Game-PC, niet al te duur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Limburger1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2013
Hallo ,

Ik ben op zoek naar een game-pc waarmee ik wat games zoals nieuwe Sim city kan draaien zonder dat dit problemen geeft zoals haperen.
Nu heb ik deze PC gezien:

http://www.compustunt.nl/Webwinkel-...600K-8GB-1TB-HD7750-USB3-Windows-8-GDATA.html

hierin zit dus een HD7750 kaart.
Is deze voldoende voor dit spel, en is windows 8 een beetje goed te gebruiken? (ik kan dit laten wijzigen naar windows 7, maar heeft dit voordelen?)
Voor games, is windows 7 beter, of windows 8?

dit waren wel mijn vragen.

windows 8 is een kwestie van ff wennen
knappe pc voor dat geld hoor
ja daar kan je sim city op draaien

Je kunt ook overwegen om een laptop te nemen ipv een desktop. Heb ik ook gedaan.

Ik bezit nu een lenovo z500 met een i7 processor, 8gb ram, 2gb videokaart, 1tb opslag, goede koeling. Het enige nadeel is dat voor zware games de oplader aangesloten moet zijn. (ik denk dat dit komt door undervoltage van de processor?)
Maar voor de rest kan ik er alles op spelen, zonder lagging. is alleen we 300 euro meer dan jouw pc.:o

Eens met vanschagen. Windows 8 kwestie van wennen. Maar met wat is dat niet ? Windows 8 is wel fijner qua drivers etc.. Sommmige nadelen kunnen nog zijn dat bedrijven hun software nog niet compatible hebben gemaakt voor windows 8. Paar voorbeelden Punkbuster van Cod 4 (spel crasht zodra punkbuster begint met detecteren, Avira antivirus (leverde bsod op toen de tijd).

Je kunt ook overwegen om een laptop te nemen ipv een desktop. Heb ik ook gedaan.

Ik bezit nu een lenovo z500 met een i7 processor, 8gb ram, 2gb videokaart, 1tb opslag, goede koeling. Het enige nadeel is dat voor zware games de oplader aangesloten moet zijn. (ik denk dat dit komt door undervoltage van de processor?)
Maar voor de rest kan ik er alles op spelen, zonder lagging. is alleen we 300 euro meer dan jouw pc.:o

Een laptop vind ik altijd toch nog vrij langzaam ten opzichte van een desktop.
Als ik een i7 laptop opstart en een i7 desktop dan is de desktop altijd toch een stuk sneller.
Maakt op zich niet uit, maar ik wil tevens een groot scherm waar je makkelijk achter kan zitten. (ergonomisch)

Het mooie van een desktop is. Neem bijv. mijn situatie een paar jaar oude pc die niet alle spellen soepel draait, omdat de videokaart redelijk verouderd is (XFX 4890) en RAM niet echt veel is (3x1 gb). Nou heb ik een tijd geleden kit besteld van 12 gb RAM (corsair)en een videokaart (sapphire 7950) nou draait hij battlefield op ultra. In een vergelijkbare situatie met laptop zou je een nieuwe laptop moeten kopen. In jouw geval met de desktop die je wilt gaan kopen mocht de videokaart verouderen en is het tijd voor een nieuwe dan zet je er toch gewoon een nieuwe in en klaar is kees.

De rekenaar op http://www.compustunt.nl/Webwinkel-P...s-8-GDATA.html kost minstens € 619,00. Als je wat wilt toevoegen, wordt de prijs zelfs nóg hoger.

Mijn advies: doe het niet. Het is oplichting. Mijn rekenaar, een Intel Pentium 4, 1014 miljoen bytes werkgeheugen en 64 miljoen bytes videogeheugen, heeft maar 30 euro gekost. Als je net zo'n rekenaar koopt zoals ik heb, spaar je (619 - 30 =) 589 euro uit, en dan heb je evengoed een redelijk snelle rekenaar. Mijn rekenaar gebruik ik ook regelmatig voor het spelen van rekenaarspelletjes.

Echter voldoet mijn rekenaar niet aan de minimale systeemeisen van SimCity: https://help.ea.com/nl/article/simcity-system-requirements , dus dat spelletje kun je dan helaas niet spelen als je net zo'n rekenaar hebt als ik. Maar, daarentegen kun je wel een heleboel andere leuke rekenaarspelletjes vloeiend spelen zonder knipperbeelden te krijgen, zoals A2 Racer 4, Rayman 3 Hoodlum Havoc, Charlie II, Freddi Fish, Redcat Spookkasteel enzovoort. Je kunt ook Minecraft erop spelen, maar om het vloeiend te laten draaien is OptiFine wel sterk geadviseerd.

Hopelijk is jouw probleem hiermee opgelost: een rekenaar dat geschikt is voor het spelen van rekenaarspelletjes voor een niet al te dure prijs. :thumb:

Laatst bewerkt:
@Sombrero, sta versteld van uw taal en advies, leeft u nog in 1890? Rekenaar? Pentium 4? Bytes? Flikkeren?

Maar dan weer on-topic:
Wat de TS nodig heeft is gewoon een degelijke budget gaming-pc en die moet de TS gewoon via een site als Azerty, Alternate, MyCom, 4 launch of Informatique zelf samenstellen. Wij kunnen de TS hierbij helpen. Ik denk dat ik voor €400 al iets in elkaar kan zetten want de TS heeft helemaal geen insteekkaart nodig, een AMD APU volstaat voor Sim City.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan