(Game)PC samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

NLboswachter

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2009
Hallo,

Als eerst wil ik zeggen sorry als dit het verkeerde topic is en als nodig kan deze verplaats worden.

Samen met een vriend van mij wil ik een pc-samenstellen nu heb ik op zich vrij veel ervaring met hardware producten en weet ik ook wel iets af van computers. Ik wil de pc samen met een vriend gaan bouwen nu wil het moederbord en de CPU laten inbouwen door het bedrijf waar ik de producten ga kopen (Mycom, Computerland etc..??). De vriend waarvoor ik het ga kopen woont net op zichzelf en wil graag een pc hebben om lekker snel te internetten maar ook wel zware games te spelen (denk aan World of Warcraft, Call of duty modern warfare 2 etc...). Nu wil ik gaan beginnen met een moederbord zoeken en CPU maar weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen. Ik wil graag een moederbord hebben met 2x PCI Express 2.0 x16 om hem eventueel later SLI te draaien. Ik wil ook graag een i7 processor (of misschien een goeie QUAD core?)met 4GB RAM geheugen. Qua videokaart weet ik het niet helemaal ik zit te twijfelen tussen een Nvidea en ATI ik heb zelf thuis een Nvidea gehad die het prima deed en heb nu een ATI die het ook prima doet. Ik ben niet zo thuis in de videokaarten dus weet ook niet echt wat hot is op het moment.

Deze post is niet bedoelt om te vragen of mensen voor mij een samenstelling kunnen maken maar advies kunnen geven naar welke sites in het beste kan gaan of een product noemen zodat ik er wat informatie over kan vinden.

Alvast bedankt,

Hallo,
Qua videokaart weet ik het niet helemaal ik zit te twijfelen tussen een Nvidea en ATI

hehe qwaar wil je nog meer tussen kiezen dan?? :P :P

Ati heeft op het moment de overhand in de videokaart wereld.
Ati 5000 serie voornamelijk de 5850 / 5870 / 5970 zijn beren van kaarten waar nvidia (nog) geen antwoord op heeft.

ALs je voornamelijk gaat surfen / gamen, ben je ook tevreden met een I5 cpu.
is goedkoper als een i7.

mobo's heb je voor intel de 1156 en de 1336.
Op de 1336 variant komt straks ook de i9 uit, op de 1156 niet.
De 1156 mobotjes zijn weer wel goedkoper.

enig idee welke richting je op wilt?

Naja ATI lijkt me duidelijk dan :) ik heb wel iets gehoord over Nvidea kaarten die 3D kunnen afspelen met een speciale bril?? (maar weet niet of dat extreem duur is).

Voor het moederbord lijkt het mij het best om dan de socket 1336 te nemen voor de toekomst i9.

Trouwens sorry voor het niet melden van de prijs maar mijn prijs klasse ligt rond de 1000 - 1200 euro.

inderdaad nvidia heeft een 3d bril (pakket) rond de 140 euro.
En met een LCD van met minimaal 120 fps

Dit pakket werkt niet op ati kaarten, omdat nvidia de "techniology" van ati niet kent.

Het is leuk voor even, maar krijgt er na een avondje gamen koppijn van.

Je kunt bv een 1336 bord nemen die crosfire ondersteunt.
Neem bv een 5870 (rond de 360/380 euri) of een goedkopere 5850 (260 euri) dan kun je der later evntueel een 2de bij prikken.

Dan een I7 920 erin prikken met goede koeling en dan overklokken.
Zonder enige moeite krik je de i920 op naar de 3,6/3,8/4.0Ghz

Steekt er een 6GB tri kitje in en je bent eigenlijk al klaar voor komende "jaren" .

Laatst bewerkt:
Ja dan van die koppijn heb ik inderdaad ook gehoord :)

Het ziet er allemaal goed uit en klinkt ook heel erg snel allemaal! Hartstikke bedankt voor het snelle antwoorden en informatie geven denk dat ik hier wel wat mee kan. Als ik alle producten heb gevonden zal ik deze post wel even updaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan