Game PC samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan007

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Hallo,
Mijn zoon (14) heeft gespaard voor een pc waar hij mee kan gamen. Hij zelf een PC samen gesteld (zonder beeldscherm) en nu is de vraag die ik mezelf " is dat nu een goede keuze boven een nieuwe met misschien iets mindere specificaties". Ook zit er nog geen windows besturingssysteem op.
Ik ben zelf dan wat voorzichtiger en zou zeggen koop een nieuwe. Ik heb al wat gekeken op dit forum maar ik kom er niet uit omdat iedereen natuurlijk andere spes opgeeft.

Ik benieuwd naar jullie feedback en eet advies (waarvoor natuurlijk bijvoorbaat al veel dank).

Specificaties:
Seagate Barracuda 7200.14 - 1TB € 52,80
Intel Core i5-6500 - Boxed € 202,10
MSI GeForce GTX 970 - Gaming - 4GB GDDR5 (Refurbished) € 290,60
be quiet! Pure Rock € 32,80
Asrock H110M-DVP € 65,00
be quiet! System Power B8 - 550W € 54,90
Crucial Ballistix Sport - DDR4-2400 - 8GB € 42,70
Cooler Master N300 - Zwart € 48,40

Totaal € 789,30

Geen scherm, geen besturing systeem, geen virusscanner enz.
Wel een office 365 abonnement

We kunnen vrij weinig totdat we weten welke de zwaarste game is die hij wil gaan draaien.
Wat ik niet helemaal uit je startbericht begrijp is wat de conditie van de genoemde onderdelen precies is : tweedehands?
Wat de videokaart betreft : ik ben geen voorstander van refurbished materiaal, tenzij er de volledige / volwaardige (fabrieks) garantie opzit.

Dat iedereen andere specs opgeeft komt een beetje omdat aan een gamemachine hele andere eisen moeten worden gesteld dan aan een machine die voor internetten, mailen en overige Office-applicaties wordt gebruikt. De zwaarste game bepaalt wellicht welke hardware noodzakelijk is.

Hoe je uitzoekt wat de hardware vereisten voor een game zijn? Stel iemand heeft als zwaarste game Battlefield 4. Dan typ je in Google in

systeemeisen battlefield 4

en dan krijg je (bijvoorbeeld) dit : Klik

Aan de hand van wat je daar leest weet je dus zo'n beetje welke hardware benodigd is.

Laatst bewerkt:
Hoi, bedankt voor je antwoord. Het gaat om de spellen H1Z1, CS:GO, RUST, Overwatch, GTA-V, Ark en wat van dit soort games.
Als ik het zo zie op basis van de genoemde games zijn de specificaties meer dan voldoende. Met een kant en klare PC met ietsje mindere specs zou het dus gewoon moeten lukken toch?

Laatst bewerkt:
Vergelijk op de eerder beschreven wijze van alle games de eisen met vooral de CPU, GPU en de hoeveelheid RAM.

Genoemde Core i5 ondersteund : Geheugentypes DDR4-1866/2133, DDR3L-1333/1600 @ 1.35V
Dat DDR4 2400 heeft dus geen zin..
Een refurbished kaart voor dezelfde prijs als een nieuwe..?
Niet slim bezig...:rolleyes:

Bedankt voor jullie reacties. We zijn er uit. Het gaat de NIGHTBLADE B85C-217EU worden met een illiyama monitor. Voor de wensen van mijn zoon meer dan zat. Hij had het wel goed uitgezocht .

Er is één kleingeitje dat ik niet helemaal begrijp. Nvidia beveelt een systeemvoeding aan van 400 Watt (klik) daar waar MSI een 350 Watt (klik)voeding in het systeem heeft gestopt. Nu is de ene voeding natuurlijk de andere niet en welllicht is Nvidia wat overbezorgd en heeft MSI het e.e.a. uitputtend getest, maar ik vind 350 Watt voor een gamingmachine nu ook niet direct 'jofel'.
Geen van beide fabrikanten kan weten wat de user allemaal nog meer in het systeem gaat stoppen / aan gaat sluiten op de USB poorten................. en dan vind ik de opstelling van Nvidia toch ietsje veiliger.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan