Game-PC budget: rond de €800

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennis95

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2009
Budget Rond de €800
Doel Gamen - Internet+Email
Omgeving krachtige pc, liefst niet zo lawaaiierig
Assemblage Liefste kant en klaar. Ben (nog) niet zo handig.

Besturingssysteem Windows 7 Home Premium 64Bit
Opties / randapparatuur Er moet een Wifi kaart bij zitten

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe Game-PC, ik zag wel een mooie op gamepc.nl, de derde namelijk, maar door wat upgrades, kwam ik al gauw op de 900 euro. Dat is wel wat te veel, misschien kan ik ergens anders hem voor wat minder krijgen. De dingen die ik op gamepc.nl had waren:
Intel Game PC
•2 jaar carry-in (gratis service)
•Windows 7 Home Premium 64Bit
•TP-Link 300MB Wifi kaart
•51-in-1 Cardreader
•AMD HD 6770 1GB
•DVD Brander Samsung Optical Disc Drive
•1000 GB SataIII Hardeschijf
•8GB DDR3 Werkgeheugen Kingston
•7.1 Geluidskaart
•Asus Moederbord P8H67 (rev.3)
•Standaard koeling
•Intel Core i5-2500K 3,3GHz
•550 Watt Voeding
•Gamers Behuizing Groen
€899
Dacht aan zoiets, maar sinds ik nog niet zoveel verstand heb van game-computers, wil ik het graag aan iemand anders vragen of deze een mooi setje voor me kan maken. Of dat die deze dingen ergens anders goedkoper weet te vinden.

Laatst bewerkt:
In mijn persoonlijke ervaring werkt een wifi USB dongle beter dan een inbouwkaart.

Zoiets is misschien wel leuk:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...394013]=1&product[491251]=1&product[431032]=1

Ik heb wat ruimte gelaten voor een grotere harddisk of meer geheugen. Qua gamingprestaties is deze setup zo'n 2x sneller dan de voorbeeldconfiguratie. mogelijk is dat ook weer een beetje overkill, maar veel waarde krijg je niet voor de 900 euro.

mandje van wampier een beetje veranderd om je budget te matchen ,
Videokaart is nu een 6870 , je merkt gewoon geen verschill tussen de 2 videokaarten met huidige games en de 6870 is zelfs beter met aa en goedkoper.
Grotere voeding , 600 watt van een goeie merk.
Je zoekt een gaming pc dus ik denk dat je het wel leuk vindt als de pc er wel uitziet als een gaming monster dus de behuizing is een elite 430 geworden.

Dit alles voor 808 euro . ----->
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B230302%5D=1&product%5B340428%5D=1&product%5B404966%5D=1&product%5B364212%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B441437%5D=1&product%5B394013%5D=1&product%5B431032%5D=1&product%5B321431%5D=1&product%5B409338%5D=1&product%5B90497%5D=1 <-----

Ik zal er eens even goed naar kijken.

Ik ga er vanuit dat er gewoon een HDMI uitgang op zit?
[edit] Ja ik zie dat er een hdmi uitgang op zit

Laatst bewerkt:
Wat is precies het verschil tussen:
de Corsair Builder Series CX430 V2 en de OCZ ModXStream Pro?

De crosair builder heeft maar 430 watt , dat is te weinig aangezien alleen de videokaart nu vraaagt voor een minimum van 500 watt .
Je hebt nu ook genoeg watt over voor verdere upgrades in de toekomst extra pci kaarten enzo kost allemaal stroom en met 430 red je het niet

Btw ik heb die videokaart zelf ook en kan er elke spel op ultra mee draaien op 1650x1050

Laatst bewerkt:
Ultra zelfs. Dat is zeker mooi. Ik ga er vanmiddag even naar kijken, maar denk dat dit hem word. Als iemand anders nog tips heeft, dan hoor ik dat graag

Ik vind de aanpassingen prima, maar ik vind de voedingen altijd zo overdreven. Een 6870 en een i5 verbruiken samen 240W. Moederbord en harddisk ieder 25W. Eventueel paar andere zaken zoals usb en je totale maximale verbruik komt uit op 300W. Veiligheidmarge van 60W en je komt uit op 360W. Voedingen werken het beste op 80% vermogen. Kom je ongeveer uit op 430W. Eventueel 500 als je je niet zeker voelt, maar meer is echt niet nodig

idd wampier daar ben ik het mee eens ,
maar ik heb 600 watt gekozen omdat je dan ruimte hebt voor upgrades .
Bijv crossfire of extra hdd .. extra dvd of ram
Mischien wat zware fans voor goeie airflow enzo

anders heb je aan 500 watt idd genoeg

nee , de videokaart wil gewoon dat jij een minimum van 500 watt in je pc hebt zitten om alles goed van stroom te kunnen voorzien .

Het is gewoon een richtlijn volgens amd.
Ik heb zelf ook een x deze setup gemaakt met 6870 en i5 2500 en heb ook genoeg aan 600 watt.
niet te vergeten all je fans die je erin moet hebben voor een goeie airflow , een goeie cpu koeler , pci wireless ontvanger en zoals ik al zij al die toekomstige upgrades die je vast en zeker zal willen omdat je in deze tijd elke week een nieuwe game tegenkomt die steeds meer van je pc vergt.

een hdd die 25 watt gebruikt?
10 watt vind al een hoge schatting, maar daar licht het gebruik gemiddeld.

Laatst bewerkt:
als je de pc zelf of door een vriend inelkaar zet kom je al 50 euro goedkoper uit , dan zit je wel weer binnen je budget .
Zelfde verhaal voor windows 7 ....

@royb3 Welke zou ik volgens jou moeten nemen?
@msi009 Wat bedoel je met windows 7?

Laatst bewerkt:
royb3 heeft het waarschijnlijk over '' Moederbord en harddisk ieder 25W. '' van wampier.
Met windows 7 bedoel ik dat je die ook van iemand kan lenen en instaleren . dan hoef je die niet te kopen .
let er wel op dat je na een maand of 2 een voledige licensie moet kopen..

Ik had begrepen dat je Windows maar op 1 pc kan instaleren met 1 cd, behalve als er op staat dat die voor meerdere pc's gebruikt kan worden, maar dan kost die toch ook meer?

wat msi009 waarschijnlijk bedoelt is windows 7 als een proefversie te gebruiken.

je kan windows 7 instaleren op meerdere pc's maar hij doet het dan maar 1 maand of 2 voordat hij begint met '' Registreer nu uw windows 7 exemplaar! ''
Als je alleen maar aan het gamen bent het je daar hellemaal geen last van en ben je 90 euro goedkoper uit

Op alternate even dit ingevuld en kwam op iets minder uit:

Grafische kaart: SAPPHIRE HD6870 - € 189,90
OS: Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit NL - € 79,90
CPU: Intel® Core™ i5-2500 - € 194,90
Voeding OCZ ModXStream Pro 700W - € 74,90
Behuizing: Cooler Master Elite 430 - € 43,99
DVD-rewriter: Samsung SH-222BB - € 16,99
Moederbord: ASRock P67 Pro - € 82,90
WLAN-Adapter: Linksys AE1000-EU - € 19,99
Opslag: Samsung HD103SJ - € 99,90
Geheugen: Kingston ValueRAM 8 GB DDR3-1066 Kit - € 39,99
Totaal: € 843,36

Edit: @msi009, maar dan moet je wel registreren om verder te kunnen? En hoeveel kost dit dan?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan