Game PC van ongeveer 750

• Onderwerp starter Onderwerp starter Esox
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Esox

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2013
Na 6 jaar ben ik wel weer eens toe aan een nieuwe pc. Ik zou graag een Game pc willen. Ik heb niet echt veel verstand van onderdelen in de pc, dus mijn vraag is of jullie een pc voor mij zouden kunnen samenstellen.

een paar eisen zijn:
Budget: rond de €750,-
Doel: Games zoals Assassins creed, Call of Duty en Battlefield moet ie goed kunnen afspelen maar de graphics hoeven niet op het aller hoogst.
Ook moet ik er op kunnen Photoshoppen.
Omgeving: Hij komt op zolder te staan waar verder niemand in de buurt is, dus hij mag wat geluid maken.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen voor dit bedrag.

Groet Esox

ik zal je helpen :p
maar moet er windows bij en ga je hem zelf in elkaar zetten?

Laatst bewerkt:
@bfortbattle Er kan nog Windows 7 bij, Windows 8 hoef ik niet zo nodig. Als het kan laat ik hem door iemand anders in elkaar zetten.

@Joeylooi0444 Ik photoshop niet zo vaak maar tis wel handig als het soepel loopt.

owja, zit er standaard een usb aansluiting, headset aansluiting en SD-card reader aan de voorkant van de pc?

Laatst bewerkt:
Een usb aansluiting zit tegenwoordig in ieder geval aan de voorkant, dat is zoals je zegt standaard.

@bfortbattle bedankt voor het samenstellen maar je hebt de voeding 11 keer toegevoegd in he mandje. Ik denk niet dat dat de bedoeling is haha. Als ik er 10 verwijder kom ik op een bedrag van 539 euro uit. Het bedrag dat ik wil uitgeven is ongeveer 750 euro. Als je wilt mag je er wat betere dingen ingooien.

Hoi Esox,

Heb een samenstelling voor je gemaakt met de volgende specificaties:

- Processor: AMD Phenom II 965
- Moederbord: Asrock 970 pro3
- Hardeschrijf: 1TB HD van seagate
- Geheugen: 2x4=8GB 1600Mhz van Geil
- Videokaart: Nvidea 660TI point of view
- Besturing systeem: Windows 7 Home Premium
- Geassembleerd: 1 jaar garantie
- http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B452330%5D=1&product%5B533231%5D=1&product%5B512710%5D=1&product%5B532492%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B394013%5D=1&product%5B225854%5D=1&product%5B549523%5D=1&product%5B439635%5D=1

Waarom heb ik voor deze samenstelling gekozen? Omdat ik binnen het budget wou blijven en jij het graag op prijs stelde, dat er een Windows werd bijgeleverd en het systeem gebruiks klaar is.
- Processor: De AMD, voldoet minimaal om de genoemde spellen te spelen. Dit zal vloeiend gaan, echter zou je er over moeten nadenken om over 2 jaar up te graden naar een FX6300+ van AMD, om die generatie spellen weer vloeiend te willen spelen. Wat een groot + punt bij AMD is. Goed up te graden.
- Geheugen: Omdat het van GEIL is < Duitse top kwaliteit en is speciaal gemaakt voor gamers. Zo is elke module van GEIL ook geheel indentiek.
- Hardeschrijf: 1TB is zat en je hebt hem van seagate wat een van de snelste HD's op het moment zijn. (Rotatie schrijven) Waarom geen SSD, je budget liet dit niet toe en het is niet noodzakelijk voor gamen. Anders zou je videokaart er onder moeten gaan lijden. Wat prioriteit nummer 1 is bij een gamers pc.
- Videokaart: 2GB videokaart van Point of view. Naar eigen ervaring een top merk. Heb er zelf ook een videokaart van. Ook heb je een lekker hogere GPU core. Maar liefst 980Mhz. Voor die prijs is daar niks over te zeggen.
Opmerking de cardreader moet er nog bijgezet worden.

Als je nog vragen hebt? Hoor ik het wel..

Groeten,
Sander

Laatst bewerkt:
sander je mobo past niet in je case :D
ook werdt er gevraagt voor een sd card reader maar dit is maar een klein puntje

Laatst bewerkt:
nu is t eigenlijk aan esox te beslissen of hij een betere processor verkiest boven een betere videokaart of andersom :P

Misschien een domme vraag maar wat is het voordeel van een betere videokaart of een betere processor?

betere videokaart voor meer fps (frames per second) voor hoe soepel je het ziet bewegen op je scherm
en betere processor (Cpu) voor meer cpu intensive games of dingen die heel veel vragen van je computer zoals DayZ bijvoorbeeld omdat je al die zombies en andere players moet verwerken met je cpu (als je een goeie videokaart heb maar een slechte processor heb je veel kans op random frame drops op meer cpu intensive plekken in game zoals grote steden waar veel geladen moet worden)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan