Game PC samenstellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Riyge
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Riyge

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 sep 2014
Hallo,

Ik ben van plan om een gaming pc te bouwen. Ik hoef niet persé het beste van het beste, dus ik ben er een beetje tussenin gaan zitten. Heb zelf de volgende hardware bij elkaar gezocht:
- Cooler Master K380, behuizing
- Intel Core i7-4790 3.6 Ghz, processor
- Cooler Master TX3 EVO, koeling
- MSI B85-G43 socket 1150, moederbord
- Crucial ballistix 8GB DDR3-1600, ram geheugen
- ASUS GTX750-PHOC-1GD5, grafische kaart
- Cooler Master B700, voeding

OS, toetsenbord, muis en HDD heb ik al geregeld. Graag zou ik wat adviezen ontvangen van ervaren PC bouwers over wat compatible is en wat ik eventueel zou kunnen switchen.
Alvast bedankt!

MVG,
Nick

i7 is zeer overbodig voor een gamepc als je er geen zware videobewerking etc op gaat doen.
Terug naar een i5 is goedkoper. Kun je voor het geld verschild een scythe muygen CPU koeler halen.

Niet nodig, maar wel een stuk stiller en koeler dan de standaard koeler van de CPU

Ben buiten het gamen om nog andere dingen draaien zoals virtual machines haha. De i7 kan ik zeer goed gebruiken.

Ik weet niet of je veel gaat gamen, maar de GTX 750 kun je upgraden naar een GTX 760 OF een R9 280 / 280x. Verder is dit helemaal toppie. En dat niet persé het beste van het beste is niet waar hoor :) Ik heb een i5 4670k, zonder een GPU, dus ja...

Je kan beter een andere voeding kiezen de b-serie van cooler master is niet zo goed ik zou eerder voor deze gaan ---> link.
Je moet niet al te veel op je behuizing besparen als je een goed systeem hebt een goede airflow is wel belangrijk ik raad je de volgende behuizingen aan:

Raijintek Agos Zwart
Corsair Graphite 230T
Corsair Carbide 300R
BitFenix Shadow
Silverstone Precision PS10

Verder kan je beter een radeon hd 7950 als videokaart nemen die is wel iets ouder dan de gtx 750, maar qua prestaties gelijk met een GTX760 en een 270X, maar goedkoper dan beide én meer toekomstgericht vanwege de 3GB VRAM.
Ik zou ook dit moederbord nemen die heeft een nieuwere chipset en is iets goedkoper ---> link.
Je hebt ook niet echt ene andere koeler nodig als je niet gaat overclocken wat niet eens kan met de 4790.
Ik zie dat je al een hdd hebt heb je ook een ssd?

Laatst bewerkt:
Ga je overclocken?
Dan kan je beter een z87 moederbord kopen en een k prcessor.
voor de rest een mooie samenstelling.
zou alleen voor een gtx 760 of 770 gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan