Game pc specificaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

CisKuijpers

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2014
Ik ben van plan om een zelf een game pc te gaan bouwen.
ik heb dit nog nooit eerder gedaan.
ik en een vriend van mij hebben alle benodigdheden bij elkaar gezocht maar ik weet niet zeker of alles goed met elkaar werkt en of ik de nieuwste spellen
op high kan spelen met een goeie framerate. met de nieuwste spellen zit ik te denken aan The Elder Scrolls online of Tomb Raider enz
ik zal even alle onderdelen van mijn game pc hieronder neerzetten

Cooler: Antec KÜHLER H2O 650
Behuizing: Sharkoon T28 green edition
Harde schijf: Western Digital Blue
RAM geheugen: Crucial 8 GB DDR3-1600 Kit
Processor: AMD FX-6300
Moederbord: ASUS M5A78L-M/USB3
Grafische kaart: SAPPHIRE VAPOR-X R9 270X 2GB OC with Boost
Voeding: XFX PRO550W Core Edition, 550 Watt voeding

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden

Met vriendelijke groet
Cis Kuijpers

P.S mn budget gaat niet hoger dan 700 euro

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl.:)

Ik heb je vraag naar de juiste sectie verplaatst, de Members chat is hier niet voor.

Geen probleem, maar we melden het altijd even als we een topic verplaatst hebben. :)

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Ik zou alleen geen hdd nemen van de western blue maar een black zal toch net even beter werken voor wat je wil

ik was wel van plan ote overklokken maar ik weet niet precies hoe dat moet krijg je daarvoor een programma meegelevert?

o en de western digital black gaat over mijn budget heen maakt het veel verschil voor die 20 euro exstra?

zou ik dan een beter moederbord moeten kopen voor de onderdelen die ik nu heb of kan dat wel?

Het kan wel, maar je ram zal op 1333 mhz lopen en je kunt er maar 4x4 GB ram in stoppen. Terwijl dat bij veel 4x8 GB is, maar als jij daar geen problemen mee hebt dan is het een prima moederbord. Ik heb net even gekeken, en er zit een overklok knop op je moederbord, als je daar op drukt zal je moederbord je processor automatisch overklokken.

dus als ik het goed begrijp is het maximale ram dat op mijn moederbord kan aansluiten 16 gig (4x4) en niet 4x8 ofwel?

Je geheugen gaat gewoon op 1600 mhz draaien, snelheid word door zowel bord als processor ondersteund...
Wees er zeker van dat het geheugen ondersteunt word (zie de QVL van de ASUS website, er zijn intussen al 5 lijsten ..)

Ik weet dit niet 100% zeker, maar kun je niet beter een ander chipset moederbord nemen, aangezien je toch niks zult hebben aan die HDMI en VGA aansluiting etc., aangezien in de FX processoren (in de 8300 serie tenminste) geen GPU zit, en je die los moet kopen (in jouw geval dus die R9 270x, die ik zeker aanraad, die kan bf4 aan op ultra ;), en zou hij ook niet vloeiender lopen op een AMD 990X chipset?
Want dan zat ik te denken aan deze http://www.alternate.nl/ASUS/M5A97_R2.0,_socket_AM3+_moederbord/html/product/1024294/?tk=7&lk=9432 (Kun je ook nog gaan SLI'en :P, niet dat dat met jouw voeding kan maarja)

zou je kunnen uitleggen wat je bedoelt met chipset is dat gewoon een ander woord voor moederbord (ik heb niet heel veel verstand van computers :p)

zou je kunnen uitleggen wat je bedoelt met chipset is dat gewoon een ander woord voor moederbord (ik heb niet heel veel verstand van computers :p)

Volgens mij gewoon een ander woord voor moederbord type, maar weet wel welke beter is dan de ander :P (AMD 970 --> AMD 990X --> AMD 990FX)
Als je deze setup neemt kom je uit op 632 euro, kun je ook nog een 2TB HDD kopen (30 meer) of betere CPU (8320 Voor 35 meer) of betere GPU (GTX 760 voor 40 meer) ;)
FX-6300
Asus M5A97 EVO R2.0
Seagate 1TB SATA HDD
Corsair H60 (ff op internet gezocht, deze is beter dan die van antec)
Sharkoon T28
Crucial 8GB DDR3 PC3-12800
XFX 550 Watt
MSI R9 270X GAMING 2G (Gratis BF4 voor maar 5 euro meer ;) )

Linkje:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...663345]=1&product[452330]=1&product[543333]=1

Laatst bewerkt:
en stel dat ik nou videos wil opnemen voor youtube en livestreamen op twitch enzo welke zou het dat het beste aankunnen die ik eerder heb gemaakt of die jij nu hebt?

en stel dat ik nou videos wil opnemen voor youtube en livestreamen op twitch enzo welke zou het dat het beste aankunnen die ik eerder heb gemaakt of die jij nu hebt?

Ik zou dan nog een iets betere CPU nemen, ik heb nu een 8320, en daarmee realtime render ik alles, en een mix voor youtube van 2 uur heb ik gerenderd in 58 min, een FX-6300 zal ook wel goed renderen, maar een 8320 zal het nog 15-25% beter doen, vooral als je hem overclockt ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan