Game pc zelf bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eniotna44

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2012
Hallo,
Ik moest voor mijn vriend even een goeie game pc uitzoeken, ik heb grootste deel van
tweakers. Zou iemand kunnen kijken of dit allemaal kan en ik doe de brander er nog bij,
maar weet iemand of bij de processor een koeler zit. En als je misschien verbetering hebt moet je het zeggen!
Ik wil graag onder de 700 blijven.

Mvg A. Tielbeke

Link : https://www.dropbox.com/s/0kgpqd3pw3co57h/PC.xlsx

Laatst bewerkt:
volgende keer kun je beter een azerty link sturen of tweakers i.p.v een download van een excel bestand
ik zou een iets grotere voeding nemen de xfx pro 550w bijvoorbeeld
en voor die prijs van het geheugen heb je 8gb zelfde snelheid 2 sticks, je hebt een mini-atx mobo hier kunnen maar 2 stikies in
dit is beter, mobo waar 4 stikies in kunnen, 8gb ram en een 550watt voeding http://azerty.nl/winkelmandje/winke...425856]=1&product[556542]=1&product[561075]=1

Laatst bewerkt:
Normaal gesproken zit er een koeler bij je processor (vraag 1)
Je kan altijd een andere/stillere/betere koeler monteren ..

bij een 3350P (niet overclockbaar, geen integrated graphics aanwezig) is een 3rd party cooler overbodig, de temperaturen worden wel kouder (10 graden?) maar wat heb je eraan als je niet kan overclocken? Weggegooid geld.

P.S: AMD heeft een never settle reload actie, bij een 7870XT van sapphire (beste 7870XT) krijg je bioshock infinite en tomb raider erbij, bij alternate voor een goede prijs!
7870XT = stiekem 7950 (zelfde chip), maar 7950 is iets beter, prijsverschil vind ik het niet waard.

Er zijn ook andere redenen om een koeler te koprn, het is niet altijd voor overclocken.

- een stillere, beter gekoelde pc
- turbomodus kan zonder koeler niet aangezet worden

- turbomodus kan zonder koeler niet aangezet worden

Volgens mij moet jij van de stickies afblijven... (Een processor zonder processor koeler? hmm. Als je wild dat hij door fikt. ) Krijg de beelden voor me van een stagair waar ik ooit tegen zei. Als je de processor plaatst en je wilt dat hij goed vast klikt. Dan moet je eerst de processor in de socket plaatsen, de pc aanzetten en dan met je vinger goed aandrukken voor ongeveer een minuut lang :P

Laatst bewerkt:
Even ter informatie... Een koeler krijg je zelfs gratis bij je processor, dus waarom zou je die er dan niet opdoen?
Als je echt wilt dat je processor kapot gaat, doe er vooral geen koeler op en clock ver over...

Een processor zonder koeler? Dat kan echt niet, dan wordt die processor binnen not time 95 graden en dan is het zwaai zwaai processor. Je zal altijd een stocked koeler krijgen, en je kan er een aftermarket opzetten maar ik adviseer dat alleen als je a) een game pc aan het bouwen bent die voor hele zware games gebruikt zal worden of b) de processor (en andere onderdelen) wilt overklokken. Anders kan je gewoon een stocked koeler houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan