Game Server Controler Panel

Status
Niet open voor verdere reacties.

rambo6

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2007
Hi,

Ik ben dus bezig met mijn game server. Nu wil ik een control panel op mijn website zetten.

Zodat ik de volgende dingen kan doen: Bestanden uploaden. Server Restarten Server Starten en server uitzetten.

Kan iemand mij helpen waar ik dit vandaan kan halen e.d. ? :rolleyes:

Greetz,Rambo :thumb:

Heb je al geprobeerd te Googlen?

Want als ik jouw eisen zo zie is dit gewoon aardig standaard. Enige vervelende is misschien dat "echte" servers tegenwoordig dit "hardwarematig" al ingebouwd hebben.

Verder kun je met PHP dit vast ook zelf wel bouwen. Het herstarten van een pc/server is makkelijk te doen met het commando shutdown -r -t 0 dit commando werkte bij Windows NT/2000/XP/Vista en veel *nux distributies. En dat commando zou je via PHP op de server kunnen uitvoeren.

PS het remote starten van een server is wel moeilijk. Daarvoor kun je misschien gebruik maken van Wake up on lan alleen is dat wel tricky. En via internet is het de vraag of je moet willen dat je daarvoor een portforward doet.

Tjsa.. ik denk dat je het verkeerd zie. Op de server gaan vele Sa-Mp server draaien (niet een maar ik denk wel een stuk of 5 tot 10! )

Dus, mensen moeten inloggen op de website, en via daar uploaden,deleten,server restarten etc.

Is daar software voor wat ik gemakkelijk kan installeren? Ik heb verder geen verstand van PHP. :p:thumb:

Maar heb je nu wel of niet al gezocht op Google?

En wat is overigens je OS?

Ja.. heb al op google gezocht. en OS = Win. 2003 Server :)

Ik wil het gebruiken voor het spel : SAMP (San Andreas Multi Player)

SAMP had ik al gelijk gegoogled :P.

Enige dat ik zo kon vinden is: http://www.igc-panel.com/index.php. Kon niet goed zien of je ook echt een server reboot/shutdown kon doen.

Ik weet dat je remote met Win2k3 heel veel kunt doen, maar wat ik weet is niet webbased. Maar mogelijk heeft MS zelf al iets slims webbased ingebouwd. Heb alleen geen toegang tot een Win2k3 server, en op m'n werk geen tijd om daar naar te zoeken.

Bedankt, Dat TCadmin ziet er goed uit :thumb:

Ik zie dat Samp er NIET tussen staat bij supported games.. maar op andere forums staat gewoon dat het lukt.. :S

En, hoe zou ik het allemaal moeten aanleggen? (Zoals FTP)

Is er ergens een Tutorial voor dit?

Laatst bewerkt:
Wat ik gisteravond zo gezien heb worden op die sites veel mogelijkheden gegeven. En zit FTP ook gewoon ingebouwd.

Ik zou zeggen speur eens wat na op de fora van die programma's. En misschien kun je nog op SAMP fora koekeloeren voor SAMP specifieke software.

Oke, bedankt. :rolleyes::thumb:

Dat TCadmin gebruikt Apache, verder heb ik geen verstand van Web servers, Dus misschien is er wat anders,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan