Game PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

karsb23

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2010
Budget - 800 - 850,-
Doel - Gamen
Hoe belangrijk is stilte? - Enigzins belangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Zelf doen!?
Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? Windows 7

Ik zat aan het volgende te denken...

Processor AMD Phenom II X4 965 3.4GHz 8MB 156,-
Videokaart Asus GeForce GTX 470 (1280 MB) 239,-
Moederbord Intel DH55HC 91,90
Werkgeheugen Corsair XMS3 8GB(4x2GB) PC3-10666/1333MHz AMD 121,-
CD/DVD Asus DVD-E 818A4 16,-
Behuizing Antec Sonata III Piano Black Quiet Midi Tower (500 W) 119,-
Harddisk Seagate Barracuda 5900.12 2TB 89,90

Voor een totale prijs van: 832.80

Al deze informatie heb ik van www.informatique.nl

8GB is overbodig voor een game pc, 4GB is genoeg
een optie is nog een SSD en inplaats van 2tb dan 1tb
maar verder is het wel een goede hoor:thumb:

Laatst bewerkt:
Ow, ok...
Ik vroeg me wel af of het handig is om 6 GB te doen, dat zat op mijn laptop en beviel me best wel of maakt dat niet zoveel uit...

Bedankt voor de rest van die informatie...

nou je kan altijd nog extra geheugen bij doen en op dit moment zul je het absoluut niet nodig hebben
behalve als je wilt videobewerken is dat handig
maar een ssd zou echt veel sneller zijn bij het laden van windows enz.

Even een idee van mij:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[225953]=1&product[97217]=1&product[259732]=1

Heb je AMD vervangen voor een Intel, deze blijven gewoon betere prestaties bieden. Het aantal GHz zegt niet veel over een processor tenslotte.
Voor de rest een GTX470, een goed MSI bordje met SATA600 en USB3.0 en het gebruikelijke spul.
De behuizing is goed beoordeeld door Tweakers en ziet er niet verkeerd uit, maar blijft een kwestie van smaak.

Een SSD is net te duur voor dit budget, dan moet er flink bezuinigd worden op andere onderdelen. Is wel een optie voor later, de ruimte is er wel voor.

Laatst bewerkt:
@ronald er zijn al wat sata600 HDD's op de markt
klik
is dit iets?
verder ondersteund dat moederbord geen PC3-12800 dus zul je dat ook moeten veranderen
en ook geen SLI... meschien beter om voor de HD6870 te gaan?

Laatst bewerkt:
Sata-600 heeft alleen een hogere doorvoersnelheid, namelijk 600mbps. Harde schijven halen dit bij lange na nog niet, daarom is het beter om nu gewoon een Sata-300 (met 300mbps) schijf te nemen. Dan kan je later overstappen naar een Sata-600 schijf, wanneer dit nuttig is. Sata-600 is al wel erg handig voor SSD Schijven, omdat deze nu boven de 300mbps halen.

Ik zal trouwens niet voor een GTX470 gaan, een HD6870 is beter, en ook nog eens goedkoper, verder kan je net zo goed voor een P55A-G55 gaan.

Laatst bewerkt:
Oepsie, je hebt helemaal gelijk. Iets te snel gekeken.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...259732]=1&product[288016]=1&product[356587]=1

Ander moederbord (ook USB3 en SATA600 support) en een AMD HD6870 overclocked edition.

Edit: voor wat betreft het SATA600 gebeuren sluit ik me aan bij Jantju. De poorten op het moederbord zijn handig voor de toekomst, maar voorlopig is er geen desktop schijf die echt veel prestatiewinst boekt bij een SATA600 aansluiting. Behalve een SSD, maar die zijn te duur voor je budget. Wel leuk voor later daarentegen ;)

Laatst bewerkt:
Voor 850 euro kan je een behoorlijk wat beter systeem aanschaffen. Heb een paar dingetjes veranderd.

- Ik heb inplaats van een dvd-rom (alleen lezer) er een snellere brander ingezet.
- Een ander en beter moederbord dat onder andere SLI ondersteunt.
- Ik heb iets goedkoper, net zo goed geheugen erin gestopt.
- En als belangrijkste; er zitten twee GTX460's in, die samenwerken in SLI. Zie hier benchmarks van de GTX 460 SLI tegen de HD 6870. Zoals je ziet, zo'n 60% prestatiewinst.

In totaal 850 euro, voor veel meer gamingplezier!

Natuurlijk moet je het zelf weten, ik dacht alleen, ik stel het toch nog even voor. :thumb:

Edit: Nu zelfs nog een betere en goedkopere cardreader erbij gestopt. :)

Laatst bewerkt:
Dan zou ik maar even een ander moederbord er in zetten, want dit dingetje ondersteunt helemaal geen SLI.
Bron: http://global.msi.eu/index.php?func=prodmbspec&maincat_no=1&cat2_no=170&cat3_no=&prod_no=2078

Daarnaast is de test uitgevoerd op een Asus Rampage III Extreme waarbij een SLI / CrossfireX opstelling daadwerkelijk op 2 maal x16 werkt.
Dit MSI moederbord ondersteunt maar 1 slot x16 en de andere x8.
En wat is het kenmerk van SLI en CrossfireX ? Juist, het werkt niet sneller dan de langzaamste kaart.

Dus neem de benchmarks met een korreltje zout. Daarnaast is ook de processor van belang. In de test was dit een i7 920 op 3,8GHz dus aardig wat sneller dan jouw processor.

@ P55A-G55

Je hebt inderdaad gelijk...

Vreemd dat veel mensen (zoek maar eens op google) zeggen dat hij wel SLI ondersteunt. Ook zegt Azerty dat hij SLI ondersteunt. Msi zegt alleen weer van niet... raar allemaal. Opzich zou je nog voor de ASRock P55 Extreme4 kunnen gaan, maar deze heeft geen Plx-chip waardoor Sata-600 en USB 3.0 samen met gaming weer niet goed worden ondersteunt... :(

Daarom zou ik toch Ronalds opstelling gaan, maar dan met een paar aanpassingen; klik.

Je kan ook nog wachten op de hd69++ series, liggen wel binnen jouw budget, en worden waarschijnlijk veel beter dan de HD6870.

@ Benchmarks

x16/x8 maakt niet erg veel verschil, zo'n 2 tot 3%. Ook zijn deze benchmarks maar een voorbeeldje, namelijk dat GTX460 in SLI 60% beter scoort, onafhankelijk van de processor. Dit is voor 70 euro meer toch een buitengewone prestatie.

Achja, het hangt allemaal af van wat de TS wil! :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan