game pc laag budget 2e hands misschien

Status
Niet open voor verdere reacties.

rapsac2010

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2013
Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje te denken om een zwaardere, misschien gaming pc aan te schaffen.
Helaasheb ik heel weinig verstand van hardware.
Mijn vraag is of ik een goede, misschien 2e hands, game pc kan kopen met een budget van 300/400 euro (heel misschien als ik een bijbaantje neem 500)
Ik heb al een beetje rond gekeken op het forum en zag dat veel mensen van mening verschilde.
Sommigen dachten dat je voor 400 euro best een goede gaming pc had, maar andere hadden het toch echt over iets van 900 euro.
Ook vraag ik me af wat ik het best kan doen, nu een gaming pc kopen, of even doorsparen voor een zwaargewicht.
Ik zal nu even de doelen etc. Vermelden:

Budget: 300/400 euro, als ik een bijbaantje neem misschien 500.

Doel: gamen, 3d modellering, en veel bestanden op opslaan.

Omgeving: ik wil het liefst een krachtige pc, hij hoeft niet helemaal stil te zijn, maar hij moet ook weer niet zoveel geluid maken dat ik mijn muziek niet kan horen, bij wijze van spreken.

Besturingssysteem: het liefst windows 7

Opties/randapparatuur: ik ben in het bezit van toetsenbord, beeldscherm etc. Verder heb ik niet speciale wensen, tenminste ik wil een pc die snel games draait en een groot geheugen bezit.

Wat ga ik ermee doen: vooral minecraft met shadersmod en 3d modellering, oja, en een beetje muziek luisterern, maar dat hoeft geen superkwaliteit te zijn.

Ik hoop dat dit genoeg informatie is.

Mvg en alvast bedankt,
Caspar

Het verschil zit hem een beetje wat je wil doen met welke kwaliteit. minecraft is grafisch niet zo heel zwaar. JE kunt dus af met een goedkopere oplossing.

Voor de 3D modelling is het van belang te weten welk programma je gebruikt en eventueel type effecten/shaders. Veel pakketten zijn namelijk nog deels CPU gedreven. Anderen zijn over gegaan op GPGPU ondersteuning en zijn vooral afhankelijk van de videokaart.

Voor het gene wat jij wilt doen met de pc, is dit toch het minimale vereiste kwa hardware componenten die je nodig hebt:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B618585%5D=1&product%5B563658%5D=1&product%5B649108%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B649374%5D=1&product%5B452330%5D=1&product%5B555971%5D=1&product%5B520185%5D=1&product%5B624119%5D=1 (640 Euro) Eventueel + 120GB SSD= 730euro. (Is geen must maar maakt de pc wel tot 5x zo snel. bij het laden ect)

- De videokaart, heeft een speciale processor - waar het geluid over gaat, zodat je Fysieke processor weer minder belast word.
Edit: Game pc van rond de 1000 euro zijn meestal machines die BF3 op ultra aankunnen. BF3 zou jij ook wel kunnen spelen, maar dan op Medium-High.
Minecraft kan natuurlijk wel op de hoogste instellingen en kan je met gemakt daarnaast opnemen, zonder lag.

Laatst bewerkt:
wat wampier al zij voor 400 euro ga je dus geen pc kopen die een beetje degelijk 3D moddels voor je kan renderen
minecraft is grafisch niet zwaar en kun je al met de onboard cpu spelen zou persoonlijk eerder een Quadro kaart of Firepro kaart kopen voor modelling maar die zijn een heel stuk duurder

je kijkt dan al snel naar een prijs kaartje va 600 700 euro

Hallo,

Bedankt voor jullie snelle antwoorden.
Als ik jullie reacties hoor denk ik dat ik nog maar even ga doorsparen, dan vraag ik daarna wel weer wat een redelijke pc voor dat bedrag is.

Bedankt en mvg, Caspar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan