Game PC samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

LordCandyCap

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2013
Hallo mensen,

Ik ben nieuw op dit forum, en ik heb eigenlijk een vraagje over het samenstellen van een nieuwe Game PC.
Ik wil een goede game pc hebben, maar ik heb niet heel veel verstand van het zelf selecteren van componenten.
Verder heb ik ook geen idee hoeveel koeling erin moet en wat er precies gekoeld moet worden, wat wel en niet samen kan, e.d.
Ik heb een beetje onderzoek gedaan, en volgens mij moet dit werken:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[550000]=1&product[528532]=1&product[38850]=1

Wat moet hij kunnen?
- Op hoge gfx kunnen gamen
- Videos renderen
- 7.1 geluid

Wat hoeft hij niet te kunnen?
- Overclocken hoeft niet
- Geen blu-ray, etc.

Volgens mij werkt wat ik gekozen heb wel voor de aparte wensen, maar mijn vragen zijn nu dus vooral:
- werken ze samen?
- Is de voeding groot genoeg?
- Raken de componenten op dit moment niet oververhit of moeten er nog extra koelers bij?

Alvast bedankt!

Voeding is voldoende
Tip: neem de i5 4670, zonder de K toevoeging, aangezien je niet wil overclocken. i5 is tevens meer dan voldoende voor gamen. Vervolgens kan je het prijsverschil stoppen in een nog sterkere videokaart
onderdelen zullen zo samenwerken ja
De Z11 Plus wordt geleverd met vijf casefans en biedt plaats aan twee extra casefans. Dus lijkt mij meer dan voldoende om mee te starten (5 fans)

Oke, ontzettend bedankt allebei! :) Ik zal er naar kijken.
Nog even een vraagje - wat is nou precies het verschil tussen i5 en i7 nou precies dan? Want mensen hier om mij heen zeiden dat als ik dan toch bezig was, ik er net zo goed een i7 in kon zetten.
Trouwens, als je gewoon bekabeld internet hebt, dan hoef je er toch niks extra bij in te zetten?

Verschil tussen de i5 en i7 is Hyper Threading: een trucje van Intel waarbij een enkele core zich voordoet als 2 cores, wat processen die parallel uitgevoerd kunnen worden ten goede komt. Voor games is dit echter nutteloos, dus kan je beter voor de goedkopere i5 kiezen en het prijsverschil in een betere videokaart stoppen.

EDIT: je moederbord heeft onboard netwerkaansluiting, dus geen extra benodigdheden nodig als je voor bekabeld gaat.

Als je echt veel videos converteert kan de i7 wel handig zijn. Maar dan moet je echt significante volumes doen. Als je 1x een 4 gig render doet per dag ga je dat extra vermogen niet nodig hebben.

Renderen gaat ook een stuk sneller met veel geheugen en snelle opslag. 8 gig is principe daarvoor voldoende, maar je kunt nog kijken naar een SSD. Voeding heb je zelden meer dan 550W nodig tegenwoordig. 99% van de mensen zelfs niet meer dan 430W. Die audigy SE die je had doet volgens mij geen 7.1 hardware support, maar zou ik even na moeten lezen.

Het moederbord heeft al 7.1 ondersteuning dus een losse geluidskaart heeft geen zin.

Ik doe best veel aan videos renderen, want het renderen van videos (en ook models e.d.) is een grote hobby van mij. Alleen gamen is een grotere hobby, maar eigenlijk moet hij allebei wel goed kunnen nu ik erover na denk.
Ik weet dat 8GB voldoende is en SSD het heel veel zou helpen, maar een harde schijf en geheugen toevoegen is volgens mij het goedkoopste en makkelijkste om later nog eens toe te voegen.

Ik had niet eens gezien dat het moederbord al een 7.1 ondersteuning heeft, want dan is er een losse geluidskaart inzetten inderdaad wel nutteloos :P

Je kan later inderdaad heel makkelijk er 8GB bij doen en 3 HDD en/of SSD's er bij doen.

Ja hoor, je kan zonder probleem de GTX770 nemen in plaats van de GTX760 ;)

Ik denk dat ik toch voor de Nvidia ga, weet niet echt wat het duidelijk verschil is tussen een AMD en Nvidia maar heb zelf altijd Nvidia gehad en nooit problemen mee gehad. Maar wat is Mantle?

Mantle is een low level api, oftewel de grafische chip wordt een stuk directer aangesproken. DirectX11 en OpenGL zijn een stuk inefficienter. Dus zou je met spellen die Mantle ondersteunen(Battlefield 4 gaat het ondersteunen) veel beter prestaties kunnen halen. Maar Mantle is voor nu nog door geen spel ondersteund dus weten we niet hoeveel beter Mantle is dan andere api's.

Laatst bewerkt:
Ah oke, bedankt! :D Moet even kijken dan, zal er nog even over na denken :P En ik vroeg me af, is een 32GB SSD genoeg om het besturingssysteem te draaien? Jawel toch?

niet voor 64 bits met wat programma's, dus je doet er verstandiger aan een grotere te nemen. Tevens is dit een caching SSD die je gekozen hebt.

niet voor 64 bits met wat programma's, dus je doet er verstandiger aan een grotere te nemen. De psu is ook uk voor als je game't.

Voor wat jij zal aanbevelen, zalidd wel en heel goed systeem zijn, als je wilt goede airflow hebben, kun je als het dat nog niet is, een modulaire psu nemen, iets duurder, maar beter voor airflow,
Groetjes,
Pcexpert

Laatst bewerkt:
Je kan beter de Z87 g45 gaming kopen, kan je later er een tweede videokaart bij doen+overklokken.

Ja, bedankt voor de tip! Overklokken is geen must, maar een tweede videokaart op zijn tijd misschien wel. Dan is het nu dus http://azerty.nl/winkelmandje/winke...634347]=1&product[582391]=1&product[624136]=1
Welke behuizing raden jullie trouwens aan? Ik heb deze gekozen omdat hij er mooi uit ziet, maar mochten jullie een andere (mooie,) praktische behuizing weten voor het liefst minder geld, dan stel ik me daar ook open voor. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan