Game PC samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

EduardB18

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2012
Hallo,

Ik wil graag een redelijke Game PC (laten) samenstellen.
Omdat ik weinig verstand heb van videokaarten, processors enzovoort zoek ik hulp.
Mijn budget is ongeveer 600 euro, inclusief monitor, toetsenbord en muis.

Ik heb op Azerty iets samengesteld. Nu is mijn vraag wat dient er verbeterd te worden wat moet er nog bij?
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje, Ik heb gehoord dat de videokaart die hierbij zit best goed is.
Heeft er nog iemand een tip (misschien kan het goedkoper:))

Mvg,
Eduard

hallo , je winkelmandje doet het niet .
Je moet op DIRECT LINK ( groen) klikken dan krijg je een lange link , die moet je dan hier plaken

Hm, het probleem is dat ik mijn lijsteje niet meer terug kan vinden...

Maar het voornaamste wat ik er op had staan was dit:
Sapphire Radeon HD 6850
Intel Core i3 2120/ 3.3 GHz
Transcend JetRam 8GB 2x 4 GB

Verder was ik er nog niet zo uit welke behuizing hiervoor goed is enzo?
Zou iemand wat kunnen samenstellen in Azerty voor ronde de 600 euro?

Mvg,
Eduard

Ik wil best wat samenstellen.
Maar moet hier ook assemblage en windows7 bij? Dan gaat het nl wel redelijk krap worden, maar nog steeds wel te doen.

EDIT:
Even alvast wat bij elkaar gezet: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[423778]=1&product[364199]=1&product[7517]=1
'het probleem' hierbij is dat er dus geen Windows7 bij zit, maar misschien kan je dit wel ergens vandaan halen.
En je zou natuurlijk er ook voor kunnen kiezen om het zelf in elkaar te zetten, bespaar je ook 60 euro die je weer mooi in jouw systeem kan stoppen.

Laatst bewerkt:
Intel i3 is al redelijk krap.. is er geen buget voor i5.. i3 is zowat minimum voor win7 (laat staan voor games)
desnoods doe je de montage eraf en doe je het zelf? echt niet moeilijk , het enige moeilijke is de koelpasta van je handen krijgen :)

gr,
Maxim

Laatst bewerkt:
I3 is zeker niet krap voor windows 7 de sandy bridge processors zijn wat dat betreft VEEL beter dan bijvoorbeeld AMD FX bulldozer het zelfde geld ook voor gaming
klikerdeklik

Laatst bewerkt:
Maxim ik weet niet wie je dat wijs heeft gemaakt maar een i3 is hellemaal perfect voor games hoor .
De sandy bridge is daar gewoon zelfs bijna voor gemaakt zou je zeggen ,games kunnen allemaal op max met uitzondering van battlefield maar over die spel kunnen we het niet hebben voor deze budget :p

Zelf samenstellen is heel leerzaam en scheelt ook in geld , sommige doen het als hobby of in mijn geval verslaaving :d .
Maar als je geen hulp hebt of hulpmiddel dan kan je beter 50 euro aan de montage verspillen met garantie dan het zelf doen en iets stuk maken.

Wil je daar verder ook nog een beeldscherm muis win 7 bij?
Graag meer details...

Goedemorgen,

Bedankt voor het samenstellen Viper.
Alleen vrees ik dat het iets te duur wordt, er moet ook nog muis, toetsenbord en monitor bij.
Ik speel geen al te zware games, zoals Battlefield 3, maar ik wil dat deze PC een tijdje mee kan. Dus denk dat de Intel i3 wel volstaat.

Windows 7 kan ik vast wel ergens goedkoop regelen, ben nog student.
Ik heb totaal geen verstand van een computer in elkaar zetten, dus dit zal Azerty moeten doen;)

Kan iemand nog wat samenstellen?

Mvg,
Eduard

Ik gebruik zelf een laptop met i3 processor erin, ik moet zegggen dat deze inderdaad vrij goed is, heb alleen geen videokaart in deze laptop maar kan alsnog netjes gamen ;)

Alliance of Valiant arms enzo draaien hier zonder problemen op hoge resolutie.

Maar als je toch een goede processor erin wilt doen zou ik inderdaad wel voor een i5 gaan, deze kost in verhouding vrij weinig en die gaat langer mee ;)
Wat je verder met het advies doet is aan jou, succes! ;)

Ik zou zeggen , kijk eens naar de game benchmarks..... De sandy bridge cpu s zijn allemaal bijna hetzelfde qua performance in games omdat de game in deze tijd nooit de max ghz van de cpu gebruikt.
Dan kan je zien dat de i3 met gaming hetzelfde presteert als een i5 of i7....
Trouwens met deze budget is het onmogelijk om voor een i5 te gaan , doe je dat wel dan kan je geen goeie game kaart kopen.

Laatst bewerkt:
Eduard , als je echt serieus een ''Game'' pc wilt dan zou ik nog wat doorsparen .
Onder ''Game'' pc wordt verstaan dat de pc ook echt alle games aankan op de aller hoogste settings .. anders noem je het natuurlijk geen game pc..
Eerlijk gezegd is dit gewoon onmogelijk met 600 euro .. zelfs met 700 euro .

Dus ik raad je aan om niet gehaast een pc te gaan kopen maar rustig af te wachten en een beetje geld bijelkaar sparen zodat je een ''echte '' '' game '' pc kan kopen en niet eentje waar je games alleen op medium aankan.
600 euro zijn pc's voor multimedia inc gaming maar niet speciaal gaming snap je , ik hoop dat je wat met mijn advies doet.

Hallo,

Het is geen Pc om de zware spellen zoals Battlefield 3 en MW3 op te spelen.
Ik ga voor een doorsnee 'game' pc, die de oudere spellen en browser-games moeiteloos aan kan. Maar hij moet echt een tijdje meegaan dus daarom wil ik een redelijke videokaart.

Bedankt Viper voor het samenstellen van een nieuwe lijstje. Gigabyte GV R775OC-1GI - Grafische kaart is die in vergelijking tot de Sapphire Radeon HD 6850 een stuk minder, of scheelt dat niet veel?
En de assemblage kan ik misschien door een vriend laten doen, bespaar ik toch 60 euro...

Mvg,
Eduard

verschil tussen de hd7750 en hd6850 scheelt wel wat maar hij is dan ook een stuk goedkoper
de HD7750 is meer een verbeterde HD6770 kan de games van nu prima aan en voor jou doeleinde meer dan genoeg

Dit gaat hem worden: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[441860]=1&product[358442]=1&product[34640]=1

Ik heb gehoord dat ik beter een PowerColor Radeon HD 7750 kan gebruiken dan GV R775OC-1GI.
Nu heb ik nog een vraag over het moederbord, moet ik bij een Intel processor een Asus moederbord gebruiken?

Ik heb veel video's gekeken en denk dat het me gaat lukken om het zelf in elkaar te zetten.
Alleen weet ik nog niet of alle kabeltjes er al bijgeleverd worden... moet ik dus nog wat kabels los kopen, zo ja welke?

Mvg,
Eduard

heb je geen koelblok nodig ofzo? of zit dat standaard bij de i7?
standaard koeler bij i7 met koelblok is redelijk luid

gr,
Maxim

Er zit geen i7 bij maar een i3 :p
Haal jezelf een 500 watts energie besparende voeding...600 watt heb jij niet nodig
En je kan beter een gtx 550 ti pakken ..kost 1 euro meer en presteert al veel beter

Die ja , je hoeft geen kabeltjes los te kopen .alles past gewoon aan de moderbord slots of de voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan