Game PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

snipeurass

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2011
Laatst bewerkt:
je budget is prima voor een sandy bridge systeem van intel
en die zijn veel sterker/sneller dan alle phenoms van AMD
en het past prima in je budget

Re

Is de i5 2600K processor veel sneller dan de AMD Phenom II X6?
Want het kost 40 euro meer, ik heb wat kleine aanpassingen gedaan (een goedkoper toetsenbord gepakt)

Laatst bewerkt door een moderator:
Reactie

Bedankt maar is de videokaart niet veel zwakker geworden nu?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de processorkoeler aangepast. Als je een i5 2500K als processor wilt, zul je een goede koeler nodig hebben.
Ik twijfel alleen over je voeding. Niet qua wattage, maar over het merk zelf.

klik

Ik zou überhaupt nog maar even naar je winkelmandje kijken.

1: je koopt een processor die speciaal gemaakt is voor overclocken, en vervolgens koop je een moederbord die dat niet kan? (daar moet je een P67 of Z68 chipset voor hebben)
2: de voeding moet je veranderen naar een exemplaar van Corsair, OCZ of Coolermaster. HKC zijn niet heel stabiel en betrouwbaar...
3: een OCZ Agility SSD is nou ook niet echt briljant. Liever Intel of Crucial, OCZ heeft een beetje de reputatie onbetrouwbaar te zijn. De Agility is tevens ook gewoon traag.
4: koelpasta zit al bij de processorkoeler meegeleverd, tenzij je Arctic Silver 5 koopt heeft het geen zin deze los te kopen.
5: waarom 50 thumbscrews? negen van de tien keer kun je niets anders dan de voeding en het zijpaneel van je kast vastzetten met thumbscrews...

Lijkt me beter als je het volgende lijstje even invult, hier kan nog wel iets aan verbeterd worden...

Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Welke wil je?
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Laatst bewerkt:
Een i7-2600k op een h61 moederbord, je maakt een geintje... toch? Neem dan een standaard TI en geef de 50 euro voor die 10% extra performance van een supercharge uit aan een moederbord die dat ook aankan.

Beide topics samengevoegd.Al je vragen betrekking tot een nieuw systeem kan je bij dit topic houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan