Game systeem 900,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

avanandel

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2013
Hallo daar!

Ik ben al een tijdje aan het worstelen om een goede gamepc te realiseren van ongeveer 900. het is de bedoeling dat ik games a la lara croft (de nieuwe) en battlefield 3 goed kan draaien.
Ik heb al een lijstje samengesteld met de PC-builder op Alternate.nl, en wil hem graag in elkaar laten zetten (vandaar de cap van ongeveer 900.-) Ik durf echter niet met zekerheid te stellen of de pc wel goed gekoeld is, en of alles wel past, en of de builder op alternate daar rekening mee houd? Verder ben ik huiverig om als student zomaar te bestellen zonder vantevoren even rondgevraagd te hebben, ik heb hard gewerkt voor het geld haha!

Mijn vragen dus:
Is dit een goed systeem voor 900,-
kan ik beter voor een SSD schijf gaan voor het besturingssysteem (heb zelf windows 7 op een usb stick al thuis, vandaar geen optische drive) in plaats van de CPU koeler? of is die echt nodig om het koel te houden allemaal?

Ik heb al een scherm, toetsenbord en muis, dus dat is het probleem niet :)

alvast bedankt voor het reageren!

Zie hieronder een screenshot van de lijst van Alternate.
pc idee 2.png

Als je gaat overclocken (waar je systeem nu gebaseerd op is) zal ik wel een after-market koeler nemen. :)

Bedankt voor je reactie!

Wat is een after-market koeler? ik hoef niet per-se te overclocken ^^

Een after market koeler is gewoon een andere koeler dan die je standaard mee geleverd krijgt met je CPU.
Maar als je niet gaat overclocken kunnen we wat meer geld steken in de GPU. :)

maar de scythe mugen is dan een after market koeler toch? is de pc wel koud genoeg met de standaard koeler :P?

Ja, de scytche mugen is een after market koeler.

De Cpu zal met de stock koeler gewoon goed zijn. Ivy bridge kan wel tegen een stootje.
Het enigste waar je je misschien kan gaan irriteren is dat die wat herrie maakt.

Herrie is niet zo erg :) dat doet mn bakbeestje nu al! Ik kan echter met 50 euro meer niet echt een betere videokaart vinden... een zelfde 660 TI maar dan met 3 gb geheugen is de enige... ik ben persoonlijk nvidia fan, dus ati word hem niet denk ik :P IS het anders aan te raden om een SSD er in te zetten? die zijn alleen geen 50 euro denk ik

Jammer, ik wou net een systeem met een AMD videokaart voorstellen. De 7970 bied veel meer waar voor zijn geld.
Ik vind een SSD tegenwoordig toch steeds meer een must worden, alleen kom ik net 25 euro boven je budget dan uit en de crucial M4tjes van 64GB zijn lastig verkrijgbaar nu.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B7517%5D=1&product%5B563039%5D=1&product%5B425856%5D=1&product%5B452330%5D=1&product%5B528633%5D=1&product%5B398419%5D=1&product%5B474459%5D=1&product%5B501012%5D=1&product%5B403634%5D=1

Hmm het internet staat aan jou kant met de ATI, maar je hebt bespaard op de cpu? 4 en niet een 5?

Waarom is de SSD cruciaal? Bedankt voor je hulp tot dusver al :)!

3470/3570 zit niet zo veel verschil in.

Aangezien je een gamer bent heb je veel meer aan een betere GPU.
Als je misschien een CPU intensive game speelt zal je misschien 3-5 FPS verschil zien.
Maar met een game zoals Battlefield is het bijna nihil.

Crucial is de naam van de SSD :P

hahaha D'oh!

Maar het voordeel van de SSD is puur laadtijden voor windows? want daar kan ik wel mee leven :P

Zou deze dan beter zijn? zonder de SSD dan wel :/pc idee 3.png

Ik ben niet zo goed bekend met Sharkoon voedingen, hij is wel 80+ gecertificeerd maar je moet niet bezuinigen op de voeding.
Goedkope voeding = duurkoop :)

Als jij zo'n dure case wil vind ik dat prima als het je smaak is.

Je moederbord bevat een Z77 chipset aangezien je niet gaat overclocken of gebruikt maakt van raid zijn de extra kosten er aan nutteloos.
Voor die 2 euro kan je net zo goed 1600MHZ nemen. :p

Yep en sneller geheugen.
En neem gewoon het normale b75 pro3 bord. Micro atx (kleinere variant) is niet nodig.

Laatst bewerkt:
Deze beter dan :)?

pc idee 5.jpg

Echt bedankt voor alle hulp, ik heb er hard voor gewerkt dus het projectje is me dierbaar :D!

750 watt is te veel, nog steeds het verkleinde moederbord en 1866mhz ondersteund het moederbord niet.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B7517%5D=1&product%5B563039%5D=1&product%5B425856%5D=1&product%5B528633%5D=1&product%5B398419%5D=1&product%5B474459%5D=1&product%5B501012%5D=1&product%5B452185%5D=1

Neem gewoon dit, voeding is ook energy star gekwalificeerd. Trouwens Azerty is veel goedkoper dan Alternate.
Heb er een 2GB schijf tussen gegooid voor al je games aangezien er nog wat geld over is.

Prima hoor, Alleen 4x2GB gebruik je gelijk al je geheugen slots. Met 2x4 is er nog de mogelijkheid nog eens 2x4 er bij te steken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan