game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Batman755

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2007
Ik zou een nieuwe game pc willen kopen.

budget: rond 900 euro
doel: gamen
stilte: onbelangrijk
assemblage: de winkel mag dit doen (www.forcom.be)
opties: the usual... dvd writer etc...
Besturingssysteem: heb ik zelf (xp)
Ik heb geen andere software nodig.
randapperatuur: monitor: Breedte: 43.5 cm = 17.13 inch
hoogte: 27.5 cm = 10.83 inch

Ik zou wel de pc bij www.forcom.be willen kopen.

eh, dus........? Je wilt weten wat voor pc dat moet worden?
Dat kan van alles zijn, is maar net wat je wilt. Intel? AMD? Dual Core, Quad core? Wat voor HDD? Wat voor videokaart wil je? Moet/mag SLi?

Wat heb je nu voor pc? Valt daar nog wat aan op te lappen? Kast, voeding en DVD drive zijn misschien opnieuw te gebruiken? Dat scheelt je zo alweer € 100,- of meer.
Als je een upgrade-setje koopt, ben je voor een paar honderd euro al flink opgeschoten. Neem bijvoorbeeld DEZE MSI P45 Neo3-FR moederbord, Intel Core2 Q9550 en 4 GB DDR2-800 geheugenkit van GeiL. Kost je € 429,-
Neem er nog een knappe videokaart bij, DEZE bijvoorbeeld, een ASUS kaart met een Ati4850 chipset met 512MB geheigen voor € 149,-
Eventueel nog een nieuwe HDD erbij, en je bent ruim binnen je budget klaar.

Kan je gemakkelijk zelf in elkaar schroeven, daar heb je echt geen winkel voor nodig.

Laatst bewerkt:
pc waar ik nu mee werk is van men ouders, dus kga die niet gaan ombouwen.

Ik ken helemaal niets van een pc samenstellen. Kzou niet weten welke kaart beter zou zijn dan een ander, welke op welk moederbord past etc... daarom dat ik het hier vraag.

welk dat het moet worden vraag ik aan jullie. Jullie weten er in ieder geval meer van dan mij. Wat is de beste samenstelling die ik kan krijgen voor te gamen met een budget van rond de 900 euro

Op een ander forum raden ze me dit aan:

* Sapphire RADEON HD 4870 - Grafische adapId 113702Stukprijs € 221,63
* Gigabyte GA-MA790GP-DS4H - Moederbord - Id 90013Stukprijs € 124,33
* Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD642Id 72197Stukprijs € 54,22
* Samsung WriteMaster SH-S223F - SchijfstaId 80745Stukprijs € 17,73
* Antec Sonata III 500 EU - MinitowermodelId 33476Stukprijs € 104,16
* Kingston ValueRAM - Geheugen - 2 GB - DIId 59298Stukprijs € 15,52 *2 = € 31,04
* Processor - 1 x AMD Phenom II X4 920 / 2Id 192554Stukprijs € 220,92

* Subtotaal € 774,03

Nu ik kan nog wel hoger gaan in prijs. Wat kan ik beter nemen als ik echt een goeie game pc wil hebben?

Nou, dat ziet er helemaal niet verkeerd uit, maar ik zou direct 2x2 GB RAM nemen. Het kost bijna niks, en het levert je veel op, zeker als je wilt gamen.
Harde schijf van Samsung.... is in principe niets mis mee, maar... ik zou toch liever een Maxtor of Seagate nemen denk ik...

Ik had het de laatste tijd iets drukker dus ik heb hem nog niet besteld... Nu ben ik ermee bezig (www.alternate.be) maar dan bijvoorbeeld bij de grafische video kaart moet ik de RADEON HD 4870 hebben... maja er staan er 3 tussen :(

namelijk:
HD 4870 512
HD 4870 1GB OC
HD 4870 X2
Nu die laatste kost veel dus die zal het wel niet zijn :p. welke is de beste voor het systeem dat ik neem? Ze zijn dezelfde prijs :shocked:

Ik zal trouwens 4 gig ram nemen in plaats van de 2 gig.

pfff... processor zie ik al niet? Kben hier niet zo goed in :(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan