game springt steeds van fullscreen af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lars97

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2012
Beste helpmijers,

Ik heb sinds vandaag een probleem als ik aan het gamen ben.
Om de zoveel minuten springt het spel terug naar het bureaublad of van fullscreen naar een venster (verschillend per spel).
Het begon toen ik een spelletje uit de oude doos probeerde te spelen, ik dacht dat dit door het spel kwam omdat het al zo oud was en niet meer compatible maar bij nieuwe games gebeurde het ook.
Ik heb mijn nvidea drivers al opnieuw geïnstalleerd, heb een scan gedaan met malwarebytes maar het helpt niet echt.
Weten jullie misschien iets?
Alvast bedankt!

Lars

Hallo Lars,

Welk spel heb je geïnstalleerd?
Is dit ook weer op de juiste manier verwijderd?
Kijk even bij config\programma's. (sorteren op laatst geïnstalleerd)

Controleer de instellingen van Nvidia (config\hardware en geluiden)
Bij opnieuw installeren van de drivers hoeft het niet zo zijn dat de instellingen weer 'af fabriek' zijn.

Gebruik je soms het programma "Actual Multiple Monitors" of Teamviewer?
Beide kunnen problemen geven bij full screen games.
Schakel ze uit.

Post als het niet lukt ook even je systeemgegevens.

Misschien dat een ander programma start waardoor de game onderbroken wordt en naar een window
mode gaat of bureau blad. Zou voor de zekerheid toch een je pc scannen met je anti virus programma.
En tevens even Malewarebites anti maleware draaien. Zou me niets verbazen wanneer hier ergens de
oorzaak in ligt.

succes,
Leon

Het probleem had zich eerst vanzelf opgelost. Het is daarna weer teruggekomen. Ik heb toen jullie stappen gevolgd:
- Nvidia instellingen terug naar beginwaarden gezet
- scan met malwarebites (geen malware)
- scan met virusscanner (niks)
Het probleem is toen weer even weggegaan (dacht dat het opgelost was door jullie tips), maar is vanmorgen weer teruggekeerd.
Ik ben er ook achtergekomen dat het niet alleen met gamen is, ook tijden het kijken van filmpjes in fullscreen springt om de zoveel tijd mijn taakbalk in beeld. Ook tijdens het typen van dit bericht verdwijnt de typecursor om de zoveel tijd van het scherm en moet ik weer op de typebalk klikken om verder te typen.
Weten jullie misschien nog een oplossing?

Mijn systeemgegevens zijn:
Besturingssysteem
Windows 7 Professional 64-bit SP1
Processor
Intel Core i5 750
RAM
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 669MHz (9-9-9-24)
Moederbord
ASRock H55DE3
Grafisch
2047MB NVIDIA GeForce GTX 660 (MSI)
Opslag
223GB Crucial_CT240M500SSD1 ATA Device (SSD)
931GB SAMSUNG HD103SJ ATA Device (SATA)

tja, over dat je taakbalk af en toe verschijnt tijden het kijken van een filmpje, dat heb ik ook.
En ondanks dat ik veel gebruik van torrents etc maak ben ik toch erg precies in het virus en maleware vrij
houden van mijn pc. Dus durf ik wel te zeggen dat die taakbalk verschijnen tijdens filmpjes (in mijn geval youtube)
gewoon is. Maar dat je cursor verdwijnt af en toe, dat is niet normaal. En het steeds terug springen naar een windowed
versie tijdens gamen, dat natuurlijk al helemaal niet.
Dus vrees ik toch dat je pc met iets besmet is, waarschijnlijk niet direct een virus, maar toch wel maleware.
Alhoewel ik niet weet welke virus scan je gebruikt, want er zijn velen in omloop die gewoon slecht of matig zijn te noemen.
ALs die dus virus vrij geven, dan zegt dat niet veel. Zelfs sommige anti virus programma's die wel goed zijn laten af en toe
te wensen over wanneer je een demo of vrije versie ervan gebruikt.

Over anti malware programma's, daar is het zelfs sterker. Het schijnt dat ze allemaal maar voor een bepaald gedeelte
werken, en dat wanneer je er echt zeker van wilt zijn, je verschillende moet gebruiken na elkaar om zeker te zijn van
geen male ware hebben. Dat is mij teveel moeite en daarom vertrouw ik maar op Maleware anti maleware. Die is goed,
alhoewel ik toch nog wel eens pop ups heb, die dan ook door dat programma niet gevonden wordt.

Dus, tja. Wat te doen. Een hele cleane windows install zou het beste zijn, wil je verzekerd zijn van succes. En mocht
je niet veel data op je pc hebben dan is dit echt een oplossing. Kost je 2 uur ofzo, met alle drivers erbij, maar dan is
hij ook 100% clean. Of, je zou eens verschillende anti maleware programma's achter elkaar kunnen draaien, bijna op
zeker dat eentje dan toch ook het probleem vindt.
Anders zou ik t niet zo snel weten, sorry....
Misschien iemand anders nog?
succes,

Leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan