Game pc voor een vriend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paquero

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2012
Berichten
147
Hallo, jullie herkennen mij vast nog wel ;)
Nu gaat het over een game pc voor een vriend van mij.
( Over een maand kan ik waarschijnlijk mijn pc kopen, dus dan zien jullie me nog wel weer ;))

Info:
Budget - Rond de €1000,-
Doel - Hij gaat er mee gamen en z'n ouders zullen gewoon wat multimedia dingen doen, internet & mail enz.
Omgeving - Hij komt in de woonkamer te staan, dus hij moet niet al te veel geluid maken.

Assemblage en randapparatuur, software hoeft allemaal niet.

Zoiets had ik al samengesteld: Klik
- Is dit totaal niks (volgens mij wel), wat kan er nog verbeterd worden?

Alvast bedankt! :)
 
Andere voeding, goedkopere videokaart, en iets grotere SSD.
Dat is wat ik zou doen alleszins, klik.
 
@pascal, eigenlijk is de bedoeling iets samengestelds van azerty/tweakers, meer prijs/kwaliteit :)
@sub Ja, ik dacht eigenlijk ook al een kleine voeding, maar wist het niet zeker door die 7970 + ik kon geen goedkopere/soort van even goede 7970 vinden.

@blind Volgens mij is de 8350 wel sneller of niet? en gamen ligt toch meer aan de GPU, dan de CPU?!
500GB is voor hem genoeg, hij download niet veel.

Die van sub lijkt me wel goed, andere suggesties? Anders stel ik die aan hem voor.
 
Laatst bewerkt:
@pascal, eigenlijk is de bedoeling iets samengestelds van azerty/tweakers, meer prijs/kwaliteit :)
@sub Ja, ik dacht eigenlijk ook al een kleine voeding, maar wist het niet zeker door die 7970 + ik kon geen goedkopere/soort van even goede 7970 vinden.

@blind Volgens mij is de 8350 wel sneller of niet? en gamen ligt toch meer aan de GPU, dan de CPU?!
500GB is voor hem genoeg, hij download niet veel.

Die van sub lijkt me wel goed, andere suggesties? Anders stel ik die aan hem voor.

Je hebt gelijk wat de processor betreft zie ik nu, wat de harde schijf betreft zou een wat snellere+grotere HDD geen overbodige luxe zijn met zo'n kleine SSD, tenzij je SSD-caching gaat toepassen. Maar ik snap wel dat je in je budget wilt blijven :)
 
@pascal, eigenlijk is de bedoeling iets samengestelds van azerty/tweakers, meer prijs/kwaliteit :)
@sub Ja, ik dacht eigenlijk ook al een kleine voeding, maar wist het niet zeker door die 7970 + ik kon geen goedkopere/soort van even goede 7970 vinden.

@blind Volgens mij is de 8350 wel sneller of niet? en gamen ligt toch meer aan de GPU, dan de CPU?!
500GB is voor hem genoeg, hij download niet veel.

Die van sub lijkt me wel goed, andere suggesties? Anders stel ik die aan hem voor.

Een wat snellere zou inderdaad wel kunnen, past wel in het budget, maar een grotere is echt niet nodig, aangezien hij nu 100 ofzo heeft en nog langer niet vol zit.
 
Die kan je er zelf ook bij kopen, verder kom je volgens mij daardoor wel goedkoper uit of niet??
 
nee niet echt je hebt geen i7 nodig om te gamen dat geld kun beter besteden aan een krachtigere videokaart
een i5 3570 doet het net zo goed wat betreft gaming hou je ruim 100 euro extra over
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan