Game PC welke CPU?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nico01

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2005
Berichten
169
hallo

een vriend van mij wilt zijn pc een beetje upgraden
hij heeft nu een:
Pentium 4 1,6 ghz socket 478
Aopen MX4bs
60 GB hdd
Geforce 2 MX400 64MB agp
256MB SD RAM

hij wilt graag nieuwere spellen op zijn pc spelen. daarom denkt hij erover om een nieuw moederbord met cpu en geheugen te kopen.

hij kreeg van kennisen een betere AGP videokaart dus die hoeft hij al niet meer te kopen
Hij zegt dat hij het liefste intel heeft omdat die beter zijn.

hij wilt ongeveer 250 euro uitgeven. hiermee kan hij natuurlijk niet het nieuwste kopen maar wel beter dan wat hij nu heeft.

de vraag is nu wat hij het beste kan kopen. het moet dus een moederbord + cpu en geheugen zijn de rest wil hij houden.

wat raden jullie aan?
 
moederbord, cpu en geheuugen voor 250 euro???

DAn moet je toch iets 2de hands gaan zoeken denk.

beetje moederbord ligt rond de 100 euro
Geheugen 50-60 euro voor 512 mb
cpu is het duurst dat red je niet met het geld dat over blijft
 
dat weet ik maar hij hoeft ook niet het allernieuwste in de pc
 
een pc beurs niets voor hem??

daar heb je ook spullen voor weinig en 2dehands systemen
 
ik heb het eens gevraag maar hij wil alleen nieuwe onderdelen:confused:
ik was nog vergeten hij heeft ook nog geheugen dus het is alleen cpu en moederbord voor ongeveer 250 euro het liefst intel.

ik heb van bekende gehoord dat die nieuwe pentium 4 prescott heel warm wordt en niet geschikt is voor gamen.
 
dat is wel een dure winkel:) je kunt een P4 630 krijgen voor 199 en dan nog een moederbord van 50 euro of is de kwaliteit dan slecht?
 
het is wel mogelijk om zo'n pc samen te stellen, als je al van de kost van je grafische kaart af bent.

Let wel op met da geheugen dat je reeds hebt. De snelheid van het gegeheugen bepaald ook de snelheid waarmee de processor zijn wer doet, steek dus niet een oud ramkaartje in een nieuw moederbard en let er ook op dat er 2 soorten ram bestaan (eigenlijk 3 maar enfin) 168 pins en 184 pins!

nu over moederbord, reken daar toch maar op 80 euro als je iets van kwaliteit wilt. De processor is natuurlijk je eigen keus. Om je een ideetje te geven , een P4 3.0 GHz kost ong. 200 euro. (maar als je je pc wilt gebruiken om te game raadt ik je een AMD aan, die zijn immer meer gericht op de communicatie met grafische kaarten en eigenlijk gewoon meer geschikt voor games. intel is eerder een all around processor.)

Maar waarschijnlijk moet je ook rekening houden met een (onverwachte) kost. De voeding en koeler. Voeding (is niet altijd noodzakel hangt af van wat je nu hebt) maar ik zou je zeker aanraden een 400 watt voeding (ong 50 euro) (meestal gekoeper wanneer je een neiuwe case koop (voeidng zit erin))te nemen als je intel 2.6 GHz en meer neemt. En de koeler is ook nog eens een 25 euro als je een deftige wilt. dus als je de totaal som makt kom je aal 350 euro :confused: . Maar indien je je eisen voor je proweessor wat verminder moet het toch wel haalbaar zijn hoor kijk eens op deze online winkel om een idee van prijzen op te doen www.pixmania.nl of www.pixmania.be

greetz me
 
oke bedankt:thumb: hij kan aan geheugen DDR 400 512mb komen dit past denk ik toch op de nieuwere borden of heb ik het mis?

hij heeft een 300Watt voeding in zijn pc zou deze een P4 3GHz aan kunnen? als dit niet zo is wat is dan het maximum?

als ik het goed begrijp is AMD dus een echte cpu voor games maar voor de rest van het computer gebruik is intel meer geschikt?

nu heb ik nog gehoord dat P4 Prescotss heel erg warm worden zijn dit dan slechte processors of is dit normaal en niet schadelijk voor de cpu waardoor hij minder lang meegaat?

gr nico
 
Ik denk wel dat je goed zit met voeding en geheugen, als je pc dient voor games, en vaak gebruikt wordt voor games, dan raad ik je AMD aan, intel is meer geschikt voor katoor werk zalk maar zeggen, kbedoel, eigenlijk al de stuf rond verwerking van bestanden.
Daar moet je natuurlijk zelf een keuze in maken.

Over de hitte moet je niet inzitten, een goede koeler houdt je cpu genoeg koel om geen enkel probleem te hebben. Intel pentium processor worden misschien gemiddeld warmer, maar dat is niets om je zorgen over te maken, het zijn dan ook de snelste processors op de markt dusja.

ik zou zo zeggen zoek eerst de proscessor pas je moederbord daar aan aan. Want dat is de basis van alles. en basseer daar de rest dan op.

succes
 
Je kunt op internet ook even zoeken naar upgrade kitjes..

die zijn rond de 300 euro..
dan heb je MOBO+CPU+RAM voor 1 prijs

dan moet is waarschijnlijk 50 euro dieper in de buidel tasten voor een
prima setje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan