game pc kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JuanG

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2009
Berichten
214
Hallo ik ben netnieuw en ik wil een game pc kopen uit allemaal losse onderdelen ik laat ze wel in mekaar zetten maar dit is waar ik aan zat te denken misschien hebben jullie nog tips en of aanpassingen:

Moederbord MSI K9A2 CF F ( ik wil graag een mobo waar ik 1 videokarten in kan zetten)
Processor AMD Athlon64 X2 5200 BOX (2.7GHZ)
Voeding Xilence 700 watt
Videokaart ASUS Nvidia 9600GT 512MB GDDR3
Geheugen OCZ 2GB DDRII 1066 CL5 KIT

Dit wou ikongeveer mijn budget ligt rond de 600 euro en ik wil wel gta 4 kunnen spelen normale stand graag

MVG Juan
 
Dan raad ik je sowieso nog een extra gig aan geheugen aan, zeker als je Vista gaat draaien en ik zou de videokaart vervangen, de kaart die je nu hebt gekozen is namelijk een soort budget kaart.

Maar wacht zeker even op andere helpmijers met meer advies!

Waar heb je deze producten nu opgezocht? Wellicht kan het nog beter/goedkoper.
 
ik heb alles bij tvdlcomputer wil ik het weg halen
 
ik hoef niet echt een trio core ik wil het gewoon simpel houden bij een duo core maar op het gebied van gamen is AMD toch beter???

verder ben ik er nog niet echt uit maar wil liever een nvidia kaartje 512 mb of hoger maximum is 170 ong wat ik voor de vk wil uitgeven
 
Dit is geen gamesysteem.

En dit is ook niet alles wat je koopt, denk ik.

(dit kost maar zo'n 300 euro max)
 
Laatst bewerkt:
ik hoef niet echt een trio core ik wil het gewoon simpel houden bij een duo core maar op het gebied van gamen is AMD toch beter???

verder ben ik er nog niet echt uit maar wil liever een nvidia kaartje 512 mb of hoger maximum is 170 ong wat ik voor de vk wil uitgeven

Nee, AMD is niet beter op het gebied van gamen (althans niet op het prijs gebied waar jij het over hebt (i7 vs phenom 2 ligt nog wel eens ter discussie). Deze triple core is echter wel sneller dan die dual die jij hebt gekozen en aangezien GTA IV goed multithreaded is, zal die beter lopen op een triple dan een dual core. En aangezien je budget niet al te hoog is, zou ik echt voor een ATI kaart gaan, die is qua prijs/prestatie veeeel beter. De videokaart die je zou kunnen nemen is bijv. een HD4870, deze is snel en goedkoop. Probeer maar eens een nvidia kaart voor die prijs te kopen die beter presteert (lukt je niet). Mijn voorkeur zou echter liggen bij 2× HD4770. Deze is iets duurder dan 170 euro (180 euro inc verzendkosten) maar wel erg snel en qua prijs prestatie werkelijk onverslaanbaar. Mocht je toch voor een dual core willen gaan, kies dan voor een E8400. Deze is niet al te duur maar wel lekker snel (de triple core van amd is nog steeds sneller en goedkoper (zie hier klik)) en goed over te klokken.
 
Laatst bewerkt:
neem dit systeem:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[101159]=1&product[63315]=1&product[43143]=1

Dat maakt op elk vlak gehakt van jouw 600 euro machine.
- VEEEEEEL betere processor (165 euro of 50 euro -> wel een verschil)
- VEEEEEEL betere videokaart (160 euro of 80 euro -> zie het verschil)
- iets simpeler moederbord (prijsverschil is klein -> dus als je wilt kan je altijd een beter bord nemen)
- 2x zoveel geheugen
- Beter voedingmerk.

Meer kan ik niet beoordelen
 
Laatst bewerkt:
neem dit systeem:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[101159]=1&product[63315]=1&product[43143]=1

Dat maakt op elk vlak gehakt van jouw 600 euro machine.
- VEEEEEEL betere processor (165 euro of 50 euro -> wel een verschil)
- VEEEEEEL betere videokaart (160 euro of 80 euro -> zie het verschil)
- iets simpeler moederbord (prijsverschil is klein -> dus als je wilt kan je altijd een beter bord nemen)
- 2x zoveel geheugen
- Beter voedingmerk.

Meer kan ik niet beoordelen

Zeker voor GTA IV is dit een goede samenstelling aangezien GTA IV er nogal wat baat bij heeft om op een quadcore te draaien.
 
ik hoef niet echt een trio core ik wil het gewoon simpel houden bij een duo core ....

Als je gta4 wilt spelen moet je wel een krachtig systeem hebben... een 5200 is niet super snel en al verouderd....

Zelf heb ik al jaren een 4600 (x2) lopen op 2,72 Ghz. en kan daar slecht gta4 op spelen...(alles op low)
 
en met een oudere pc is dat nog 1 ding, maar dat wil je echt niet op een nieuwe pc.
 
ok bedankt voor jullie reacties hier kan ik wel wat mee maar nu will ik een bevestigende vraag wat is beter AMD of intel gewoon een algemene vraag en waarom????
 
Zijn allebei goed.
Het ligt aan de combinatie en evt aanbiedingen.

Tot een halfjaar geleden had ik 100% Intel gezet. Inmiddels kan het allebei.
Bij AMD moet je om te gamen minimaal aan een X2 7750 denken. Goedkoper is gewoon niet geschikt. Liefst de Phenom II dus nemen.
Bij Intel moet je toch wel aan een E7200 of beter denken. (E7200 is iets beter dan de x2 7750 maar ook een stuk duurder)

De beste processors zijn de intel's core i7, maar die zal jij niet kunnen/willen betalen.
 
Hier is geen antwoord op te geven, namelijk de ene kiest voor intel de andere voor AMD. Omdat Intel een beetje voor loopt heeft intel betere processors maar daar betaal je voor en dat is zeker niet jou pijsklasse. Omdat AMD zijn prijzen heeft moeten drukken heeft AMD nu een hele goede prijskwaliteit verhouding. De wat oudere processors van Intel kan AMD namelijk wel bijbenen en door die lage prijs komen ze meestal beter uit;) Dezelfde intel kost al gauw 50 euro meer;)
 
ik zit een beetje te twijfelen of ik de E8400 zou nemen of een amd wat er inde buurt van komt
 
Phenom X3 720 is net iets beter (natuurlijk niet met alles -> maar in totaliteit gezien).
Phenom X4 940 is nog een stuk beter.

Heb je al naar die samenstelling gekeken?

Ik heb trouwens eens naar die winkel gekeken...
Een E8400 is 30!!!! euro duurder dan bij webshops. Dat is 20% duurder!!!!!!!
En ze lopen een halfjaar achter. Ze hebben geen enkele AM3-processor en ook geen Phenom II-920/940.

Het moederbord is 20 euro duurder

De videokaart 40 euro. (VIJFTIG PROCENT DUURDER: DAT IS BEDRIEGEN :()

Daar wil je toch niet kopen? Je bent namelijk hardstikke gek als je dat doet.
 
Laatst bewerkt:
ik weet het nog niet helemaal maar ik verdien zon 200 euro per maand met folders lopen dus als ik nog even spaar zou ik zo nog betere dingehn kunnen kopen maar ik zat te denk aan een asus p5q pro mobo samen met een e8400
 
nogmaals: als jij gewoon bij een normale webshop koopt (bijv Azerty in raalte -> niet eens zo ontzettend ver van jou vandaan, al moet je het niet fietsen...) koopt, dan kan je voor 600 euro leuke spullen kopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan