Game PC Tweedehands

• Onderwerp starter Onderwerp starter MB96
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MB96

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2013
Hallo allemaal,

Ik heb onderhand een nieuwe game pc nodig die battlefield 4, Rome 2 met redelijk gemak moet kunnen draaien. Nu verkoopt een vriend van mij toevallig zijn pc:
2 keer deze videokaart : Amd 6870 crossfirex
-I7 950 @ stock
-24 gb ram 1600 mhz
-Asrock x58
-1 tb hdd
-Kast = antec 902

De pc is 2,5 jaar intensief gebruikt, maar volgens hem in prima staat.
Hij vraagt er 700 euro voor, mijn vraag is dan ook, is dit een redelijke prijs? De pc heeft 1300 nieuw gekost voor zover hij dit nog weet.

Alvast bedankt!

Hoi,

Welkom op Helpmij. nl

Ik vind het geen vriendenprijsje als je deze bekijkt heb je een vergelijkbaar nieuwe configuratie wat beter presteert als die van je vriend nieuw en wel iets duurder maar geen afgeleefde pc.

Laatst bewerkt:
Beste Modag,

Heel erg bedankt voor je super snelle antwoord!
Het is inderdaad maar 200 euro meer, en dan nieuw, niet 2,5 jaar oud... Wat zou jij dan een redelijke prijs vinden voor de pc die hij aanbiedt?

Hoi,

Als hij er nog eens 100€ af doet zou er gepraat kunnen worden en als het een beetje goede vriend is een maand terugbreng garantie:D

'zou er gepraat kunnen worden', dat klinkt alsof het nog wel wat lager kan?
Laten we zeggen, stel jij wilt graag deze pc, zou jij er dan 600 euro voor betalen?
Ik neem aan dat als ik 600 zegt dat hij er boven gaat zitten.

graag gedaan succes en lees nog wel waar het op geëindigd is;)

Aan de andere kant: 24 GB ram is erg veel, dat is zeker pas vervangen? Het moederbord en de processor is dan wel weer erg gedateerd en de videokaart is ook niet heel nieuw, ook zijn de prestaties in Crossfire niet heel erg spectaculair wat betreft de huidige kaarten. Ik denk dat 1 HD 7950 al iets beter is dan 2x een HD 6870, maar dat ligt soms ook aan welke game je speelt en of deze Crossfire goed support. Op internet wordt er i.i.g. verschillend over gedacht: http://nl.hardware.info/forum/threads/262578-hd-6870-crossfire-vs-hd-7950
Alles bij elkaar genomen zou ik niet hoger gaan dan €600. Want het moederbord en de processor moeten natuurlijk binnen 2 jaar, als je casual gamer bent, wel geupgrade worden. Dat kost dan ook weer €300. Begin bod: €525.

Sorry, nog een vraagje:

Hoelang gaan al deze spullen ongeveer mee? Het is zonde als ze na een jaartje stuk gaan, omdat ze al 2,5 jaar zijn gebruikt. Ik begrijp dat het moeilijk is om te zeggen, maar ik vind het zo moeilijk in te schatten.
Ik vergelijk het dan met een dure auto: zodra die de garage uit is, is die de helft waard en na een paar jaar, nog veel minder.. En dan is 600 euro ten opzichte van 900 best veel

Stormbreaker: bedankt voor je reactie.Qua games wil ik zeker wel de eerstkomende battlefields en total wars kunnen draaien.. Is dat mogelijk?

Ik neem aan dat de beste optie is, de pc die Modag liet zien te kopen. Maar dat scheelt toch weer 300 euro.

Ps: het ram is inderdaad pas vervangen.

Laatst bewerkt:
Hoelang gaan al deze spullen ongeveer mee? Het is zonde als ze na een jaartje stuk gaan, omdat ze al 2,5 jaar zijn gebruikt. Ik begrijp dat het moeilijk is om te zeggen, maar ik vind het zo moeilijk in te schatten.

hoe lang de componenten het uit houden is niet te zeggen er kan van alles gebeuren zolang jij de pc goed onderhoud kan hij 20 wellicht wel 50 jaar mee

prestatie gericht gaat de cpu nog echt wel een aantal jaartjes mee
een gemiddelde consument doet zon 7 jaar met een processor/moederbord voordat hij een nieuwe moet kopen

videokaarten zul je echter vaker moeten uit wisselen die raken sneller gedateerd

deze pc en dan kijk ik alleen naar cpu werkgeheugen en moederbord
zal het zeker nog 5 jaartjes vol houden voordat je echt prestatie verlies gaat merken

verder zijn er nog redelijk wat tweede hands en nieuwe Socket 1156 processors in de omloop dus je kunt nog hardware vervangen
voor een niet al te duren prijs

Laatst bewerkt:
Volgens mij wil de TS een complete game pc en geen upgrade kit.

@Firestorm: 7 jaar is wel lang hoor, na 5,5 jaar was mijn oude pc helemaal op. Maar dat was dan ook een PB en die staan niet bijster goed bekend om een goede hardware. Ik hoop dat de zelfbouw die ik nu heb langer snel werd, de PB was na 3 jaar al heel traag. Ik heb nu ook een 3/4 jaar oude laptop van de zaak maar je ziet gelijk doordat er geen SSD in zit en met een verouderde processor dat hij veel trager is.

proc's gaan in het algemeen echt 7 jaar mee

zijn zat mensen die nog oude Celerons hebben die uit het Socket 775 tijd perk komen
en die stomen nog prima door hoor

De Q6600 bijvoorbeeld is al 6 jaar oud en kan games zoals BF4 nog prima aan (volgende maand al 7 jaar)
[video=youtube;fJBMwQTrQNU]http://www.youtube.com/watch?v=fJBMwQTrQNU[/video]

dus nee ik overdrijf niet...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan