Game PC ongeveer € 700,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daniel8888

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2009
Enige tijd geleden heb ik een PC laten samenstellen voor mijzelf. Voor het budget van 500 euro. Maar ik heb deze niet gekocht (dit had ook te maken met de examens die daarna kwamen etc.) Nu ik wat meer heb gespaard en ook meer heb gewerkt, heb ik een groter budget en vroeg ik mezelf af of jullie misschien nog een computer konden samenstellen voor de nieuwe prijs van 700€. Een aantal euro's erover of eronder is geen probleem.

Een ding vroeg ik me wel af en dat was of deze computer hieronder redelijk is voor deze prijs. Ik wou deze computer namelijk uitbreiden met een andere voeding, van 620 watt en extra geheugen, wat resulteert in 8GB geheugen.

http://www.computergalaxy.nl/product_info.php?cPath=22_21&products_id=254

Mochten jullie een betere computer samenstellen, dan zou ik het liefst wel een videokaart van minimaal 896MB erin willen hebben, zodat ik er langere tijd mee vooruit kan.

Voor de mensen die zich de vorige keer flink voor mij hebben ingezet, alsnog bedankt, ik heb niet gewacht met kopen omdat ik het geen goed systeem vond dat jullie hebben samengesteld, maar ik dacht dat ik beter af zou zijn als ik een duurdere en betere computer zou kopen, die langer meegaat dan slechts 3 jaartjes.

Gegroet:

Daniël.

EDIT: Ook zou ik de computer met nog een videokaart willen uitbreiden mocht de computer zijn verouderd over 3 a 4 jaren, dus openingen voor 2 videokaarten zou een bijzondere pré zijn! Ik vraag me ook af of de cooler van 620 watt dan wel in orde zou zijn, mocht ik twee videokaarten van 896MB draaien.

EDIT2:

Mijn budget: €700
Doel: Gamen
Hoe belangrijk is stilte?: Niet
Assemblage: Winkel stelt het samen
Besturingssysteem: Geen nodig
Randapparatuur: Geen nodig

Laatst bewerkt:
Ik had die computer die samengesteld was van 500€ niet gekocht. Mijn excuses, het stond er niet duidelijk in, vandaar mijn EDIT.

Je weet dat de 1e pc geen windows bevat?

Verder is die pc prijstechnisch erg sterk. Voor 700 euro heb je daar een erg goede game-pc aan.

Wel een kanttekening:
Je zegt dat je het liefst een pc hebt waarmee je een tijd kan doen en waar je nog wat aan kan updaten.
Wat dat betreft is deze pc wat zwakker.
Uitleg:
De processor is een socket 775 processor. Dit socket verdwijnt na de zomer en wordt opgevolgd door socket i5. Gevolg is dat er eind dit jaar geen snelle processors meer verkrijgbaar zullen zijn. Althans, het zou me verbazen als dit wel gebeurt.
Gevolg is dat je blijft zitten met een dual core processor, terwijl steeds meer spellen baat gaan hebben met meerdere kernen.

Alleen zeg ik heel eerlijk dat het heel moeilijk wordt om een pc samen te stellen die in de buurt van deze pc uit gaat komen. Ik ga het proberen...

Inderdaad de eerste PC heeft geen windows ^^. Ik heb hier gelukkig een CD liggen van windows home premium van de laptop van mijn ouders, + ik kan mijn oom vragen of hij nog een windows cd heeft, en ik schat die kans ook heel erg hoog in, dus dat is geen probleem.

En over de processor, ik geloof dat dat geen probleem is, als ik dezelfde videokaart die er bij ComputerGalaxy inzat nog eens koop en erin zet? Want hij heeft tenslotte een opening voor 2 videokaarten?

In ieder geval alvast bedankt voor de reactie en succes met zoeken, ik wacht in spanning af! :)

Edit:

Excuses als dit dom over kwam ^^, zoals ik al eerder zei, ik heb weinig verstand van computers. In ieder geval lang niet zoveel als jij of vele anderen op deze board, daarom vind ik het ook zo fijn dat ik hier terecht kan!

Laatst bewerkt:
Maar ik zie de socket 775 nog niet snel "verdwijnen".

Natuurlijk wordt het minder met de i7 en de komende i5.
Maar er zijn nog menig mensen die de komende jaren nog lekker doorslijten met de 775 :)

Er zullen geen nieuwe processors meer uitkomen (ookal is er ergens in japan de E8700 in een winkel verschenen) Maar de " oudere" zullen nog niet verdwijnen (c2d + quad)

Maar ik zie de socket 775 nog niet snel "verdwijnen".

Natuurlijk wordt het minder met de i7 en de komende i5.
Maar er zijn nog menig mensen die de komende jaren nog lekker doorslijten met de 775 :)
Niet waar.
Socket 775 verdwijnt niet binnen een jaar.
Maar wat gaat er gebeuren? Eerst vallen de duurste processors weg:
De QX9650, de Q9650, de Q9550.
En ik weet zeker dat je binnen een halfjaar nauwelijks meer processors over gaat houden die een stuk beter zijn dan een E8400.
Voor een beetje meer snelheid ga je immers niet upgraden.

En ik spreek uit ervaring. Mijn vorige gamecomputer had een AMD Socket 939-moederbord met AMD X2 3800. Binnen een jaar was er geen snelle processor meer te krijgen. Hooguit tegen idiote bedragen. Ik verwacht nu niets anders.

En een 2e videokaart erbij zetten zal je ook niet snel doen.
Immers tegen de tijd dat jij een 2e videokaart erbij wilt plaatsen liggen de 1e of 2e generatie DX11-videokaarten alweer in de winkel. Dus acht ik de kans heel groot dat je dan een dergelijke kaart wilt hebben, ipv een 2e HD4870.
En dan zit je toch nog met het feit dat je processor trager wordt, in verhouding tot de standaard tegen die tijd.

azerty:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[212287]=1&product[80156]=1&product[190417]=1

Gelukt dus.
Je moet wel een ATI-videokaart nemen, want dan zou je nog een 2e kunnen plaatsen. Mocht je dit toch willen doen... HD4870 1 gig is goed te vergelijken met een GTX260 (216-versie)

edit:
voor 10 euro meer heb je nog een iets zwaardere videokaart als je echt voor jaren klaar wil zijn...:
http://azerty.nl/8-1073-94646/ocz-modxstream-pro-voeding-.html

(met een 600W kan je ook een 2e HD4870 draaien)

Laatst bewerkt:
hehe dat wordt m'n 9550 ff vasthouden dan :P goudmijntje

hehe dat wordt m'n 9550 ff vasthouden dan :P goudmijntje
Het is gissen. Maar ik denk van wel...
http://www.marktplaats.nl/index.php...%2F%2B%2BXzxvztf4OP5%2FAXErqEH&fta_ind=2&fs=1

Dit is een FX60 die gewoon voor 150 euro verkocht gaat worden.
Een processors van jaren oud.
Tis maar een voorbeeld.

Maar het blijft gissen. Misschien dat Intel zijn productie anders gaat verdelen. Maar het lijkt mij een beetje sterk dat ze de Q9550 lang kunnen blijven verkopen. Misschien zou ik er zelf ook nog wel 1 moeten kopen ipv mijn E8400...

Ok, maar het lijstje dat jij hebt samengesteld zal geen probleem hebben dat het verouderd of toch wel?

+

Zou je het uiteindelijke lijstje kunnen samenstellen, wat het wordt als ik de videokaart van ATI neem, of is dat het lijstje dat je al had samengesteld?

-----

PS: Die computer van BCC, die videokaart

Merk video kaart: nVidia
Type video kaart: GEF GT120
Video kaart geheugen in MB: 1024

is dat iets soeps? Of is dat bij lange na niet zo goed als het lijstje dat jij hebt samengesteld en de samengestelde computer van Computergalaxy?

Laatst bewerkt:
bij lange na niet. Is een veel zwakkere videokaart.

Over mijn systeem.
Tja.
Volgens deze test:
http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Reviews/pii550/7.html
Blijft de gekozen processor aardig in de buurt van de E8400 en verslaat hem ook geregeld.

Een X3 720 verslaat hem veel vaker, dus gezien het prijsverschil kan je net zo goed die processor nemen. Dan zit je zeker goed.

Dan je vraag:
Dit is dus een goedkoop AM3-systeem. Dit platform is net nieuw, dus daar zal de komende tijd nog genoeg nieuws voor komen. Hierdoor kan je als de processor te traag wordt makkelijk een nieuwe processor kopen.
Of je het echt gaat doen, kan alleen jij bepalen.
Ook kan je op het moederbord maximaal 3 (!) videokaarten plaatsen. Mocht je dit willen...
Maar nogmaals: ik vraag me af of je er zelfs wel een 2e op gaat plaatsen... :)

Hoe dan ook ben je met dit systeem wel op de toekomst voorbereid.

En als we het hebben over DE link, dan bedoelen we deze he ^^

LINK

, even voor alle duidelijkheid. :)

+ een ander voordeel is het feit dat het een 1 GB videokaart is en geen 896MB. Dit moet ook een voordeel zijn lijkt mij zo?

Maar om te concluderen raadt jij me aan om het bij azerty te bestellen en heb ik een goed vooruitzicht op de toekomst! In ieder geval bedankt voor de informatie.

Verdere comments zijn altijd nog welkom :)!

PS: 1 more question, in de toekomst zal ik beter kunnen uitbreiden, maar is deze ook sneller dan die van Computergalaxy? En zou ik eventueel in de toekomst nog 4GB intern geheugen erbij kunnen zetten?

Laatst bewerkt:
Ik wilde onder de prijs van dat E8400-systeem blijven.

Maar ik zou het inderdaad zo doen, nick. Voor een paar euro meer een veel betere processor.

Met deze nieuwe processor die nick erin zet, zal ik dus een betere toekomst hebben en zal ik eventueel een betere videokaart erin kunnen stoppen?

Ik heb nog een vraag. Ik ga WINDOWS 7 erop zetten (trial), of misschien de VISTA van mijn ouders dus, maar ik heb een vraag over het interne geheugen. Wanneer ik vista of windows 7 erop heb staan, zou ik dan volledig gebruik kunnen maken van 8GB intern geheugen, wanneer ik dat erin zou stoppen?

+ wanneer ik er nu nog een extra videokaart in stop, zal dit mijn gameplay verbeteren?

+ nog een allerlaatste vraag, zou iemand mij kunnen laten zien hoe dat eruit ziet qua prijs, mocht ik er 8 GB intern geheugen erin zetten en een mogelijke 2e videokaart?

Bij voorbaat dank!

PS: zo ziet de computer er nu al uit: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B198682%5D=1&product%5B190417%5D=1&product%5B80156%5D=1&product%5B212287%5D=1&product%5B101315%5D=1&product%5B204552%5D=1&product%5B5545%5D=1&product%5B113702%5D=1&product%5B7517%5D=1

Laatst bewerkt:
Met deze nieuwe processor die nick erin zet, zal ik dus een betere toekomst hebben en zal ik eventueel een betere videokaart erin kunnen stoppen?]

Jep, maar die 2e videokaart ligt niet aan je processor;)

Ik heb nog een vraag. Ik ga WINDOWS 7 erop zetten (trial), of misschien de VISTA van mijn ouders dus, maar ik heb een vraag over het interne geheugen. Wanneer ik vista of windows 7 erop heb staan, zou ik dan volledig gebruik kunnen maken van 8GB intern geheugen, wanneer ik dat erin zou stoppen?]

Als je 64 bit download, ja!

+ wanneer ik er nu nog een extra videokaart in stop, zal dit mijn gameplay verbeteren?]

Ja, het zal met FPS omhoog gaan en je zult er langer mee kunnen doen.

+ nog een allerlaatste vraag, zou iemand mij kunnen laten zien hoe dat eruit ziet qua prijs, mocht ik er 8 GB intern geheugen erin zetten en een mogelijke 2e videokaart?

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[80156]=2&product[190417]=1&product[198682]=1

Goedemiddag mensen, daar ben ik weer.

Ik heb een aantal daagjes nog rondgevraagt en onderzocht naar wat de beste keuze is, voor de computer die ik ga kopen.

Ik heb samen met nog een andere persoon bekeken (die al meerdere computers heeft samengesteld en in elkaar heeft gezet) naar wat ik het beste kon gaan doen.

Hij heeft ook voorgesteld de computer in elkaar te zetten, dus dat scheelt ook al aanzienlijk in de kosten.

Wij zijn samen (voornamelijk hij ^^), hierop uitgekomen:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B205720%5D=1&product%5B93361%5D=1&product%5B198871%5D=1&product%5B35577%5D=1&product%5B7751%5D=1&product%5B198682%5D=1&product%5B190417%5D=1&product%5B212287%5D=1

Hij heeft dit samen met de resultaten van tweakers.net samengesteld van de maand mei, dat ging over een goede game-PC.

Als iemand commentaar heeft over de inhoud of hij wil iets over dit systeem kwijt, doe dat dan a.u.b. Misschien kunnen we de kosten nog wel beperken met een ander gelijkwaardig, maar goedkoper product.

B.v.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan