Game PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Venomion

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2007
Beste mensen,

Een tijd geleden (paar maanden) heb hierzo een post geplaatst voor een game pc, eentje die ik zelf had samengesteld op internet om te kijken wat jullie hiervan vonden. Aangezien ik het erg druk had met school ect. heb ik nog geen tijd gehad om deze te kopen. Nu het vakantie is heb ik er eindelijk tijd voor om een nieuwe game pc te gaan kopen. Maar doordat de wereld van hardware nooit stilstaat is de pc die ik toen had geplaatst al weer wat verouderd. Daarom heb ik opnieuw een pc samengesteld op de site van Alternate. Mijn vraag is nu wat jullie hiervan vinden, en of er nog wat aanpassingen aan moeten gebeuren. Of dat ik misschien nog beter even kan wachten op...? De PC is dus vooral om te gamen.En is een 64 bit versie van vista al aan te raden om te gamen, zodat ik de volle 4GB kan gebruiken? Mijn budget ligt rond de 1500 euro.
Alvast hartelijk bedankt!

1 xGrafische kaarten ATI PCIe -
Sapphire HD4870 ATI Radeon HD4870, 512 MB, 256 bit, PCIe x16 2.0€ 219,-

1 xSoftware OEM Besturingssystemen -
Microsoft Windows XP Pro Windows, NL, 1 Licentie, CD-ROM€ 129,-

1 xCPUs Socket 775 Core 2 Duo
Intel® Core™ 2 Duo E8500 2x 3166 MHz, 2x 3072 kB, 1333 MHz, Wolfdale€ 179,-

1 xVoedingen meer dan 600 Watt -
OCZ GameXStream 1.010 Watt, ATX 2.03, ATX12V 2.0, EPS, 6 x, 6 x€ 199,-

1 xBehuizingen Midi Tower -
Antec Twelve Hundred 3 x, 9 x, ATX€ 149,-

1 xPC-Systemen - Garantie
Alternate 3 jaar on-site garantie Alternate PC-systemen€ 89,-

1 xGeluid - -
Creative X-Fi Xtreme Gamer PCI, 3 x, X-Fi Xtreme Fidelity€ 69,-

1 xDVD-reWriters Serial-ATA -
Samsung SH-S223F 22 / 8 / 16 speed, 22 / 6 / 12 speed, Serial ATA/150, 16 / 48 speed€ 19,-

1 xMoederborden Socket 775 -
Asus P5Q3 Deluxe/WiFi-AP@n Intel® P45, 1x PCIe x16, 2x PCIe x16 2.0, Crossfire, Sockel 775€ 179,-

1 xHarddisks 3,5 inch SATA -
Seagate Barracuda 7200.11 750 GB, 8,5 / 32 / 7200, € 0,12*€ 89,-

1 xGeheugen DDR3-1333 -
OCZ 4GB 1333-666 Reap 4096 MB, CL6 6-6-18, 2 stuk(s), PC3 10666€ 209,-

Totaal: 1529 euro

Laatst bewerkt:
ik zou ddr2 nemen ipv ddr3 zit weinig snelheid verschil in maar is wel een stuk duurder, ook zou ik geen geluidskaart nemen je hebt goede onboard geluidschip. Van dit geld zou ik dan een 2e hd4870 kopen ;)

ik zou ddr2 nemen ipv ddr3 zit weinig snelheid verschil in maar is wel een stuk duurder, ook zou ik geen geluidskaart nemen je hebt goede onboard geluidschip. Van dit geld zou ik dan een 2e hd4870 kopen ;)

Of even wachten wat de HD4870X2 gaat doen. (in prijs en prestatie)

"De PC is dus vooral om te gamen.En is een 64 bit versie van vista al aan te raden om te gamen, zodat ik de volle 4GB kan gebruiken?"

Met Vista 23 Bits !!SP1!! Kun je ook gewoon 4 gb gebruiken.. en een spel op 64 bits heb ik nog nooit van gehoord dat het werkt...

Hallo,

Bedankt voor al jullie snelle reacties :thumb:

Welke geheugenkaart zou jij me dan aanraden van ddr2? ik heb hier namelijk niet zo super veel verstand van. En misschien is het inderdaad wel handig voor me om te wachten op de HD4870X2, alleen deze komt pas eind Augustus las ik :( En ik denk niet dat ik ga overclocken, dit heb ik namelijk nog nooit gedaan dus dan ga ik inderdaad voor die tweede voeding ;)

Alvast bedankt!

"De PC is dus vooral om te gamen.En is een 64 bit versie van vista al aan te raden om te gamen, zodat ik de volle 4GB kan gebruiken?"

Met Vista 23 Bits !!SP1!! Kun je ook gewoon 4 gb gebruiken.. en een spel op 64 bits heb ik nog nooit van gehoord dat het werkt...

Aangenomen dat je 32 bit bedoelt, is je verhaal ***koek. SP1 geeft alleen aan dat er 4 GB in zit, maar hij gebruikt echt maar zo'n 3,25 GB. Wil je 4 GB gebruiken, moet je gewoon 64 bit hebben, punt uit. Niet dat dat uitmaakt, want (bijna) alles wat op 32 bit draait, kan ook op 64 bit. Dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt dat spellen op 64 bit niet werkt, maar ik ben nog geen enkel spel tegengekomen wat NIET werkt in 64 bit...

Hallo,

Bedankt voor al jullie snelle reacties :thumb:

Welke geheugenkaart zou jij me dan aanraden van ddr2? ik heb hier namelijk niet zo super veel verstand van. En misschien is het inderdaad wel handig voor me om te wachten op de HD4870X2, alleen deze komt pas eind Augustus las ik :( En ik denk niet dat ik ga overclocken, dit heb ik namelijk nog nooit gedaan dus dan ga ik inderdaad voor die tweede voeding ;)

Alvast bedankt!

Zelfs 850 Watt is zware, zware overkill... Jij hebt genoeg aan een goede 400 Watt a-merk voeding, en zelfs dan hou je nog (ruim) over. Al dat ge*** tegenwoordig over die halve generators die aanbevolen worden....

Zelfs 850 Watt is zware, zware overkill... Jij hebt genoeg aan een goede 400 Watt a-merk voeding, en zelfs dan hou je nog (ruim) over. Al dat ge*** tegenwoordig over die halve generators die aanbevolen worden....

Kom op 620 Watt dan zit je goed en bij 650 kan je CF draaien
en a.u.b niet weer over je Ampere's beginnen het is de waarheid maar
als jij zegt je kan een Amerk nemen van 400 watt en je wil CF gaan draaien dan gaat dat gewoon niet lukken

Kom op 620 Watt dan zit je goed en bij 650 kan je CF draaien
en a.u.b niet weer over je Ampere's beginnen het is de waarheid maar
als jij zegt je kan een Amerk nemen van 400 watt en je wil CF gaan draaien dan gaat dat gewoon niet lukken

Heb jij hem ergens over crossfire zien praten dan? En al zou hij dat willen, dan is 850 Watt nog zware overkill. Je gaat toch geen 150 euro aan een voeding uitgeven als eentje van 50 euro ook volstaat?

Hallo,

Crossfire sluit ik niet helemaal uit ;) Maarja aan hoeveel watt zou ik dan genoeg hebben? Want er staan nogal wat verschillende hier gemeld :confused:

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
ok, ik heb kort geleden ook mijn eerste pc gebouwd, en ik heb me eerst in de winkel laten informeren.

de dingen die je erin moet laten, zijn:

ten eerste, een zeer goede Moederbord heb je daar uitgekozen voor een goede prijs.

De processor gaat waarschijnlijk nog een jaartje mee, daarna moet je gaan vernieuwen.
maar wel een goede voor zijn tijd.

je Grafische kaart is ook heel erg goed, tenminste van wat ik in de reviews lees blijkt dat deze kaart ongelooflijk goed scoort. en je hebt hem al voor een kleine 150 euro. moet je dan wel in de winkel gaan shoppen en niet online bestellen. daarna kun je er misschhien nog een erbij kopen voor Crossfire. ben je goedkoper uit als je wacht op de HD4870 X2.

over je geheugen, ik weet niet of de mensen die gereageerd hebben op je vraag, wel gekeken hebben naar de producten die je gepost hebt. maar ik zie toch echt bij de moederbord staan dat deze alleen maar DDR3 (ja 3) ondersteunt. (of betekent dat dat die ook eerdere versies kan draaien?) maar als je er ook DDR2 op kunt doen, raad ik je op het moment DDR2 aan, want dat is een heel stuk goedkoper dan de DDR3. en kun je tegelijkertijd investeren in iets anders.

je hard disk en dvd-driver is ook wel goed, (alleen raad ik je aan om twee dvd drives te nemen, voor het geval je van dvd naar dvd wilt branden.)

de dingen die je moet laten of veranderen:

geluidskaart raad ik je ook af, je onboard geluid is gewoon goed genoeg. tenzij je geld genoeg hebt :thumb: :p

De kast zou ik niet doen + is erg duur. je kan voor 4 tientjes meer de cooler master stacker 831 full tower nemen, en deze kast is de BOMB. en als alternatief kun je denken aan de 2 tientjes duurdere Thermaltake Armor+, welke ik binnenkort zelf ga kopen. bij allebei de kasten geldt: schroefloos installeren van de hardware.

waarom neem je niet Home premium, voor ongeveer hetzelfde geld. Vista begint nu ook heel erg stabiel te worden. ik weet nog toen Vista net uit was, ik meteen downloaden en installeren, maar na 3 uur meteen eruit gegooid. nu kan ik niet zonder.

als laatste, waarom zo'n ongelooflijke bodybuilder voeding? je hebt meer dan genoeg aan 600Watt. en als je later toch overgaat op Crossfire, neem dan gewoon 650Watt. dat is meeeer dan genoeg. en je bespaart geld erop.

je kast is heel erg belangrijk om over na te denken, want als je Crossfire gaat gebruiken, raad ik je een FULL Tower aan. Aangezien gamers grote hardware gebruiken en graag makkelijk bij hun hardware willen kunnen komen is een full tower gewoon erg handig. Plus de airflow is ook meteen meegenomen in een grotere kast. kijk gewoon even wat je mooi vindt.
als je toch geld wilt besparen op je geheugen moet je een andere moederbord nemen. ik ga even voor je zoeken en dat post ik dan wel even op een andere bericht, aangezien deze post veel te lang is geworden

:eek: :eek: :eek: :eek: :rolleyes:

ik hoop dat je zo verder kunt komen met je beslissing

ik heb even gezocht op alternate en ben deze borden tegengekomen die DDR2, crossfire en intel chipsets ondersteunen:

1.
http://www.alternate.nl/html/produc...-1066424&tn=HARDWARE&l1=Moederborden&l2=Intel

2.
http://www.alternate.nl/html/produc...RDWARE&l1=Moederborden&l2=Intel&l3=Socket+775

3.
http://www.alternate.nl/html/produc...RDWARE&l1=Moederborden&l2=Intel&l3=Socket+775

4.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. en veel succes met het inbouwen van je systeem. ik vond het zelf erg leuk. :thumb:

The Asus P5Q3 deluxe/Wifi @n is an excellent motherboard for anyone looking into a DDR3 solution. ASUS also provides a DDR2 version of this board if you don’t want to upgrade your RAM. Both of these boards are extremely feature-rich. The Express Gate certainly adds a bit more value to the board, allowing you to quickly boot sans-Windows to browse the web or chat with your friends. On the other hand it’s True 16-phase power design can help you reduce energy costs and increase efficiency.

Niets aan het handje dus

is dat probleem ook opgelost :cool:

je moet dus alleen de andere versie vinden. (als je DDR2 geheugen wilt).

thnx xxrene :thumb:

ok, ik heb kort geleden ook mijn eerste pc gebouwd, en ik heb me eerst in de winkel laten informeren.

de dingen die je erin moet laten, zijn:

ten eerste, een zeer goede Moederbord heb je daar uitgekozen voor een goede prijs.
Gaat hij wel gebruik maken van alle extra's op dat moederbord?
- flink overclocken
- crossfire met high-end kaarten
- dual gigabit-ethernet
- de goede geluidopties

Ik kan dat natuurlijk niet inschatten, maar TS vast wel.

De processor gaat waarschijnlijk nog een jaartje mee, daarna moet je gaan vernieuwen.
maar wel een goede voor zijn tijd.
Is dat niet vrij snel?
Overigens komt volgend jaar een nieuwe reeks uit van Intel.
Dus de vraag is in hoeverre je dan nog veel betere processors voor dit moederbord kan krijgen.
(ook kijkend naar de eerdere overgang van AMD van s.939 naar s.AM2)

je Grafische kaart is ook heel erg goed, tenminste van wat ik in de reviews lees blijkt dat deze kaart ongelooflijk goed scoort. en je hebt hem al voor een kleine 150 euro. moet je dan wel in de winkel gaan shoppen en niet online bestellen. daarna kun je er misschhien nog een erbij kopen voor Crossfire. ben je goedkoper uit als je wacht op de HD4870 X2.
eens.

over je geheugen, ik weet niet of de mensen die gereageerd hebben op je vraag, wel gekeken hebben naar de producten die je gepost hebt. maar ik zie toch echt bij de moederbord staan dat deze alleen maar DDR3 (ja 3) ondersteunt. (of betekent dat dat die ook eerdere versies kan draaien?) maar als je er ook DDR2 op kunt doen, raad ik je op het moment DDR2 aan, want dat is een heel stuk goedkoper dan de DDR3. en kun je tegelijkertijd investeren in iets anders.
Klopt.
Het enige waar ik zelf wel eens aan heb gedacht is wel kiezen voor DDR3, zodat je als volgend jaar het nieuwe socket voor Intel uitkomt je alleen nog een nieuw moederbord en processor hoeft te kopen.
Maar ja.. dan moet je nu naatuurlijk geen moederbord van boven de 200 euro gaan kopen.

geluidskaart raad ik je ook af, je onboard geluid is gewoon goed genoeg. tenzij je geld genoeg hebt :thumb: :p
Zeker met het gekozen moederbord is het zwaar overdreven.
En met andere moederborden alleen voor een aparte kaart kiezen als je kritisch bent wat betreft geluid. (kan ik natuurlijk niet inschatten)

als laatste, waarom zo'n ongelooflijke bodybuilder voeding? je hebt meer dan genoeg aan 600Watt. en als je later toch overgaat op Crossfire, neem dan gewoon 650Watt. dat is meeeer dan genoeg. en je bespaart geld erop.
Inderdaad.
Je hebt echt voorlopig geen 1000W voeding nodig. En eerlijk gezegd hoop ik dat je dat nooit nodig gaat hebben (maar ja dat dacht ik van de 500W ook... het gaat van kwaad tot erger).
Met 800W zit je de komende jaren al goed.
Met 650W kan je met je huidige systeem, zelfs met een extra 4870 (CF) nog ruim goed.
Maar ja... je weet niet wat er in de toekomst gaat gebeuren.

Hallo,

Bedankt allemaal voor de geweldige informatie :thumb: Ja over het moederbord zal ik nog even nadenken welke het gaat worden. En bedankt voor de goede tip over de behuizing, de Thermaltake Armor+ gaat ik denk ik worden. En als voeding neem ik denk ik dan rond de 650 á 800 watt (voor de toekomst wat marsmannetje zei). Een extra DVD drive zal ik ook kopen, dit kan makkelijk als ik die geluidskaart laat zitten :) En over vista, ik ga de PC vooral voor gamen gebruiken, maar vaak zie ik staan dat vista meer van je PC vereist dan XP, (bijvoorbeeld 1,5GB geheugen i.p.v 1GB van XP). Daar zit ik dus nog erg over te twijfelen. En als ik genoeg geld over heb zou ik nog een tweede HD4870 kunnen kopen en zo CF gebruiken. Maar goed dan zal ik eerst eventjes alles gaan uitrekenen. Nogmaals bedankt! :D Als ik ergens deze vakantie mijn PC heb gekocht zal ik het jullie natuurlijk laten horen!

Groetjes

ok dan, ik ga waarschijnlijk eind deze maand de Thermaltake Armor+ kopen. als ik alles erin heb zitten zal ik je wel zeggen en laten zien (foto's) hoe die presteert. Het is echt een top kast. ik kan bijna niet wachten tot ik mijn loon van deze maand binnenkrijg. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan