Game PC kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

LuukNiks

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2014
Goeiemorgen iedereen,

Ik zou graag een nieuwe game pc aanschaffen.
Budget is tussen de €600,- en €700,- euro.
Ik doe vooral Fifa, en ga Gta V voor de pc halen.
Ik weet dat Gta V veel vraagt, maar hij hoeft niet op de hoogste settings te spelen
Er hoeft geen Windows licensie bij want die heb ik nog liggen een Windows 7 Home Premium 64-bits

Alvast bedankt

Wil je hem laten assembleren?
Moet er monitor, muis, toetsenbord bij?

Als bovenstaande allemaal niet het geval is, dan denk ik dat dit een goede samenstelling.
Kan FIFA makkelijk (90+ FPS) maxed out draaien, BF4 Ultra 70 FPS, en dan waarschijnlijk GTA V als die uitkomt ook wel maxed out op een goede framerate.

Laatst bewerkt:
Muis toetsenbord en monitor zitten er niet bij inbegrepen dus alleen de computer zelf

Hoi,

Dan zou ik wel een andere hdd nemen de gekozen is energie zuinige die gaat op een laag pitje draaien kan je wel als tweede schijf maar niet als eerste zou ik tenminste niet doen

Laatst bewerkt:
@Modag, ik had er eerst een SSD in zitten, en heb die later verwijderd en niet meer de HDD veranderd.

Maar het klopt wat Modag zegt, je kan beter een WD Blue nemen dan een WD Green. Tenzij je je budget met 90 verhoogt, dan kun je een SSD erbij kopen (wat zeker een aanrader is) en de WD Green houden om dus inderdaad energie te besparen.

En over het overklokken, hij bespaart nu 19 euro met de beslissing om dan niet over te klokken. Maar als er later besloten word om toch over te klokken heb je een nieuwe processor nodig en een nieuw moederbord. Dan maak je een verlies van ~300 euro.

dat kun je niet zo berekenen het overklokken van een processor staat niet gelijk aan het kopen van een nieuwe cpu met een nieuwe architectuur.

De meeste cpu's van tegenwoordig gaan zeker 5 tot 7 jaar mee, wat betreft prestatie.
in die tijds span krijg je dan nieuwe generaties en bij iedere generatie is er weer iets van 10% tot 20% snelheid bij gekomen.
Dat ga jij met een overklok niet overbruggen je zou het nog een jaartje extra uit kunnen houden ja maar het is geen must

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan