Game programmeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
ziet er wel goed uit :D

ja je kunt het ook op mijn manier doen he :) .
minder codes en bordje maak je in 1,2,3 , en klaar is het .

maar ik dacht dat je in hoogeschool zat omdat ze daar C++ leren :) , als je programmeren volgt he .
ik weet eiegnlijk geen middelbare school waar ze dat doen .
anders had ik ook wel programmeren in C++ gevolgt inplaats van electro-mechanica

Laatst bewerkt:
ik doe et ook ni int school hoor :p, kdoe et gewoon wa in men vrije tijd ^^, voral me tuts op et internet. Het enige wat ik ooit in de school heb gehad was 3 maantjes visual basics, en toen was ik eiglijk meteen verslaafd aan het programmeren :p

aa visual basic :p dat had ik vroeger ook nog gedaan .
maar aleen 1 weekje dan ben ik ermee gestopt geweest .
ik vond visual basic toen wat saai :) dus ben ik overgestapt op C++ .

ja eigenlijk een beetje Counter strike nadoen :p .
ik ben gestopt ongeveer 2 dagen gestopt met mijn spel af te maken .
het was veel te moeilijk , ik had alleen maar het simpelste gedaan :p , het moelijkste kost ik niet .
wat kon ik niet fixen :
- door muuren loopen
- wapen switchen
- username en passwoord in game zetten , in de loginscreen
- als ik sprong , sprong ik door de grond
- knoopen maken in game , voorbeeld een play en cansel knop .

ik denk dat het al was , het is echt niet simpel :p geloof me maar .
het simpelste van in dat spel te maken was een fps daar bedoel ik mee ( Frames Per Second ) .

:P

Zelf heb ik voor school ook een game moeten maken, in 3D, dit mbv DirectX.

Dit was erg gaaf om te doen, maar erg tijdrovend.. we hadden maar een weekje of 2 voor het hele project, dus er is weinig van terecht gekomen.

Toch nog een leuke pacman-3D-shooter gemaakt (schiet de pacman), met levels, wapens, ammo etc :)

Tip: Ga veel (en met veel bedoel ik veel..) 3D (OpenGL, DirectX) tuts doornemen en ga veel met 3D prutsen (als je je spel in 3D wil maken).
Zoek dan een goede game engine (t schijnt dat Ogre een goeie is) en ga nog meer prutsen :)

Overigens is het wel van belang dat je (wat meer) kennis van C++ hebt. :)

kijk bij een game progammeren komt wel wat meer kennis als alleen ctt te pas..

voordat je begint moet je eerst weten welke game engine je gaat gebruiken.. als je daar eenmaal overuit bent wil je neem ik aan 3d moddels in het spel hebben dit doe je met andere programma's (ikzelf werk het liefste met autodesk 3d studio's, omdat het goed te leren is) als je dat eenmaal kan met texturen enzo kan je pas proberen het ingame te gaan zetten.. dan pas komt er ctt bij kijken met loadscripts exc.. als ik jou was zou ik gewoon eens simpel beginnen met leren 3d moddels maken en dan een kleine mod maken voor een game zoals half life call of duty of gta ofzo

grtzz;)

hehe,ik zit eiglijk elemaal ni op hoge shool :p, gewoon middelbaar. volgend jaar ga ik proly wel universiteit doen. ik denk aan burgerlijk inginieur, software engineering. dat lijkt me wel plezant :p.

in het hoeveelste middelbaar?
ik in het tweede :thumb:

ik in het 6de ^^, redelijk logisch als ik zeg dat ik volgend jaar naar de universiteit ga :p (of zit dat systheem anders in elkaar in nederland:rolleyes: )

zit nog tans in belgie (maar ik wist nie wa je precies bedoelde met HOGE school)

Laatst bewerkt:
Je kan niet zomaar even beginnen met een game programmeren, dat is veel te ingewikkeld in grote talen... Alleen met tutorials zal je leren, hoe je zelf kunt bedenken hoe je dingen moet doen, en heeeeel soms vind je een tutorial die direct dient voor wat je wilt maken...
als je toch perse een game wilt maken ben je niet de enige, en heeft mark overmars "gamemaker" voor je ontwikkeld
Erg leuk met duidelijke en veel tutorials te vinden, over 100 verschillende soorte games, van heeeel beginner, tot heeeel advanced.
Download gamemaker eens op www.gamemaker.nl!
Voor vragen over gamemaker zou ik die niet hier stellen maar op de gamemaker comunity, of de nederlandse gmcomunity (game-maker.nl) want hier heb ik nog niks gehoord van andere mensen behalve ikzelf met ervaring met gamemaker...
eeyh luidjes:p ik wil graag een eigen game maken maar ik zag bijvoorbeeld gamemaker, hoe werkt dat precies?
Want als jullie misschien warrock ofzo kennen:P
Nou zoiets wil ik maken, wel lastig, en is 3D dacht ik maar ja ik wil graag maken.

graag antwoord
laterzz

Topic is van 2006.
Daarom zet ik er maar een slot op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan