Game-Pc max. 800 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

01NJ024329

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
de titel zegt al genoeg, ik ben op zoek naar een goede game pc.
ik wil er voornamelijk fps games op spelen (alle cods), maar ik doe ook aan videobewerking (adobe after effects, sony vegas pro, final cut pro, enz..)
ik heb al wat gamepc's gevonden met de specs die ik er in wou, maar die kwamen boven mijn budget uit
Specs (sowieso):

i7 processor (maakt niet uit welke, volgens mij zijn alle i7 goed voor gamen)
8 - 16 gb RAM (voor videobewerking)
Het liefst met operating system + beeldscherm

en dan nog de videokaart, waar ik zelf niet heel veel vanaf weet.
misschien tips voor een goede videokaart tijdens het gamen?

thnx, Gijs

Als videokaart zou ik een 6850 of meer (dus 6870, 6890, 6950, 7850 etc.) nemen. i7 kan ik je niet mee helpen, ik ben namelijk een AMD persoon :p (vanwege de prijs/kwaliteit verhouding). RAM zou ik 16gb nemen, kost toch niets meer tegenwoordig. Beeldscherm: hoe groot, full HD etc. ? Besturingssysteem Windows 7 64-bit, neem ik aan? Standaard kast of een mooie kast?

Ik denk niet dat je met zo'n budget (met windows en beeldscherm) veel videobewerking en gaming zal kunnen doen. Alleszins niet op high/ultra.

Als videokaart zou ik een 6850 of meer (dus 6870, 6890, 6950, 7850 etc.) nemen. i7 kan ik je niet mee helpen, ik ben namelijk een AMD persoon :p (vanwege de prijs/kwaliteit verhouding). RAM zou ik 16gb nemen, kost toch niets meer tegenwoordig. Beeldscherm: hoe groot, full HD etc. ? Besturingssysteem Windows 7 64-bit, neem ik aan? Standaard kast of een mooie kast?
een intel of AMD maakt mij eigenlijk niet zoveel uit, als het maar een goeie functie heeft.
ik weet eigenlijk niks van AMD :confused:
en ik wil graag in full hd gamen. en het lawaai boeit me ook niet zoveel, die van mij gebruik ik s'nachts toch niet

Laatst bewerkt:
AMD is ook een processor, ze zijn niet zo goed als hun Intel counterparts, maar hebben goede performance voor een VEEL lagere prijs.

als beeldscherm zou ik dan een 19" nemen, die zijn nog geen 100 euro.
bijv: ACER LED v193HQVBb
windows 7 heb je ook al voor zo'n 80-100 euro.
een kast heb je voor 3 tientjes dan zit je op 200 euro.

dan houd je nog zo'n 600 euro voor je pc over.
een optie is natuurlijk altijd windows 7 illegaal te draaien, hoewel wij hier op helpmij niet mee mogen helpen kan ik je wel vertellen dat het in de praktijk regelmatig gebruikt en vrijwel geen problemen met zich meebrengt ;)

ik zou dan voor zoits gaan:

MSI moederbord
AMD phenom xii x4 965 black edition 3.4ghz(wat ouder, maar werkt PRIMA)
16gb CORSAIR VENGEANCE :D! (goed ram<<< heb het zelf :P)
AMD radeon HD 7870 videokaart
en zelfs nog een 64gb SSD zodat het allemaal lekker snel start
verder zit er een overkill 750 watt voeding in & natuurlijk je windows + je scherm.

en nu weet ik al dat je zo 10000000 reacties krijgt over hoe een APU van amd (fx 4100 ofsow) beter is dan de amd 965, ik heb zelf echter hele slechte ervaring met de fx4100, en kies daarvoor liever voor de bekende, goed werkende phenom ii x4 965.
Over deze keuze zou ik als ik U was dus even door googlen en zelf de keuze maken.

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/36041

PS: mocht je nog upgraden, of wil je geen ssd kijk dan eens naar een wat betere behuizing ;) zoals de storm scout bijv: http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-076933 die is maar 40 euro meer ;) en ziet er en 10x zo goed uit en koelt ook nog eens beter!

[edit]
Een SSD voelt veel sneller aan als een HDD, en het "lijkt" dan of je pc vele malen sneller is!
[/edit]

Laatst bewerkt:
@mastermindzh
Je hebt een SSD gekozen, maar een moederbord dat enkel SATA 300 heeft, oeps.
Ga voor een HD 7850 en investeer het overige geld in een moederbord en een cpu cooler zou ik zeggen.
Je bent trouwens ook de HDD vergeten.

KLIK
Misschien is dat iets met alles erop en eraan, als je echt een SSD wil moet je de HD 7770 nemen.

Laatst bewerkt:
Een SSD = HDD.

sata 300 = 3gbps = 384MB, altijd beter dan de beste HDD die meestal rond de 100mb halen.
een betere cpu koeler is geen must, aangezien de processor sterk genoeg is om deze niet te hoeven overclocken.
Als de TS overstapt van HDD op een SSD (als hij al een ssd heeft vervalt die natuurlijk geheel) dan zal de snelheidswinst aanzienlijk zijn (3x zoveel).

de specs van de drive:

Leessnelheid: 300MB/s
Schrijfsnelheid: 200MB/s

voor meer info lees dit eens: http://www.overclockersclub.com/reviews/ocz_agility_4_256gb/7.htm

overigens is het zo dat een GPU meer impact heeft op games (en adobe met hardware accelerator) dan dat de SSD of de processor hebben, dus de betere GPU is hier vaak de betere keuze.

het enige wat ik vergeten ben is de cd/dvd drive, maar je zou eventueel je voeding niet zo overkill kunnen maken en dan een cd /dvd speler kopen. Ikzelf zou het echter niet doen.

64 GB is niet wel niet echt genoeg als het voor videobewerking is.
De Samsung 830 series is véél sneller, die heeft meer dan 500 MBps (lezen).
Trouwens, ik denk niet dat hij al een HDD had, en hij heeft waarschijnlijk ook wel wat plaats voor programma's nodig, 64 GB is echt niets.
Dat is Windows (+ updates), Microsoft Office, Mozilla en 2 games.

EDIT: Hij kan ook, aangezien hij nog wat kan besparen door geen Windows te kopen, een betere case en een leuker scherm te kopen.

Laatst bewerkt:
Je praat nu dus theoretisch, niet uit ervaring neem ik aan?

een samsung 830 serie is zo'n 30 euro duurder, en geeft met zijn moederbord exact 0 prestatiewinst.
Dus dan zal ook het moederbord geupgrade moeten worden en dan lopen de kosten alsnog hoog op, en dat geld is er niet.

in het mooiste scenario koopt de TS natuurlijk een mooi bord met sata 600 poorten en een 256gb ssd, maar niet iedereen heeft die luxe.

feit blijft dat een ssd een upgrade is waardoor je computer voelbaar veel sneller van wordt.

op 64gb kan je overigens prima windows + office + adobe + 2 games kwijt...

als je serieus aanvideobewerking doet, en dus veel ruimte nodig hebt zal je beter af zijn met een extern NAS doosje, zoals de meeste gebruiken.

maar goed... ik heb er een harde schijf bij gedaan:

@TS, heb je verder geen HDD dan kan je ook deze setup pakken http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/72386
dan heb je wel minder kwaliteit ram & PSU (wattage alleen).

echter zou ik zelf de pc uit mijn eerste reactie kopen, en dan later upgraden met een grotere harde schijf (koud kunstje om dit in te bouwen).
tegenwoordig kan je doormiddel van dropbox,google drive,skydrive meer dan 40gb gratis online ruimte krijgen voor je videomateriaal in de tussentijd. Dat is als je echt geen usb sticks of andere harde schijven hebt.

EDIT: Hij kan ook, aangezien hij nog wat kan besparen door geen Windows te kopen, een betere case en een leuker scherm te kopen.

Zoals ik in het eerste bericht al zei zou hij kunnen upgraden naar: http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-076933, dat is 40 euro meer houd hij 60 euro over voor een extra harde schijf... en die is 55.

oftewel dan krijg je dit: http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/86924

en voor dat geld heb je dat een erg goede pc, met een zeer goede videokaart

[edit]een paar posts terug raad subplayer je een 7770 aan om zo te kosten wat te drukken, let daar goed mee op want die kaart kan maar 72000 MB/sec doorvoeren en de iets duurdere 7870 kan maar liefts 153600 MB/sec doorvoeren
http://www.hwcompare.com/12188/radeon-hd-7770-vs-radeon-hd-7870/
[/edit]

Laatst bewerkt:
Ja, ik heb zelf een SSD dus ik weet hoe het voelt :).
Maar ik vind jouw systeem niet slecht, ik vind het gewoon niet echt 'balanced'.
Het is trouwens maar 8 euro duurder, maar toch een heel stuk sneller. En uiteindelijk wil iedereen er een SSD bijprikken, binnenkort zullen ze allemaal wel minstens 400 MBps (read en write). En dan zit je daar met je moederbord...

Maar ik laat het vanaf nu over aan de TS wat hij wil.

met de opmerking uit theorie bedoelde ik over de 64gb

het nadeel van een relatief laag budget is dat je compromissen moet sluiten, sata 300 is er daar 1 van.
simpelweg de kleine update naar sata 600 met een kwaliteitbordje kost je al snel zo'n 30 euro meer.

Niet iedereen hoeft de nieuwste van de nieuwste ssd, zeker niet als je denkt dat een 64gb ssd als opstartschijf (sata 300) je pc nog razendsnel maakt.

ikzelf gebruik ook meerdere ssd's, sommigen op sata 600 en sommigen op sata 300, er is zeker verschil maar merkbaar in het gebruik is het niet echt.
op een benchmark lijkt het resultaat altijd een stuk erger te zijn dan in real life.

mmh, wordt voor mij een beetje moeilijk, heb niet zoveel verstand van pc's..
daarom vraag ik het ook hiet :)
zijn er ook gewoon standaard pc's? (met dus alles erin afgeleverd)

Dit is er één met alles erin, en hij zal mooi samengesteld aan jouw thuisadres worden afgeleverd :). Als je wat geld over hebt kan je voor een grotere HDD gaan, je kan natuurlijk ook windows laten vallen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan