Game PC samenstellen (800 euro)

Status
Niet open voor verdere reacties.

megamikey4444

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mei 2013
Hallo iedereen,

Ik wil graag een pc in elkaar zetten en wil hiervoor maximaal 800 euro voor uitgeven.

Budget - maximaal 800 euro
Doel - Gamen
Omgeving - Ik heb liever een krachtigere pc die wat meer lawaai maakt dan een minder krachtigere stille.
Assemblage - Ik wil hem graag zelf in elkaar zetten.
Besturingssysteem - Ik heb hier nog Windows 7 64-bit liggen
Opties / randapparatuur - Qua hardware heb ik geen voorkeuren alleen wil ik graag een case met een sidepanel en ledverlichting. Randapparatuur kan ik van mijn oude pc hergebruiken.

Ik zou het graag bij Azerty bestellen omdat ik het daar gemakkelijk af kan halen.

Zelf heb ik al een lijstje gemaakt: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B552887%5D=1&product%5B491250%5D=1&product%5B582389%5D=1&product%5B603805%5D=1&product%5B404841%5D=1&product%5B361602%5D=1&product%5B260466%5D=1&product%5B557195%5D=1

Groetjes,

Mike

Heb even een aantal dingen gewijzigd:
- Voeding: je bent veel beter af met een hele goede en ook modulaire Seaconic met een 80 PLUS gold award. Wel iets minder watt maar ruim voldoende voor je systeem.
- Moederbord: je hebt niet aangegeven dat je wilt overklokken dus dit kan veel goedkoper. Van hetzelfde merk een mooi ATX bordje, meer heb je niet nodig.
- Processor: heb een iets krachtigere genomen, dan mag wel met dit budget.

Verder nog een paar vragen: wil je een SSD? Ben je tevreden met de door jou gekozen behuizing? Hoeveel eisen stel je aan de videokaart?

Nieuw winkelmandje: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...425856]=1&product[565659]=1&product[528615]=1

Bedankt voor de snelle reactie :)

Overklokken is inderdaad niet nodig. Dit word mijn eerste build en de behuizing vond ik er wel mooi uitzien, ik heb er ook wat reviews van gelezen en daar zijn ze er ook wel positief over.

Als een SSD binnen het budget valt zou het wel fijn zijn om te hebben maar het is niet noodzakelijk.

Ik wil graag games als Far Cry 3 en Battlefield 3 goed kunnen spelen op ultra setting als dit mogelijk is.

Het zou trouwens wel fijn zijn als ik er later nog een videokaart bij in kan zetten als deze het niet meer alleen aankan.

Laatst bewerkt:
Als je later een wilt upgraden van videokaart dan kan je deze gewoon eruit halen en de nieuwe erin. Dus je hoeft nier perse 2 videokaart te gebruiken. Maar die nieuwe videokaart zal zeker voor 23 jaar later zijn en dan heb je ook een beter voeding nodig die je dan kan kopen samen met jou videokaart

@Mike, een tweede videokaart is voor jouw budget niet mogelijk, ondanks dat je het zelf in elkaar zet en nog een besturingssysteem hebt. Een SSD zal zeker niet binnen het budget vallen, maar kan de pc wel een stuk sneller maken.

Dan het spelen van Far Cry 3 en BF3: op ultra in full HD zal moeilijk worden, met de HD 7870 XT maar het lijkt te kunnen als ik e.e.a op internet zie. Misschien dat je een HD 7950 kan nemen of een GTX 670? Die zijn nét iets beter. Maar een HD 7870 XT met dezelfde chip maar minder shader units als de HD 7950 is ook een prima gaming kaart. Het is net of je €50 - €100 extra uit wilt geven. Dat zou dan wel betekenen dat je een paar jaar later hoeft te upgraden.

Op dit moment kan ik echt niet meer uitgeven dan 800 euro (heb namelijk last van een zeurende moeder :p)
De games spelen op ultra is ook niet noodzakelijk als ik ze gewoon normaal kan spelen op goede kwaliteit ben ik tevreden.
Als ik toch die 50 à 60 euro extra uit kan geven aan wat zijn dan goede voorbeelden van videokaarten?

dit is een veel betere samenstelling, je hebt geen 80+ gold voeding nodig het kan makkelijk met een 80+ bronze zoals de xfx die in deze build zit, hij is momenteel niet op vorraad maar zal (zoals ik gewend ben met azerty omdat dit een erg gewild product is) erg snel weer op voorraad zijn. ook had stormbreaker een klein foutje met het mobo, hij moet B75 hebben in plaats van P75. ik heb ook de HDD omgewisseld voor een snellere 1TB en de videokaart voor een 7950, als je 50-60 euro extra uit kan geven heb je een 7970 en dat is een zeer zeer goeie kaart maar ook deze is een goede keus
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...501012]=1&product[568296]=1&product[556542]=1

EDIT: de 7970 is erg slecht leverbaar, bijna alles ervan is uitverkocht, vooral de ghz editions

Laatst bewerkt:
Mijn excuses, het moet inderdaad de B75 zijn, had erover heen gelezen. De P75 is nl. niet compatibele met de processor. De voeding van de samenstelling van bfortbattle is niet goed leverbaar, zou een andere voeding nemen.

@stormbreaker de voeding zal binnen 10 dagen wel weer beschikbaar zijn heb ik al eerder gezien, zo niet is de voeding van zijn beginpost (corsair cx600) een goeie 2e

@bfortbattle bedankt, deze samenstelling ziet er inderdaad goed uit :)
Ik denk toch wel dat ik van behuizing ga wisselen omdat ik na toch wat meer lezen van reviews zie dat er niet veel ruimte is om dingen in te bouwen en dit lijkt mij dan niet echt een goed idee omdat dit pas mijn eerste build word.
De keuze van @stormbreaker lijkt mij dan een betere keuze dus denk dat ik er wel uit ben.
Ik heb er zoals @stormbreaker al zei nog een CardReader bij gedaan omdat ik deze denk ik toch nog wel veel ga gebruiken.

Mijn lijstje: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B425856%5D=1&product%5B452330%5D=1&product%5B528633%5D=1&product%5B501012%5D=1&product%5B568296%5D=1&product%5B556542%5D=1&product%5B394090%5D=1&product%5B244239%5D=1&product%5B582389%5D=1

Neem hier is een kijkje: http://tweakers.net/reviews/3031/4/desktop-best-buy-guide-mei-2013-basis-en-mainstreamgamesysteem.html

Mijn advies is om een leuk moederbord uit te zoeken met SLI. Zoiets: Neem een GTX660 kaart en gooi er er later een tweede in. Dan heb je 4x betere FPS dan een Single 7950 kaart.
Nu heb je wel een wat grotere voeding nodig.

Testjes: http://www.guru3d.com/articles_pages/msi_geforce_gtx_660_twinfrozr_iii_review,25.html

Voorbeeld systeem: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B452330%5D=1&product%5B568296%5D=1&product%5B577281%5D=1&product%5B496883%5D=1&product%5B475292%5D=1&product%5B491249%5D=1&product%5B568147%5D=1&product%5B478347%5D=1&product%5B400619%5D=1
Je kan hem eventueel overclocken - wel zou je zelf even moeten zoeken naar een 5.25 cardreader.

Laatst bewerkt:
@sander, weet jij zeker dat je 4x betere FPS hebt? Een HD 7950 is wel beter dan 1x een GTX 660. Bovendien, als deze bewering waar is had iedereen wel een Crossfire/SLI opstelling ipv een single kaart gehad. Dus ik denk dat je erg overdrijft. Bovendien zal de TS er zeer sterk rekening mee moeten houden dat de GTX 660 een 192 geheugenbus geeft en de HD 7950 een 384 geheugenbus. Dus qua geheugenbus schiet je met een SLI opstelling niets op. Je zal alleen maar 1 gb geheugen meer hebben met een SLI. Verder zal de TS ook rekening met de sterkere voeding moeten houden en het extra stroomverbruik wat dit geeft. Bovendien zal de tweede kaart bij de niet hele dure moederborden (lees: geen moederborden van meer dan €200) in maximaal x8 modus en meestal zelfs x4 modus draaien wat de snelheid van de kaart vertraagd. Dus graag zou ik willen weten op welke review jij dit baseert en of dit bij alle games zo is.

EDIT: ik zie de test al die jij had bijgevoegd maar dit gaat alleen om full HD/ultra HD gaming. Is bij deze test gebruik gemaakt van een referentiekaart? Deze HD 7950 is beduidend beter dan de referentiekaart.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan