game pc samenstellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter yolo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

yolo

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2013
Hallo allemaal,

Een vriend van mij zou graag een game pc willen. Hij heeft mij gevraagd om er een voor het samen te stellen! Nu heb ik dat gedaan en ik zou jullie nog graag even willen vragen om alles te checken aangezien ik er ook niet alles over weet :P

Het budget van mijn vriend is €800 en de games die hij erop wil spelen zijn: Minecraft, battlefield 3 en 4 en league of legends en dat allemaal op ultra! en dit zou hij ook graag willen opnemen voor zijn youtube kanaal. Een muis en toetsenbord heeft hij al en aan een beeldscherm wilt hij €100 uitgeven

Dit is de link naar de pc: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...452330]=1&product[425856]=1&product[449351]=1

dit beeldscherm: http://azerty.nl/0-1054-663351/benq...0-fullhd-tn-200-cd-m2-600-1-5-ms-dvi-vga.html

Ik heb gekozen voor een Amd processor omdat deze over het algemeen dezelfde prestatie levert als een i5 maar hij een stuk goedkoper is.
8GB Ram heb ik gedaan omdat, dat handig is tijdens het editen.

Als u opmerkingen heeft over de pc of als u de hele samenstelling een ramp vind hoor ik het graag :)

mvg,

ik zou het eerder zo doen --->3.png

De intel processor is toch wel een krachtiger en efficiënter en zuiniger hij is zelfs sterker dan de fx 9590 in gamen en het scheelt maar een tientje. Ik heb er ook een hele goede A-merk voeding bij gedaan en ram dat door heel veel mensen wordt aangeraden vanwege z'n goede timing. Je kan beter een r9 280x nemen die is ongeveer gelijkwaardig met een gtx 770 maar wel goedkoper.

Ik heb voor de mx100 als ssd gekozen, omdat het beschikt over meerdere(een array) power-safe connectors. Deze dienen om niet afgewerkte cycles bij onverwachts stroomverlies toch af te maken. Door deze kleine hoeveelheid stroom kan de SSD veilig worden afgesloten en hierdoor zijn ze ook beter beveiligd tegen biterrors. en de samsung ssd heeft dat niet de EVO 840 is wel sneller maar dat merk je toch niet in het echt.

Ik zag ook dat je een hele slechte behuizing had gekozen voor als je wilt gaan gamen het is wel belangrijk dat je een goede airflow hebt en dat je behuizing goed koelt anders kunnen je componenten beschadigt raken daarom zit er bij het lijstje een fractal design R4 beste behuizing die je kan krijgen voor dat geld wordt ook door veel mensen aangeraden.

Voor de monitor heb ik even gespiekt in de tweakers best buy guide daar wordt deze monitor aangeraden ---> link

Je komt het goedkoopst uit als je het zo besteld ---> 5.png dit is in meerdere winkels ik kan me voorstellen dat je dit niet handig vindt dus heb ik ook voor je gekeken wat het kost om het allemaal bij één webshop te bestellen --->4.png

Laatst bewerkt:
Voor dat geld kun je beter CL9 memory kopen.
Je gekozen moederbord kan 2133 MHz aan, en die heb je voor die prijs wel met CL9.
Trouwens vergelijk eens een AsRock bord van deze prijs met dit mobo, betere prestaties en meer uitbreidmogelijkheden voor dezelfde prijs.
De voeding zou ik vervangen door de veel goedkopere Cooler Master B500, die meer aansluitingen heeft en extreem goede beveiliging.
Verder een leuke setup.

de cooler master b500 is niet echt de beste voeding zou het houden bij de seasonic.
En het ram dat hij heeft uitgekozen is CL9 en dat van de crucial ballastix zelfs CL8

de cooler master b500 is niet echt de beste voeding zou het houden bij de seasonic.
En het ram dat hij heeft uitgekozen is CL9 en dat van de crucial ballastix zelfs CL8

De Cooler Master heeft geen negatieve kritieken wel!? Draait in mijn PC iig als een zonnetje en al een keer water over mijn contactdoos overleefd.
Verder, als je even had gekeken is zijn gekozen geheugen 1600mhz CL9 en geen 2133mhz, terwijl er voor dat geld tegenwoordig mobo's en DDR3 geheugen op CL9 lopen op 2400mhz! en dan nog overclockbaar ook!!
Dit geheugen zou ik niet graag overclocken (Ik heb zelf Patriot PC17000 2133mhz overclockbaar naar 2600mhz)

de coolermaster b500 is niet 80 plus bronze gecertificeerd en ook niet modulair terwijl de seasonic dat wel is verder is de coolermaster b500 meer een budget voeding
en ik weet dat het 1600 MHz geheugen is, maar als hij het door mij gekozen lijstje kiest heeft hij niks aan 2133 MHz geheugen

Nee natuurlijk heeft hij niets aan sneller geheugen?
* Oh edit wacht* Jij bent een Intel fan?

Laatst bewerkt:
het moederbord ondersteund maar tot 1600 MHz bovendien in gamen merk je misschien maar een verschil van 1fps

Bij het lijstje dat ik heb gemaakt of???

En intel fan ook weer niet als amd een goede cpu maakt raad ik gewoon amd aan, maar ik vind dat als je een budget van 800 ,- hebt beter een intel kan nemen

Zelf zou ik gaan voor de AMD APU op de FM2+ socket, al is de FX 8 core op AM3+ een hele brute CPU.
Voordeel van de A10 (zoals de AMD A10-7850K) is natuurlijk de al aanwezige snelle geintegreerde videokaart.
Daar kun je een AMD Radeon R7 250 naast plaatsen.
Nu zal dit systeem minder snel zijn dan een Intel i7 met 2 videokaarten, maar ook minder dan de helft kosten, zonder te besparen op Mobo en memory.
Voordeel van deze systemen zijn wel de absoluut betere overclocking.
Zo kan mijn AMD A10 5800K lopen op 5200mhz met 2600mhz RAM dus 1:2 in Dual Channel is 1 op 1, zonder waitstates op de bus dus.
Vaak is het afstemmen van alle componenten op elkaar veel effectiever dan de discussie of Intel nu beter is of AMD en welke videokaart etc.

Wat krijg je eigenlijk met zo'n AMD APU?
https://www.youtube.com/watch?v=c4FNLoxxS7o
32fps op full detail full hd ;)

Voor echte gamers is dit natuurlijk niet genoeg, maar dan moet je echt gaan voor de nieuwe dual PCIE16 AMD Radeon R9 290X van 400 euro.
Dan speel je op zo'n APU rustig 100+ fps, maar valt niet meer binnen een budget.

Een FX met goede externe kaart zal voor hetzelfde bedrag zeker sneller zijn dan een Intel.

Ik zou persoonlijk echt voor intel gaan met dit budget, een vriend van me en ik hebben bijna exact het zelfde systeem alleen hij heeft fx 8320 (geloof ik) en ik een i5 4570 en allebei een r9 270x als videokaart. We hebben laatst vergeleken hoe bf3 en bf4 het doen op de systemen en ik kwam op ultra ongeveer met 10 fps meer uit... Ik denk dat dit dus duidelijk is waarom je voor intel zou moeten gaan.

Ik zou persoonlijk echt voor intel gaan met dit budget, een vriend van me en ik hebben bijna exact het zelfde systeem alleen hij heeft fx 8320 (geloof ik) en ik een i5 4570 en allebei een r9 270x als videokaart. We hebben laatst vergeleken hoe bf3 en bf4 het doen op de systemen en ik kwam op ultra ongeveer met 10 fps meer uit... Ik denk dat dit dus duidelijk is waarom je voor intel zou moeten gaan.

http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-4570-vs-AMD-FX-8350
dacht het niet ;)

Ik kijk soms ook wel eens vij cpuboss, maar het klopt niet altijd helemaal je moet naar benchmarks gaan kijken en dan zie dat een intel i5 beter presteert in gamen dan een fx... In video edeting presteert de amd weer beter, maar het gaat nu om gamen en hij heeft er het budget voor dus ik zie niet in waarom je voor een amd zou gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan