Game PC met Monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

frank1362

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2006
Hoi,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken en heb nu een systeem samengesteld op Salland.eu inclusief monitor.
Ik gebruik het naast internet voornamelijk voor gamen. Battlefield 2, C&C, CIV 4 etc.
Mijn huidige systeem Dell 8300 met Pentium 4 2,6 MHZ en Radeon 9800 krijgt het hiermee echter moeilijk. Wil uit dit systeem wel mijn brander en draadloze netwerkkaart overzetten.

Het systeem wat ik uitgekozen heb is:
.s.d. = prijs per stuk destijds, p.p.s.n. = prijs per stuk nu, prijzen zijn inclusief BTW
#
60511 Sapphire Radeon HD 4850 512 MB, PCI-e 16x 1 € 126,95
49372 GigaByte GA-EP45-DS3R 1 € 113,00
38387 Cooler Master CM 690 Zwart, Geen Voeding 1 € 61,95
26959 Scythe CPU Koeler Mugen (Infinity) Koper 1 € 35,95
73097 MS-Tech LU-165S Multi Card Reader Zwart 1 € 8,95
49430 Microsoft Windows Vista Home Premium SP1 64 Bit Home Premium, NL, OEM 1 € 95,95
66021 Be Quiet! Straight Power E6 600 Watt, 20+24 Pins, 80 Plus Rating 1 € 85,00
43959 Intel Core 2 Duo E8400 3.00 GHz, 1333 MHz, 6 MB, Boxed 1 € 156,95
52228 Team Elite 4 GB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2 1 € 35,00
48277 Samsung SyncMaster T220 22 Inch / 55.8 Cm, 2 Ms, Geen Speakers, Zwart 1 € 209,95
46287 Samsung Spinpoint F1 640 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 2 € 60,95
44985 Salland TFT-Pixelgarantie 20,1 T/m 24 Inch 1 € 50,00
10481 Salland Assemblage Desktop + Installatie Windows, 1 Jaar 1 € 49,94
42289 Samsung SH-D163B 16 X, 48 X, SATA, OEM, Zwart 1 € 13,95

Totaal
Ex BTW € 979,37
Incl. BTW € 1165,44

Was in eerste instantie van plan dit te nemen en evt. later een 2e videokaart (HD 4850) bij te plaatsen. Neem aan dat dit met dit moederbord geen probleem moet zijn.

Nu lees ik echter meer en meer over de Geforce GTX 260 (216) kaart. Bijv. de 71098: XFX Geforce GTX 260+ Black Editon. Deze kost echter circa Euro 130 meer. Waardoor ik eigenlijk net over het budget wat ik in mijn hoofd had heenga.

Een andere oplossing is evt. een Radeon HD4870. De 71652: Sapphire Radeon HD 4870 kost circa 35 Euro minder als de GTX 260 en schijnt het aardig tegen deze kaart op te kunnen nemen.
Is het nu verstandig om bij deze investering meteen ook maar meteen één van deze kaarten te nemen, of is de meerprijs t.o.v. de HD 4850 toch wel erg groot??

Alvast bedankt voor jullie mening :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik heb hier 3 kaartjes op een rij gezet.

................ en de winnaar (van deze 3) is................

Aan alles hangt een prijskaartje............, of toch nét niet...........

Btw. het plankje dat jij ambieert ondersteunt géén SLI, maar Crossfire.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het overzicht.
Ik ambieerd echter de XFX Geforce GTX 260+ black edition. Deze kan ik bij hardware.info echter niet vinden.
De Asus welke jij in het schema hebt staan schijnt geen 216 core te zijn. Hij is bij salland echter net zo duur als de 4870!!

Wat is het verschil tussen Crossfire en SLI en heeft de XFX wel crossfire?

Laatst bewerkt:
Ik schreef niet "kaartje", maar plankje. Daarmee bedoel ik het moederbord van Gigabyte. Als jij dát moederbord koopt, kun je géén videokaarten op basis van de Nvidiachip plaatsen, maar alleen 2 kaarten op basis van de Ati Raedon (AMD) chip.
Begrijp mij niet verkeerd, het bord kan zowel een enkele Ati Radeonkaart, of een enkele Geforce kaart herbergen, maar niet 2 kaarten van dezelfde soort in het geval van Nvidia. Dán zul je op zoek moeten naar een moederbord dat SLI ondersteunt. Dan werkt het net andersom: dan kun je óf 1 Nvidiakaart, of één Ati Raedon kaart plaatsen, of 2 Nvidia based kaarten, maar niet 2 Ati Raedon kaarten.

Samengevat?

Alle moederborden ondersteunen in een pci-e slot 1 kaart. (merk en type boeit niet)

SLI moederborden ondersteunen 2 Nvidia based kaarten
Crossfire moederborden ondersteunen 2 Ati Raedon (AMD) kaarten

Ik zou nú voor de 4870 gaan (prijs / kwaliteit) maar over een week zou dit zomaar weer anders kunnen zijn.........

Laatst bewerkt:
Ik zou die monitor bij een zaak in de buurt kopen.
Heb je dan dode pixels, dan kan je gewoon terug gaan.

Misschien zit er een paradigit bij je in de buurt: die hebben standaard pixelgarantie:

http://www.paradigit.nl/info.php?group=8&art=10018496

Scheelt toch weer 30 euro!

edit:
ah salland: dus overal komt ook nog btw op.
Monitor kost dan 209,95+50=259.95 + btw = 309,34.

Bij paradigit dus 229

voordeel: 80 euri

Laatst bewerkt:
Ik schreef niet "kaartje", maar plankje. Daarmee bedoel ik het moederbord van Gigabyte. Als jij dát moederbord koopt, kun je géén videokaarten op basis van de Nvidiachip plaatsen, maar alleen 2 kaarten op basis van de Ati Raedon (AMD) chip.
Begrijp mij niet verkeerd, het bord kan zowel een enkele Ati Radeonkaart, of een enkele Geforce kaart herbergen, maar niet 2 kaarten van dezelfde soort in het geval van Nvidia. Dán zul je op zoek moeten naar een moederbord dat SLI ondersteunt. Dan werkt het net andersom: dan kun je óf 1 Nvidiakaart, of één Ati Raedon kaart plaatsen, of 2 Nvidia based kaarten, maar niet 2 Ati Raedon kaarten.

Samengevat?

Alle moederborden ondersteunen in een pci-e slot 1 kaart. (merk en type boeit niet)

SLI moederborden ondersteunen 2 Nvidia based kaarten
Crossfire moederborden ondersteunen 2 Ati Raedon (AMD) kaarten

Ik zou nú voor de 4870 gaan (prijs / kwaliteit) maar over een week zou dit zomaar weer anders kunnen zijn.........

Zeer duidelijke uitleg. Weer veel wijzer geworden.
Eén ding is mij echter nog niet geheel duidelijk in de configuratie (waarschijnlijk met de 66003 Sapphire Radeon HD 4870). Ik heb in mijn configuratie een CPU koeler (26959 Scythe CPU Koeler Mugen (Infinity) Koper 1 € 35,95 ) op aanraden van een vriend.
Maar is deze eigenlijk wel nodig/mogelijk bij de door mij gekozen processor. De Intel Core 2 Duo E8400? (43959)
Wanneer ik bij alternate namelijk dezelfde configuratie probeer na te bouwen. (zij hebben alleen de "E8400 wolfdale") wordt gemeld dat hierbij geen pcu koeler meer geplaatst kan worden??? Nu ik dit nakijk bij salland zie ik dat ook hier in de specificatie al staat "inclusief koeler". Neem aan dat een extra cpu koeler dan overbodig is.

Is een extra kastkoeler op dit systeem echter wel aan te raden? bijv. de Cooler Master case fan 120 mm (10335)

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je iets over het hoofd ziet: de configurator van Alternate "ziet" dat jij een zogenaamde "boxed" processor hebt gekocht / geplaatst. Dat is een processor in een (box->) doos, waarin ook al de koeler wordt meegeleverd. Daar je maar 1 koeler op de processor kunt plaatsen "zegt" de configurator dat je geen 2e kunt plaatsen.

Veel mensen schaffen echter een losse koeler aan en laten die van Intel ongebruikt omdat die losse koeler veelal beter koelt en / of stiller is.

Ook de configurator kun je om de tuin leiden: als je een lijstje laat maken dan kun je daar eventueel wél de boxed koeler wippen uit de configuratie en je zal zien dat je dan in de configurator weer een losse andere koeler kunt uitzoeken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan