Game PC gamed traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dylankieft

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2008
Berichten
48
Goedendag,

Ik heb een maandje geleden een game PC laten samenstellen met deze specs:
MSI Z77A-G43 (deze internal GPU, HD4000, staat uit)
Intel 3570K
GTX 670 ASUS
8GB RAM

Deze was dan ook echt bedoelt om te gamen op de hoogste settings.
Battlefield 3 doet het aardig, alleen heb ik het idee dat het richten / om je heen kijken niet zo soepel / vloeiend gaat als op lagere settings. Call of Duty Black Ops 2 heeft precies hetzelfde. Fifa 13 speelt stotterd. Assassin's Creed 3 heeft soms ook een beetje stottering, en is gewoon ook niet zo vloeiend.

Wat ik heb geprobeerd:
- Bij NVIDIA instellingen verandert voor de hierboven aan gegeven games.
- Alle coolers / ventilatoren op 100% laten draaien.

Nu helpt dit allemaal niet zo veel, wat ik erg jammer vind aangezien ik veel geld in dit systeem heb gestoken.
Wat zijn opties, misschien overclocken of heeft dat geen invloed op games?
 
drivers al geupdate naar de nieuwste (van je videokaart vooral)?
 
Ja, heb ik. Van al mijn hardware heb ik de nieuwste drivers.
Heb gisteren ook beta drivers geprobeerd voor de videokaart.
 
Welke instellingen probeer je de games te spelen? Alles helemaal op max voor Assasins Creed 3 lukt denk ik niet.
 
Ja allemaal op max. Battlefield 3 en assassin's creed 3 doen het wel redelijk goed. Maar heel soms wordt het even wat minder vloeiend. Maar fifa 13 en black ops 2 hebben er constant last van.
 
Waarschijnlijk lukt het helemaal max dan niet helemaal en is dat te zwaar voor de videokaart ;) Zoek anders eens benchmarks/reviews op en kijk dan goed naar de gebruikte instellingen ;)
 
jawel, dat heeft wel nut, maar dat brengt ook risico's met zich meer. Je videokaart kan er namelijk kapot van gaan ;)
 
Heb even wat getest met Black Ops 2.

Ik begon met alles op 'low settings' en begon alles stuk voor stuk aan te zetten.
Er zijn dan rond de 200 FPS (low settings) en als alles behalve 'sync every frame' aan staat werkt het super vloeiend met rond de 150 FPS.
Nu ik als laatste de optie 'sync every frame' aanzet, zijn er nog 59/60 FPS (wordt niet lager), wat logisch is aangezien mijn beeld 60 HZ heeft.

Maar nu werkt het richten alleen wat slomer en trager. Het ziet er iets minder soepel uit, maar wel met 60 FPS.
 
sync every frame uit zetten?
hij capped nu alle frames naar 60 is misschien fijn voor films ofzo maar tijdens game wil je zo hoog mogelijke fps
tijdens drukke acties zakt het fps onder de 60 en dat merk je gewoon
 
Maar als 'sync every frame' uit staat heb ik rond de 150 fps.
Staat het aan dan heb ik maximaal 60 fps. Het is dan net alsof alles net iets achter loopt nadat ik bv de muis beweeg.

Dus als ik het uitzet heb ik hogere fps en vloeiender, is dat dus goed?

p.s. aan beeldscherm light het niet, geen input lag en lage reactie snelheid getest door meerdere sites.
 
meer fps is meer draag kracht voor drukke momenten als je op 60fps blijft hangen en je zit in een actie waar veel explosies zijn bijvoorbeeld dan kan het wel eens zijn dat het fps naar beneden schiet 40/50 fps bijv
alles onder de 60 fps is merkbaar verschil voor het blote oog
 
Oké dankje!

Maar ik begrijp nu niet helemaal welke je aanraadt voor gamen.
'Sync every frame' uitzetten toch, voor meer fps?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan