Game pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

faabaap1

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2012
Hallo,

ik ga een game pc kopen en wil hem zelf samenstellen, ik heb niet heel veel verstand van hardware dus ik vraag om jullie hulp.
Ik heb al een samenstelling gemaakt en ik zou graag willen weten of dit goed is en of er iets verkeerds in zit.

Software: Microsoft Windows7 Home Premium Gold

Moederbord: Asus M5A78L-M LX,sAM3/AM3+

Videokaart: Asus Radeon HD6770 DC,1GB

CPU: AMD FX-4100 Black Edition,sAM3+

Voeding: Corsair CX 600WATT V2

Geheugen: Corsair SODIMM DDR3,1333-8GB KIT

Harde Schijf: Seagate Barracuda 500GB - 3.5inch

Behuizing: Cooler Master Elite 430, Open Sidepanel

DVD brander: Sony Optiarc DVR DL 24X,SATA

Ik had ook gelezen dat je beter een AMD Phenom II X4 965 BE, sAM3 kan nemen, klopt dit?

Ik doe er ook een textdocument bij met de naam, site link, en de prijs.Bekijk bijlage Game pc 2.txtBekijk bijlage Game pc 2.txtBekijk bijlage Game pc 2.txt

Alvast bedankt en vriendelijke groet ;)

Fabien

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Ziet er goed uit. Maar uit eigen ervaring zal ik toch kiezen for een Intel Core en een Nvidea Geforce als je toch om snelheid wilt. Je betaald natuurlijk iets meer maar je hebt toch iets meer voor je geld.

Hallo,

bedankt voor je antwoord. Het probleem is een beetje dat ik mijn budget tussen de 500-600 wil houden, en een Intel core is inderdaad wel wat duurder. En als ik dan een Intel Core zou nemen zou de Intel Core i3-2120, s1155 dan een goede zijn, met een Asus GeForce GTX550 Ti DC,1GB. Of moet ik dan kijken naar een Intel Core i7-3820, s2011?

En een opmerking over het geheugen.
Sodimm gaat niet werken.
Dit is laptop geheugen.
Gaat niet passen op jouw moederbord.

Welkom op Helpmij...:thumb:

Je topic verplaatst van Hardware/overig ---> aankoop nieuw systeem/upgraden.

Succes met je vraag.

Processor kiezen

Hallo,

ik ben een game pc aan het samenstellen met een budget van 500-600, ik heb gisteren al een post geplaatst maar die ging over de hardware in het algemeen
( http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/704231-Game-pc-samenstellen?p=4506853#post4506853 ).

Nu ben ik dus een beetje in de war over welke processor ik nou moet kiezen. Eerst wou ik de AMD Phenom II X4 965 BE, sAM3, en toen kwam ik de AMD FX-4100 Black Edition,sAM3+ tegen, en nu hoor ik dat de Intel Core i3-2120, s1155 beter is dan die twee.
Ik weet het niet meer goed dus graag wat uitleg en zo.

Alvast bedankt!

Fabien

als je een goede gamepc wilt samenstellen zou ik nog beter gaan voor de Intel I5 2500K, doe kan je ook overclocken

kevin

Beide topics samengevoegd. Al je vragen omtrent aankoop en dus uitleg cpu's etc kan je in dit topic houden.
Tevens houden wij niet van "Hey "als aanhef.

Als je de nieuwste van de nieuwste games wilt gaan spelen dan is de amd toch een betere keuze dan de i3.
Dit komt omdat die games wel alle cores gebruiken waardoor de amd dus sneller wordt , ouwde games die alleen maar 2 cores gebruiken doen het beter op de i3 omdat deze per core een stuk sterker is dan de amd.
Dus hierbij aan jou de keuze.
Ik heb deze samenstelling net in een andere topic gepost , mischien vindt jij het ook wel wat : http://azerty.nl/winkelmandje/winke...388654]=1&product[398419]=1&product[392916]=1

Er zit een bulldozer amd cpu met een zeer hoge snelheid bij , deze is quad core op een Atx am3+ moederbord.
Ook zit er 500 gb Harddisk bij , 4gb aan ram en een goeie amd radeon 6870 videokaart ..door xfx gekoeld / hiermee kan je elke game minstens op custom-> high spelen

Laatst bewerkt:
Dank voor de antwoorden, dank je voor je samenstelling msi009, ik heb nu een beetje zitten kijken wat er tussen mijn budget zit en ik kom op deze samen stelling uit.

Software: Microsoft Windows7 Home Premium Gold

Moederbord: Asus M5A78L-M LX,sAM3/AM3+

Videokaart: Asus Radeon HD6770 DC,1GB

CPU: AMD FX-4100 Black Edition,sAM3+

Voeding: Corsair CX 600WATT V2

Geheugen: Corsair Vengeance RED,1600-8GB KIT

Harde Schijf: Seagate Barracuda 500GB - 3.5inch

Behuizing: Cooler Master Elite 430, Open Sidepanel

DVD brander: Sony Optiarc DVR DL 24X,SATA

Ik doe er weer een tekstdocument bij met naam, prijs, en site.
Het enigste waar ik nu nog niet weet is of alles bij elkaar past en goed werkt, en ik zit ook nog te denken om een AMD FX-4170 Black Edition,sAM3+ te kopen in plaats van een AMD FX-4100 Black Edition,sAM3+.

Bekijk bijlage Game pc 2.txt

dat gaat niet lukken met de 6770.
kijk eens naar mijn samenstelling , daar gaat het wel mee lukken
Of jij moet je videokaart veranderen naar HD6850 of + / gtx 560

Ik heb trouwens 4gb ram in mijn samenstelling , deze kan je veranderen naar 8 als je wilt

Hmmm, dan denk ik dat ik voor jou samenstelling ga en een Corsair Vengeance 8gb ram in doe en een andere behuizing, denk de LEPA LPC303, die heeft meer ventilatoren.
Dan moet ik wel even door sparen maar dat gaat wel lukken ;), bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan