Game PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oja ben ik vergeten te vragen: Als ik twee DVD-drivers neem, moet ik dan 2 keer een DVD -brander nemen, of 1 keer DVD-ROM+1 keer DVD-brander?

dat maakt op zich niets uit, ik heb zelf 2 branders en ik ben er erg blij mee. en qua prijs ben je ongeveer hetzelfde kwijt (denk ik) ongeveer 25 tot 30 euro voor een hele goede. je moet wel op de kleur letten, want het staat er niet leuk bij als je kast een zwarte kleur heeft en je brander zilver of een andere kleur heeft.

Laatst bewerkt:
Heeft iemand eigenlijk ervaring met je pc laten bouwen bij Alternate? Of raden jullie mij aan om het beter zelf te doen? En als ik het laat bij Alternate laat bouwen, krijg je er dan wel alle dozen en boekjes bij van de onderdelen, of krijg je alleen maar de PC?

Alvast bedankt:thumb:

leuker is natuurlijk om het zelf te gaan bouwen. zo verwerf je ook ervaring, maar als je het echt niet zeker weet moet je het niet doen.
het is trouwens niet heel erg moeilijk hoor. heb je een andere pc? maak die open en kijk hoe die in elkaar zit, en kijk alles daarvan af. het enige echte probleem met een pc in elkaar zetten zijn de draadjes voor de power(led), reset, hdd-led enz. maar als je daarvoor het boekje van je MOBO goed doorneemt kom je er vanzelf wel.

leuker is natuurlijk om het zelf te gaan bouwen. zo verwerf je ook ervaring, maar als je het echt niet zeker weet moet je het niet doen.
het is trouwens niet heel erg moeilijk hoor. heb je een andere pc? maak die open en kijk hoe die in elkaar zit, en kijk alles daarvan af. het enige echte probleem met een pc in elkaar zetten zijn de draadjes voor de power(led), reset, hdd-led enz. maar als je daarvoor het boekje van je MOBO goed doorneemt kom je er vanzelf wel.

Is tegenwoordig in ieder geval bij Asus en MSI niet zo'n monnikkenwerk meer. Ze hebben bij hun nieuwere borden een los , tja hoe zal ik het noemen, "stekkerblokje" geleverd waar je eerst de pwr, reset, led, hdd etc. op aansluit en dan het geheel op het moederbord plaatst. Verdraaid handig;)

dat is idd erg handig. ik zat zelf eerst op mijn Gigabyte-MA790FX-DQ6 te friemelen met die kleine draadjes. maar toen ik het boekje opensloeg ging het ook in een keer goed. ik denk dat mijn tweede MOBO een ASUS wordt. niet zozeer omdat ik denk dat die beter zijn, maar ik wil ze gewoon proberen.

Hallo,

Ja het moeilijkste leek me inderdaad alle draadjes en snoertjes goed verbinden bij het zelf bouwen van de PC, maar nu ik dit hoor wil ik het misschien wel gaan proberen :) Ik kan van deze pc ook wat afkijken, en ik heb iemand gevonden die me er ook mee wilt helpen :D Heb je de nieuwe kast trouwens al Salman? :)

Laatst bewerkt:
nee man :confused: , nog niet ten minste. ik ging gisteren naar de winkel, en raad eens wat er op de deur stond: wij zijn op vakantie van 28 juli (ofzo) t/m 18 augustus...
:( !!!!!!!!!!!! nou heb ik mijn loon en moet ik alsnog wachten... :(

balen, maar ja. dan wacht ik wel effe. k kan het natuurlijk ook bij alternate.nl gaan bestellen, maar dat ga ik niet doen, aangezien die kast 16,7 kg weegt. want daarvoor betaal je ook nog. bij alternate bestel ik gewoon de kleine dingen, zoals fans, lichtjes enz.

maar je kan natuurlijk eerst ook een midi kast nemen om je hardware te proberen. heb ik ook gedaan. ik heb nu een zinloze zwarte ijzeren blok van 35 euries :p lol ik wilde zelf niet meteen alle beste dingen hebben. ik wilde het opbouwen zeg maar, om eerst wat ervaring op te doen voordat ik overging op de duurdere dingen. en ik ben echt blij dat ik dat gedaan heb. maar dat laat ik gewoon aan jou over, je moet natuurlijk zelf beslissen. :)

PS wanneer ga\wil je de hardware kopen??

Bleh lekker handig van die winkel :confused: En ja inderdaad, die kast is wel heel erg zwaar. Ikzelf heb op dit moment een midi tower en bevalt me erg goed. Alleen wat jij een tijd geleden zei, als de spullen erg heet worden is een grotere kast natuurlijk beter. Ik zit daar dus nog wel een beetje over te twijfelen. En over wanneer ik hem kopen ga...het ligt eraan, sowiezo nog in deze vakantie denk ik. Maar het is even afwachten wanneer de HD4870X2 komt, ik ben zeer benieuwd naar deze kaart, of dit beter is dan 2xHD4870. En er komt 10 augustus een nieuwe processor, core 2 duo op 3,33Ghz. Deze ga ik denk ik nemen. Ik hou je dus op de hoogte :D

je hebt ook wel gelijk met nu meteen een full tower te kopen hoor. de zomer is weer begonnen en dit warme weer is niet goed voor een pc waarvan de hardware krap tegen elkaar zitten.

de HD4870 X2 komt midden of eind augustus uit

ik hoop dat ze vervroegd van vakantie komen :p :D lol

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan