game pc budget 500 €

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brugesboy1979

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2006
Goeiemiddag,

zou het mogelijk zijn om een game pc samen te stellen voor een prijs rond de 500 €? De pc zou uitsluitend gebruikt worden om te gamen (world of warcraft) en te surfen op internet. Microsoft Office zou ook op de pc geïnstalleerd worden.

Bedankt voor de reacties,

Wat zijn je doeleinden ermee :

Wat wil je ermee : gamen las ik al
Wat voor games?
Hoe hoog is je budget: je zei 500 euro maar is dat je max.
Systeem met monitor en toetsebord en muis?

Als je een hier antwoord op geeft kkunnen wij je wat aanraden:thumb:

Ik ben een fan van World of Warcraft.

Tussen de 500-750 € zou mijn budget zijn.

Monitor heb ik al, net als toetsenbord en muis.

Ik heb (al wel een tijdje geleden weer) zelf losse onderdelen gekocht en zelf in elkaar gezet.
Hierdoor kan je een Qaudcore PC aanschaffen voor een lage prijs.
Zelf heb ik mijn pc met een budget van 600 euro in elkaar geknutselt + 19 inch TFT erbij.

Zou zeggen , assembleren!!:thumb:

Maar zelf assembleren zit er niet in, heb daar totaal geen verstand van. :confused:

Je kan even op alternate.nl kijken bij zelfbouw pc. Daar geven ze precies aan wat er allemaal in de PC moet en als het niet past word dat ook aangegeven.

En anders moet je ff w88 tot iemand anders hier met een kant en klare pc komt.
Succes!:thumb:

zelf assembleren hoeft niet als je het niet akn maar als je een kennis/vriend ofzo bij de hand hebt die er wel verstand van heeft en het in mekaar kan zetten dan is dat zo'n 50 euro in de zak gestoken voor je systeem

Om op je budget te zitten: http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...213072]=1&product[199874]=1&product[217561]=1

Dit systeem is inclusief montage (volledig systeem) en 1 jaar garantie.
Wil je upgraden kun je denken aan een Phenom II X3 720 processor en een HD4870 videokaart.

Ik ken helemaal niets van pc's maar hoe snel is deze computer?

Tijdens het gamen (World of Warcraft) heb ik momenteel 10-20 frames/second. Normaal gezien zou je gemakkelijk aan 50-60 moeten geraken. Kan ik dat met deze pc?

Deze pc is wel redelijk snel hoor, beste wat je kunt krijgen voor een volledige pc voor 500 euro. Op een schaal van 1 tot 10 geef ik deze een 6je, maar alleen omdat op 10 uiteraard de Intel i7 serie staat en die zijn momenteel de snelste processoren op de markt.

Hier is wel 50 tot 60 fps mee te halen denk ik, processor en videokaart zijn goed genoeg daarvoor. Videobewerking is ie geen ster in omdat het maar een dualcore is. Als je er 750 voor uit wil geven kun je de processor upgraden naar een AMD Phenom II X3 720 of Phenom II X4 945 (of 955 zelfs) en er een Ati Radeon HD4870 kaart in doen.

Laatst bewerkt:
Iets meer uitgeven is misschien verstandig. Ik heb binnen de 500 euro nog wel hier en daar wat kunnen wegsnoepen:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[213070]=1&product[198783]=1&product[7517]=1

1. Betere processor: de goedkoopste quadcore verkrijgbaar. Ik moet alleen zeggen dat ik nog geen tijd heb gehad om de testen te bekijken... Ga ik zo nog even voor je doen.

2. DDR3 en AM3-moederbord. Ik vind het prijsverschil tussen ddr2 en 3 te klein. Dus dan maar het nieuwere ddr3.

Dat waren de verbeteringen eigenlijk wel.

edit:
Ik denk dat je met een phenom II 550 (dual core) beter af bent. Deze presteert vaak gelijk en soms een stuk beter. De processor is even duur:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...224663]=1&product[213073]=1&product[225954]=1

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan