

Van sommige artikelen heb ik nog de bon van en van alles ook nog de dozen.
Je kunt ook even aan de mede forumleden vragen of het een goede pc is of niet niet.
Vraagprijs is ongeveer 1500,- euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan